Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Управленски качества и умения

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с икономика, финанси, счетоводство, маркетинг.
Брутен вътрешен продукт, безработица, брутен национален доход, валутен курс, лихвени проценти, национален дълг, потребителско търсене, процент на инфлация, търговски баланс, фондов пазар.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296703
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368102
Местоположение: Somewhere In Time

Управленски качества и умения

Мнение от Mozo »

Русенски Университет „ Ангел Кънчев”
Факултет Природни науки и образование

КУРСОВА РАБОТА

по МЕНИДЖМЪНТ


Тема:
„Управленски качества и умения”

Британският експерт по въпросите на ръководството Джон Адеар цитира следната класация от дванадесет качества, които се ценят най-много от представителите на висшето управленско равнище на успяващи фирми и организации: решителност, лидерски способности, добро име, ентусиазъм, въображение, желание за упорита работа, аналитични способности, разбиране на околните, способност да се разкриват възможностите, способност да се справят с неприятни ситуации, да се приспособяват бързо към промените и готовност да поемат рискове.
Няма единно мнение за това какви точно са управленските качества. Със сигурност може да се каже, че мениджърът е човек, който се откроява от останалите членове на колектива. Някои от управленските качества са вродени, но повечето такива се изграждат в процеса на изпълнение на работата. Различните ситуации, в които попада, изискват съответни реакции, които са толкова по- адекватни, колкото по-богат е натрупаният управленски опит. В процеса на управленската дейност се оформя неговото управленско поведение, представено от показаните управленски качества и умения.
Има някои знания и умения, които задължително трябва да притежава мениджърът. Съдържателни знания и умения- да може мениджърът успешно да изпълнява определена професия и да спомага за осъществяването на специфичната дейност. Трябва да бъде преди всичко специалист в дадена област и тогава да приеме изпълнението на различни мениджърски функции. Хуманитарни знания и умения- трябва да умеят да комуникират, да могат да разрешават различни видове конфликти. Концептуални знания и умения- дава възможност на мениджъра да предвижда бъдещото развитие на организацията и да взема правилни стратегически решения. Умения за диагностика и анализ-преди вземане на решения е необходимо диагностициране и анализиране на проблемите, което дава възможност за разработване на различни варианти за решение. Знания и умения за осъществяване на управленското въздействие-мениджърът няма да е в състояние да въздейства върху обекта на управляваните, ако не познава функциите, принципите, методите на управление. Трябва да може да използва различни срества и техники на управление.
Добрият мениджър не се колебае при вземането на решения, поемането на отговорност, непреклонно държи на спазването на принципите, правилата и изискванията.
Важно управленско качество е също така наличието на изявени лидерски способности. Управителят е водач, проактивен, увличащ, вдъхващ доверие, отговорен, доминиращ, с приятна външност и обноски. Той следва бизнес етикета. Никога не закъснява за срещи- дори е важно да отиде точно навреме. Ясни отношения с партньори и колеги, и дори педантичност при срещи, комуникации и творчески изяви. Винаги търси нови идеи за реализиране на нови проекти.
Доброто име се изгражда по времe на работата и се гради върху постигнатите резултати. Успешният мениджър има добро име не само във фирмата, която управлява, но и сред клиенти, доставчици и приятели. За него е важно не само да защити доброто си име, но той се стреми да го покаже на повече хора, с което се опитва да утвърди позициите си на пазара и да привлече нови клиенти.
Важно качество е човек да харесва работата си. Голяма част от хората не са ентусиазирани в своята работа. Те не са склонни да отделят време и да полагат повече усилия. Светът е съставен от ентусиазирани и неентусиазирани личности. Добри ръководители могат да произлязат от първата категогирия. За жалост, обаче все по-често се наблюдават хора от втората категория да заемат ръководни длъжности, като такива се срещат дори и сред тези, които са избрани да управляват държавата.
Добрият мениджър жертва с готовност голяма част от свободното си време заради изпълнение на служебния дълг. Важно умение е да предаде тази своя готовност на персонала, който ръководи, да ги убеди, че когато дадена задача е важна тя трябва да се изпълни в срок и по най-добрия начин. За тази цел той трябва да ги стимулира било то чрез допълнителни парични възнаграждения или непарични облаги.
Мениджърът прекарва голяма част от времето си в ръководене на колективи и работа с групи от хора. Постигането на добра съвместна работа е не по-малко важно от мотивирането на отделните хора.

Целият материал:
Прикачени файлове
Управленски качества и умения.rar
(14.5 KиБ) Свален 29 пъти
Прочетено: 518 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Икономика”