СЪДЪРЖАНИЕ:
I. УВОД
II. МИСИЯ И ВИЗИЯ НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
III. ЦЕННОСТИ, КОИТО ИЗПОВЯДВА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ
IV. ЕТИЧНИ НОРМИ ЗА ПОВЕДЕНИЕ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ ОТ ДАНЪЧНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ
1. Общи правила за поведение на данъчния служител
2. Стандарти за обслужване на клиентите
3. Въпроси, свързани с имуществото на Организацията
4. Въпроси, свързани с личното имущество
5. Конфиденциалност
6. Сблъсък на интереси
7. Осъществяване на дейност извън системата на данъчната администрация
8. Приемане на пари и подаръци
9. Поведение, уронващо престижа на данъчната администрация
10. Взаимоотношения между служителите в Организацията
V. УПРАВЛЕНИЕ НА КОНФЛИКТНИ СИТУАЦИИ
1. Конфликт-проблем или възможност за решаването на проблем
2. Причини за възникване на конфликти
3. Причини за конфликти с клиентите на НАП
4. Стратегии за справяне с конфликти
5. Типове конфликтни клиенти
6. Насоки за общуване по време на конфликтна ситуация
7. Стъпки за избягване на конфликта?
8. Как да говорим за да избегнем конфликта?
VI. БОРБА СЪС СТРЕСА НА РАБОТНОТО МЯСТО
1. Преди началото на работния ден
2. По време на разговор с клиенти
3. Освобождаване от напрежението след разговора
VII. ВЪТРЕШНИ ПРАВИЛА ЗА ДОКЛАДВАНЕ НА СЪМНЕНИЕ ЗА КОРУПЦИОННО ПОВЕДЕНИЕ НА СЛУЖИТЕЛИТЕ В НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
VIII. НАКАЗАТЕЛНА КОНВЕНЦИЯ ОТНОСНО КОРУПЦИЯТА
IX. СТРАТЕГИЯ ЗА ПРЕВЕНЦИЯ И ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА КОРУПЦИЯТА
1. Въведение
2. Превенция за противодействие на корупцията
3.Разкриване и противодействие на корупционно поведение
4.Взаимодействие с други институции и сътрудничество с клиенти на НАП
X. ЗАКЛЮЧЕНИЕ
XI. ИЗПОЛЗВАНА ЛИТЕРАТУРА
I. УВОД
Националната агенция за приходите (НАП) е специализиран държавен орган към министъра на финансите за установяване, обезпечаване и събиране на публични вземания от данъци и задължителни осигурителни вноски в Република България. НАП носи отговорността към българското общество да събира републиканските данъци и задължителните осигурителни вноски в държавата. Като приходна администрация има намерение да се развива и доказва като надежден и иновативен партньор на българската икономика, да улеснява осъществяването на бизнеса и да утвърждава България като конкурентноспособна държава в Европейския съюз.
Успехът на НАП зависи от това тя да бъде ефективна и ефикасна, като подпомага онези, които доброволно спазват своите данъчни и осигурителни задължения и предприема съответни мерки срещу онези, които не ги спазват.
Гражданите на страната ни очакват добро обслужване от държавните институции и това е тяхно право. В интерес на обществото е всички граждани и бизнеса да спазват своите данъчни и осигурителни задължения. Обществото очаква честно администриране на данъците и осигурителните вноски и високи резултати от дейността на НАП.
За да може най-добре да обслужва обществените интереси, българската държавна администрация, трябва да поддържа доверие с уважение и по професионален начин в служебните си и лични отношения с обществото и останалите служители. Задължение на всеки данъчен служител е да се запознае и спазва правилата за поведение на работното си място, да търси необходимата информация от прекия си ръководител относно интерпретацията на тези правила и да ги спазва, за да бъде работата му ефективна и ползотворна.
II. МИСИЯ И ВИЗИЯ НА НАЦИОНАЛНАТА АГЕНЦИЯ ЗА ПРИХОДИТЕ
Мисията на НАП е да събира ефективно данъците и осигурителните вноски, като насърчава доброволното плащане и изисква от всеки дължимото по закон.
В своята визия НАП се определя като модерна и ефективна приходна администрация в услуга на обществото.
НАП се стреми към високо обществено доверие основано принципите: 1. законност, равнопоставеност и справедливост;
2. отговорност, честност, прозрачност;
3. ефективност, ефикасност, достъпност, надеждност.
Ценностите на НАП са:
1. екипно начало и корпоративен дух;
2. честността и доверието;
3. мотивацията и развитието на човешкият потенциал;
4. качествено обслужване.
III. ЦЕННОСТИ, КОИТО ИЗПОВЯДВА БЪЛГАРСКАТА ДЪРЖАВНА АДМИНИСТРАЦИЯ
1. Данъчната администрация полага усилия да поддържа и съхранява доверието на обществото. Служителите й спазват Конституцията и законите на Република България и са предани на своята страна, а не на частни корпоративни или политически интереси;
2. Данъчната администрация се ръководи от принципите на законност, обективност и добросъвестност, като се стреми непрекъснато да усъвършенства своята дейност и подобрява качеството на обслужване на своите клиенти. Изисква от всеки дължимото по закон, нито повече, нито по-малко;
3. Данъчната администрация се ръководи от принципите на компетентност, честност и прозрачност в действията си;
4. Данъчната администрация гарантира еднакво отношение и непредубеденост към своите клиенти и не допуска дискриминация на която и да е група или което и да е отделно лице;
5. Служителите на данъчната администрация са задължени ефективно да изпълняват своите функции. Те постоянно се стремят към това средствата на Организацията да се използват рационално;
6. Данъчната администрация е готова да приема мненията на своите клиенти и служители, дори когато са критични, и е отворена за промени;
7. Организацията не допуска злоупотреби с предоставените й права и власт;
8. Данъчната администрация толерира етичното поведение в Организацията и създава условия за постигането му.
.........................................
Прочетено: 284 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Национална агенция за приходите (НАП)
-
- Глобална котка-идиотка
- Мнения: 29946
- Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
- Репутация: 58101
- пол: Жена
Национална агенция за приходите (НАП)
Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!
Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!
Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
С 2 млн. лв. повече са приходите от тол системата
от Mozo » пет апр 04, 2025 13:27 » в Любопитни новиниПриходите от тол системата са с 2 милиона повече в сравнение със същия период от миналата година и това е преди увеличението на таксите. Предприети... - 0 Отговори
- 120 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет апр 04, 2025 13:27
-
-
-
За август приходите от нощувки са 581.9 млн. лв.
от Mozo » чет окт 10, 2024 12:57 » в Любопитни новиниПрез август в страната са функционирали 3 720 обекта с 10 или повече легла - хотели, мотели, къмпинги, хижи и други места за краткосрочно... - 0 Отговори
- 31 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет окт 10, 2024 12:57
-
-
-
55% повече камиони и автобуси на пътя, приходите от тях ще минат 1 млрд. лв.
от Mozo » вт ное 05, 2024 13:03 » в Любопитни новиниЗа втори път толтаксите превишават плащаното от леките коли
Трафикът от камиони и автобуси е нараснал с 55% за една година и за първи път има реална... - 0 Отговори
- 48 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт ное 05, 2024 13:03
-
-
-
Д-р Илия Тонев: Плащаме здравните осигуровки на пациенти, за да не губим приходите по клинични пътеки
от Mozo » ср яну 15, 2025 13:05 » в Любопитни новиниФинансово сме добре, но ни липсват лекари
Преди 8 г. обединението на болниците в Сандански и Петрич бе единственият ход да осигурим нормално... - 0 Отговори
- 93 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 15, 2025 13:05
-
-
-
Южна Корея създаде своя космическа агенция
от Mozo » чет май 30, 2024 12:48 » в Любопитни новиниЮжна Корея има амбицията да кацне на Марс до 2045 г. и да похарчи 100 трилиона вона (72 млрд. долара) дотогава за изследване на космоса. Това заяви... - 0 Отговори
- 48 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет май 30, 2024 12:48
-