Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Създаване на екип

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296703
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368102
Местоположение: Somewhere In Time

Създаване на екип

Мнение от Mozo »

РУСЕНСКИ УНИВЕРСИТЕТ

КУРСОВА ЗАДАЧА


Тема: Изграждане на екипи(Team building)

Твърде често възприемаме креативността като личностна характеристика – самотният гений, който вади някаква блестяща
идея. Но днес, когато все по-голяма част от дейността се върши
от екипите, се вижда неговата реалност на корпоративна
креативност. Първо, екипите наистина предлагат повече новаторски решения за проблемите в бизнеса и предлагат по-свежи идеи, отколкото може да генерира отделната личност в организацията. Второ, екипите не постигат вълшебни резултати автоматично-процесът трябва да бъде направляван. Въпросът е как.
В повечето случаи мениджйрите решават да създадът екипи, когато съществуват сериозни проблеми с организационната ефектишност, а групите от хора(отдели, бригади, дирекции, направления) не са в състояние да ги разрешат. Такива проблеми са, например, слабата финансова възвращаемост, „отдръпване” на потребители от продукта и свиване на пазарния дял, недостатъчна конкурентоспособност, спад в мотивацията на служителите и резултатите в работата и т.н. В сравнение с класическите групи от служители и мениджъри-отделите, екипът е изграден на принципа на взаимната зависимост на участниците в екипа по повод на една обща за изпълнение на задача. Обикновено задачата на екипа е комплексна и трудна за изпълнение, понякога доста спешна, а крайният ефект от нея е малък, ако бъде разпределена помежду участниците на по-прости задачи. Екипната работа е нещо, което се върши общо от всички-заедно всички дефинират какъв е проблемът, каква е ситуацията, какво е най-доброто решение, как да бъде изпълнено решението, как да се събере информация, с кого е нужна връзка, какъв да е план-графика, срокове, колко и какви да са ресурсите. Тук се разчита на многото умове и ръце, които взети заедно са нещо повече от ума и ръцете и на най-способния мениджър или служител.
Много фирми със силна степен на централизация и йерархия, липса на лидерско виждане и стратегия за развитие на фирмата, губят първо своите най-добри служители. За да се излезе от това положение, следва да се създаде екипна структура. Знаещите и можещите биха работили с по-висока мотивация, ако им се предвиди нова система за възнаграждения на основа на постижения и компететност.
Твърде често възприемаме креативността като личностна характеристика-самотният гений, който вади някаква блестяща идея. Но днес, когато все по-голяма част от дейността се върши от екипи, се вижда новата реалност на корпоративната креативност. Първо, екипите наистина предлагат повече новаторски решения за проблемите в бизнеса и предлагат по-свежи идеи, отколкото може да генерира отделната личност в организацията. Второ, екипите не постигат вълшебни резултати автоматично-процесът трябва да бъде направляван. Въпросът е как. За да намери отговора, екип начело с проф. Тереза Амабайл от бизнес колежа в Харвард се е заел да изследва деиствените сили на креативността и новаторството в работните групи и екипите. За тази цел е проведено изследването „Ключове: оценяване на климата на креативност”. В подготовката на проекта Амабайл и нейният екип са се срещнали с изпълнителни директори, лидери на екипи и членове на екипи в няколко организации. При срещите те са били помолени да опишат успешните новаторски проекти и да споделят как са преминали етапа на „блестящата идея”. „Всички иновации започват с творчески идеи”, обяснява Амабайл. „Успешното внедряване на нови програми, въвеждането на нови продукти или услуги зависи от това някоя личност или целия екип да роди нова идея и след това да я развие отвъд първоначалния й вид”. Амабайл описва шест условия, налични при екипите с успешни креативни проекти. Мениджърът може да окуражава, макар и невинаги внедрява еднолично всяко от тези условия. Видени като конкретни стъпки, някои от тях сигурноизглеждат като стари общоизвестни истини, но всички те се отличават с дълбочина, която лесно може да пропуснете, и това да доведе до лоши последици.
1. Демонстрирайте увереност в екипа
Ако мислите да минете само с вдъхновяващи призиви и речи, това няма да стане. Екипът ще очаква да демонстрирате увереност в техните усилия не само като се превърнете в пример за добро поведение (например като покажете, че цените личния принос на отделните членове), а и чрез лидерски действия (определянето на подходящи цели, грижа за задоволяване нуждите на групата). Ако лидерът не показва достатъчна увереност, екипът го усеща и обикновено отговаря със замиране на ентусиазма. Амабайл твърди, че подобно отдръпване води до по-малко любопитство и креативност, намаляване на страстните спорове и вдъхновени разговори и оттам - до занижени резултати.
2. Дайте възможност на членовете на екипа да общуват свободно един с друг
Трябва да сте сигурни обаче, че техните възгледи се различават достатъчно, за да могат да си кажат нещо интересно. Идеалният екип е съставен от личности с различно минало и с различни умения, които въпреки това се доверяват един на друг, критикуват работата на другите като част от откритостта към нови идеи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Създаване на екип.rar
(27.07 KиБ) Свален 11 пъти
Прочетено: 112 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”