Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Отдел "Закрила на детето"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Отдел "Закрила на детето"

Мнение от Mozo »

Дирекция "Социално подпомагане" (ДСП) е специализираният орган за провеждане на политиката за закрила на детето в общината, като към нея се обособява отдел за закрила на детето (ОЗД). Отделът работи в сътрудничество с държавни органи и юридически лица с нестопанска цел, които имат за предмет на дейност закрилата на детето. Основните насоки на дейност са: правоприлагане, консултиране, администриране, мениджиране. Намесата на ОЗД започва с приемане на сигнал, молба или жалба, които могат да бъдат подадени от всеки гражданин, комуто е станало известно, че дете има нужда от закрила, включително и от дете, както и от пострадалото дете. В ЗЗД изрично е посочено задължението да се сигнализира, дори ако човек е обвързан с професионална тайна.
Сигналът може да постъпи в отдел "Закрила на детето" писмено, устно или чрез активно набиране на информация от социалните работници в отдела. Писмено постъпилият сигнал се завежда в дневник за регистриране. Устно постъпилият сигнал се описва във формуляр. Активно набиране на информация от социалните работници се осъществява чрез проучване състоянието на децата и семействата в общината. Анонимни сигнали не се разглеждат, освен в случаите, отнасящи се до насилие над дете, или по преценка на директора на дирекция "Социално подпомагане".
Социалният работник извършва проучване и събира необходимата информация от семейството, детето, училището, детската ясла и градина, специализираната институция, роднини, близки, съседи, друга дирекция "Социално подпомагане", личен лекар и от други източници при необходимост. Социалният работник открива досие на детето, в което се прилагат всички събрани по случая документи, сведения и данни, отнасящи се до детето. Развитието на случая се отразява във формуляр.
Срокът за събиране на първоначална информация и оценяване по сигнала е 10 дни от получаването му в отдел "Закрила на детето" в дирекция "Социално подпомагане". Срокът за оценяване по случая е 4 седмици от получаването на сигнала в отдел "Закрила на детето".
Въз основа на събраната информация социалният работник:
1. предлага на началника на отдел "Закрила на детето" в дирекция "Социално подпомагане" прекратяване на работата по случая, ако не се установи нарушаване на правата на детето, или
2. изготвя план за действие, който включва краткосрочните и дългосрочните действия и мерки за закрила.
Планът за действие се съгласува с родителите на детето, настойника, попечителя или с лицето, полагащо грижи за него. Социалният работник прави периодично преглед на плана за действие, но не по-рядко от 6 месеца.
ОЗД осъществява текущата практическа дейност по закрила на детето в общината, а именно:
• приема и регистрира жалби и сигнали за нарушени права на децата - в случаите на насилие в семейството, насилие в училище, изоставяне, неглижиране от страна на единия или двамата родители; случаи на неправомерно използване на детски труд;
• работи по молби за съдействие при настаняване в домове за отглеждане и възпитание на деца лишени от родителска грижа по решение на техните родители или настойници, например, ако няма условия за отглеждането им, ако родителят/настойникът е вдовец, в напреднала възраст или инвалид и не може непрекъснато да упражнява грижи, но в събота и неделя, през ваканциите и на празници осигурява семейна среда на децата;
• продължава работата по случай след упражнена полицейска закрила, т.е ако детето е обект на престъпления или има непосредствена опасност за живота или здравето му, както и когато има опасност то да се окаже въвлечено в престъпление, когато е изгубено или е в безпомощно състояние и когато е останало без надзор;
• работи след получена призовка за участие в съдебни процедури - във връзка с дела за развод, родителски права, уреждане на имуществени и наследствени въпроси - ликвидиране или използване на детски влогове, продажби, делби, ипотекиране имоти на деца, ликвидиране на съсобственост; дела за дължима издръжка от единия родител, режим за свиждане на разделени родители с деца; промяна на име на дете; социален работник участва с доклад и становище и в наказателни дела срещу непълнолетни; участва в инициирани от родителите или други лица дела за ограничаване и лишаване на родители от родителски права със становище за най-добрия интерес на детето; - обикновено социалният работник, обстоятелствено запознал се със случая, изпълнява функциите на представител на детето;
• социален работник от ОЗД участва в заседания на Местната комисия за борба срещу противообществените прояви на малолетни и непълнолетни (МКБППМН) в качеството си на представител на детето, ако няма друг, както и за да има информация за проблемите на децата и семействата, като работи и в помощ на обществения възпитател; ОЗД задължително се известява от класния ръководител, когато ученик подлежи на наказание от педагогическия съвет- забележка, предупреждение за преместване, преместване, преминаване във вечерна форма на обучение.
• за всеки отделен случай се открива, води и закрива преписка, издирват се документи за децата, проучва се състоянието на роднинския кръг, вкл.местонахождение, излизания в чужбина на родителите, материално положение, здравен статус, бракове и деца, име в обществото и пр.
ОЗД определя и провежда конкретни мерки по закрилата на децата и контролира изпълнението им. Мерките за закрила са:
1. съдействие, подпомагане и услуги в семейна среда;
2. настаняване в семейство на роднини или близки;
3. настаняване в приемно семейство;
4. настаняване в специализирана институция;
Мерките за закрила в семейна среда се изразяват във:
• осигуряване на педагогическа, психологическа и правна помощ на родителите или лицата, на които са възложени родителски функции, по проблеми, свързани с отглеждането, възпитанието и обучението на децата. Това се налага особено при проследяване на случаите на настаняване извън семейството. Работи се за реинтеграцията, т.е. за връщане на децата в семейна среда след подготовка и на семейството и на детето, а също така за превенцията на изоставянето на деца от семействата или майките им, когато те са самотни;
• насочване на родителите на деца с увреждания към центровете за социална рехабилитация и интеграция;
• консултиране и информиране на детето в съответствие със степента на неговото развитие - всяко дете има право да бъде информирано и консултирано от органа за закрила на детето и без знанието на родителите му или на лицата, които полагат грижи за отглеждането и възпитанието му, ако това е необходимо с оглед защита по най-добър начин на неговите интереси;
• консултиране на родителите или лицата, на които е възложено изпълнението на родителски функции, по въпроси на социалното подпомагане и социалните услуги, препоръки пред отдел "Парично подпомагане" за получаване на еднократни целеви помощи за семейството, разясняване правото на парична помощ и семейни добавки; случва се да се осигури летуване на дете от рисков контингент;
• осигуряване съдействие за подобряване на социално-битовите условия чрез връзки с общинската служба за жилищно настаняване;
• социална работа за улесняване връзките между децата и родителите и справяне с конфликти и кризи в отношенията - особено на деца, минали през МКБППМН и след развод на родителите, в случаите на отпадане от училище по някакви причини, бягства от дома след малтретиране или поради неглижиране, след осъществена полицейска закрила;
• проучване индивидуалните възможности и интереси на детето и насочването му към подходящо учебно заведение в случаите на неглижиране или ако детето е настанено при възрастни роднини, които трудно се ориентират в материята на конкурсните изпити и подходящи учебни заведения - напр. помощни училища;
• съдействие за устройване на подходяща работа на нуждаещи се навършили 16-годишна възраст деца, при установените в трудовото законодателство условия;
• насочване на детето към подходящи форми за ангажиране на свободното му време, особено ако детето има някакви заложби, открити в училище, но останали без внимание за развитието им от родителите; добре се отразява съдействието за преминаване на компютърен курс, записване в танцов ансамбъл или вокална група, шахматен клуб и пр.
Настаняването на детето извън семейството се налага като мярка за закрила след изчерпване на всички възможности за закрила в семейството, освен в случаите, когато се налага спешното му извеждане. При предприемане на настаняване на детето извън семейството се проучва възможността за настаняване при роднини или близки. ОЗД подготвя становище за годността на близките или роднините да отглеждат детето. Близките или роднините на детето дават съгласието си с писмена декларация до директора на дирекция "Социално подпомагане".

Целият материал:
Прикачени файлове
Отдел "Закрила на детето".rar
(15.13 KиБ) Свален 24 пъти
Прочетено: 548 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”