Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Подобряване компонентите на банкова услуга

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368022
Местоположение: Somewhere In Time

Подобряване компонентите на банкова услуга

Мнение от Mozo »

НАЦИОНАЛНА ТЪРГОВСКО-БАНКОВА ГИМНАЗИЯ – ГР. СОФИЯ
ДЪРЖАВЕН ИЗПИТ ПО ПРАКТИКА НА ПРОФЕСИЯТА И СПЕЦИАЛНОСТТА ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ТРЕТА СТЕПЕН НА ПРОФЕСИОНАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ

по професия код: 343010 ФИНАНСИСТ, специалност код:3430101 БАНКОВО ДЕЛО

БИЗНЕС – ПРОЕКТ
Подобряване компонентите на банкова услуга

Тема № 3: Откриване, водене и закриване на спестовна сметка на физически лица







Изготвили:
1. Александра Маслева ......................
2. Атанас Илиев .................................
3. Елейн Тодорова .............................. Приел:......................
I. УВОДНА ЧАСТ
1. Описание на екипа, разработващ проекта.
Представяме Ви разработката на проект за Държавен изпит, свързан с подобряването на компонентите на банковата услуга – спестовна сметка за физически лица. Нашият екип се състои от служители в УТБ „Емералд Банк” АД, сред които:
• Александра Маслева: заместник – управител по административните въпроси;
• Атанас Илиев: специалист "Влогонабирателна дейност";
• Елейн Тодорова: заместник – управител по финансовите въпроси.
2. Въведение в темата и описание на идеята на проекта.
Като ученици на Национална търговско - банкова гимназия ние сме обучени на организация, дисциплина и с лекота работим в екип. Притежаваме умения в предлагането на банкови услуги, придобити в учебната банка. Всяка година участваме в ежегодните учебни панари. Там получаваме възможност да приложим на практика знанията си, като се стремим към пълно и качествено обслужване на клиентските потребности.
Нашият проект цели подобряване компонентите на продукта Спестовна сметка за физически лица. В процеса на работа ще проведем задълбочено изследване на различни проблеми, влияещи върху търсенето и предлагането и факторите, които оказват влияние в развитието на спестовната сметка. Ще съберем необходимата за проучването информация, ще създадем статистика на обработените данни, ще проведем задълбочен анализ.
3. Описание на продукта – обект на проектиране
Според Наредба № 3 на Българска народна банка спестовни сметки са сметки за съхранение на пари на физически лица срещу издаване на лична спестовна книжка или на документ, съдържащ идентични данни;
Спестовната сметка или банков влог, представлява паричните средства, вложени на името на едно или повече български или чуждестранни лица, които банката е длъжна да плати обратно на вложителя съгласно уговорените в договор условия. Откриването на влога и внасянето на суми по него може да става в брой и по безкасов начин. Влог е всяка сума, получена със задължение за връщане:
• като заем от банка;
• като „отметнина” или „задатък”, осигуряващи изпълнението по търговска или друга сделка;
• като авансово плащане по договор за продажба или за извършване на услуга или друга дейност и подлежи на връщане при неизпълнение в договора;
• за други цели в случаи, определени от Българска народна банка.
Привлечените средства по спестовната сметка остават в банката на съхранение за неопределено време, за което се подписва договор и се издава влогова/спестовна книжка. Лицето, което влага пари, и в полза на което се издава влоговата книжка се нарича вложител или още влогодател.
Банката използва вложенията на своите клиенти за предоставяне на кредитни продукти. Това води до нейното задължение да изплаща възнаграждение на вложителите под формата на лихва затова, че те са вложили ликвидни средства и са лишени от възможността да ги използват за други цели.
За откриването на влог търговските банки изискват лично присъствие на титуляра или на негов пълномощник (с нотариално заверено пълномощно). Лицето, което влага в банката средствата трябва да представи документи, които доказват неговата дееспособност и правоспособност.При откриване на спестовна сметка гражданите оповестяват своята самоличност, декларират, че са запознати с общите условия за влогове и депозити, а когато сумите по сметката за значителни, декларират и произхода на средствата, които влагат.
При откриване на влог банката издава спестовна книжка, на която се отбелязват:
• банката, която издава книжката;
• номерът на сметката и банковият код;
• видът на влога;
• имената на титуляра, адрес, месторабота;
• датата на издаване на книжката;
• подписи на отговорните банкови служители.
Документи, които банката изисква при откриване на сметка според Наредба №3 на Българска народна банка:
(2) Физическо лице, което желае да открие платежна сметка, предоставя на доставчика на платежни услуги следните документи и информация:
• лични данни на титуляря на сметката по документ за самоличност;
• пълномощно, ако има такова, с което титулярят, оправомощава друго лице/лица да се разпореждат с парите по сметката; подписът на упълномощителя трябва да бъде положен в присъствието на лице, оправомощено за това от доставчика на платежни услуги, или да бъде заверен нотариално;
• лични данни по документ за самоличност и подписите на лицата, които имат право да се разпореждат с парите по сметката; подписите на тези лица трябва да са положени в присъствието на упълномощен за това служител на доставчика на платежни услуги или да са заверени нотариално.
• Изменения в документите по ал. 1 и 2 имат сила по отношение на доставчика на платежни услуги, при когото се води сметката, само от момента, в който той е бил писмено уведомен за тях от оправомощено лице.
• Документите по ал. 1, т. 2 и 3, както и документите за настъпили изменения в тях, могат да не се предоставят от лица, които са вписани в търговския регистър, освен ако е договорено друго с доставчика на платежни услуги в рамковия договор.
• Доставчикът на платежни услуги може да изисква и други документи за откриване и водене на платежна сметка, за което предварително уведомява ли- цето, което открива сметката.
• Доставчикът на платежни услуги договаря с лицето, на което се открива сметката, начина, по който ще бъде предоставена отчетна информация за състо- янието на сметката.
Чл. 7. (1) От Наредба № 3 на БНБ: Закриването на платежна сметка се извършва при прекратяване на рамковия договор, на основание на който тя е открита, при спазване изискванията по чл. 44 от Закона за платежните услуги и платежните системи.
Фиг. 1 Откриване и захранване на Спестовна сметка.

Целият материал:
Прикачени файлове
Подобряване компонентите на банкова услуга.rar
(572.03 KиБ) Свален 22 пъти
Прочетено: 208 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”