СОФИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ”
ФАКУЛТЕТ ПО ЖУРНАЛИСТИКА И
МАСОВИ КОМУНИКАЦИИ
ДИПЛОМНА РАБОТА
ПЕРСОНАЛНИЯТ ИМИДЖ
КАТО ФУНКЦИОНАЛЕН ПРЕВОД НА
КОРПОРАТИВНИЯ ИМИДЖ
Характеристики на корпоративния имидж
на „С&Т България” ЕООД
за периода януари 2003г. – юни 2006г.
Дипломен ръководител:
проф. Милко Петров
студент:
Люба Валентинова Върбанова
специалност:
София Ноември 2009г.
УВОД
Въвеждане в разработката: Проблем, Актуалност, Цели, Задачи, Методи,
Очакван резултат, Информационни източници
ПРОБЛЕМЪТ
Дипломната работа разглежда характеристиките на имиджа на дружество „С&Т България” ЕООД за периода от 1 януари 2003г. до месец октомври 2006 година, изграждан чрез публикации в пресата и представяния в интернет.
Проблематизира се стратегията на дружеството за създаване на корпоративен имидж, както и техниките за провеждането на тази стратегия, във връзка с влиянието на персоналния имидж върху корпоративния имидж – особено важен проблем с оглед на дейността на компанията, структурата й и преките задължения на по-голяма част от служителите й.
Основен обект на дипломната работа е съгласуваността на персоналния имидж с корпоративния и възможността за целенасочено използване на персоналния имидж като равностоен на другите инструмент при изграждане на корпоративния имидж.
АКТУАЛНОСТ
Съвременото звучене на темата има разннобразни основания, произтичащи, както от общовалидни социо-културни, икономически и политически фактори, така и от специфични характеристики на бранша:
• Браншът „Информационни технологии” обхваща значителен брой компании – регистрираните в IDG България ЕООД (водещ издател в областта на информационните технологии) са – 259 фирми. Браншът е значим по икономически показатели, териториално разпространение и представителство.
• Същевременно браншът е и „твърде малък” – поради спецификата на образованието и на допълнителната квалификация специалистите, работещи в бранша, се познават. Създава се особен климат, в който информацията, се обменя интензивно. Среда, в която междуличностните отношения силно влияят на междукорпоративните и която е уютна за разпространение на нелоялна и некоректна информация.
• Работата по проекти, финансирани от международни институции като Световна Банка и Делегацията на Европейския Съюз в България и под пряко тяхно наблюдение, както и в партньорства с огромен брой чуждестранни фирми, прави изграждането на публичния имидж на компания от бранша част от цялостния процес за изграждане на имиджа на България.
• Българската асоциация по информационни технологии (БАИТ) е най-голямата и влиятелна браншова организация в областта с 152 компании – членове. В тези организации са обособени отдели „Маркетинг”, „Реклама и комуникации”, налице са длъжности като, „Маркетинг и реклама”, „Маркетинг и комуникации”. Малко компании обаче са назначили специалист „Връзки с обществеността”. Едва от 1 януари 2005 самата асоциация, с 10-годишна история, има служител, който отговаря за ВО-дейността на асоциацията. Много от компаниите в областта на ИТ все още не са осмислили напълно ползата от целенасочената работа в посока изграждане и поддържане на положителен публичен имидж.
• Основни звена в тези структури са търговските отдели, а служебният състав се състои главно от търговски и управленски длъжности. Методите на продажби се основават на личния контакт, във всички негови форми – кореспонденция, телефонни разговори, презентации, срещи, лекции, консултации, дискусии и други, включително от неформален характер.
• Успехът на търговските дружества зависи в огромна степен и от получаването на преференциални условия (цени, отложено плащане, срокове на доставка, гаранционна поддръжка) от производителите, преговорите с които също се влияят от вече изградения имидж на ръководителите на дружествата, както и от субективните възприятия на страните.
• Поради своите технологични възможности, финансови и други ресурси, компаниите от бранша имат неограничен достъп до медията Интернет; постоянно увеличаващата се роля на продуктите им във всекидневието на съвременното общество им гарантира засилено медиино внимание, мотивирано и от заявената вече и непрестанно нарастваща ангажираност на правителствени институции и политически личности с проекти в областта на информационните технологии.
• управляващите кадри на ИТ компаниите „по правило” са високообразовани личности, с лидерски качества и амбиции, които работят не само в бизнессредите, но и в пряка връзка с представители на политическия, културен и научен елит. Изграждането на персонален имидж се е превърнало в необходимост за оцеляването и успешната реализация на личността в подобна ситуация и роля, а поддържането му – във „втора природа”.
ЦЕЛИ
Чрез прилагането на анализиран частен материал към теоретична матрица да се очертаят характеристиките на корпоративния имидж на „С&Т България” ЕООД.
Отнасянето на анализите на емпиричния материал към теоретични постановки трябва да разкрие възможностите за влияние на персоналния имидж при изграждане на корпоративния имидж. Да се изведат и систематизират критика и препоръки към дружество „С&T България” в това отношение е крайната цел на това изследване.
ЗАДАЧИ
• да се проучат трудове на български и чуждестранни автори по проблемите на изграждането и развитието на корпоративен и персонален имидж;
• въз основа на тези проучвания да се открият „точките на допир” на процесите на изграждане на корпоративен и персонален имидж;
• да се систематизират и опишат публикуваните в медиите материали за периода януари 2003 – октомври 2006г.;
• да се анализира по-обстойно тази част от материалите, които са пряко свързани с изграждането на персонален имидж на управителя на дружеството;
• въз основа на полагането на анализите на частния материал към теоретичната база да се направят изводи за съгласуваността на персоналния имидж на управителя на „S&Т България” върху корпоративния имидж на компанията;
• да се очертаят проблемите на дружеството и да се изведат конкретни препоръки;
МЕТОДИ
В Първа глава на настоящата работа се използва историческият метод, извеждат се основни понятия и се очертават рамките на работата.
Материалите са представени във Втора глава, както дескриптивно, така и чрез статистически метод.
Трета глава включва анализ на съдържанието на представените материали. Направен е и опит за аксеологематичен анализ на онези текстове, които можем жанрово да отнесем към групата на биографичната бележка, интервю-портрета, очерка. Три специфични текста са подложени на лексико-стилистичен анализ. В тази глава, чрез налагане на данните от анализа върху теоретичните постановки и въз основа на собствени наблюдения, са изведени някои конкретни препоръки.
ИНФОРМАЦИОННИ ИЗТОЧНИЦИ
Следните източници можем да определим като първични:
• текстове в печатни медии и интернет, от различен жанр с авторство или съдействие от страна на служители на дружеството;
• текстове в печатни медии и интернет, без авторско и съавторско участие на служители на дружеството, които обаче го засягат;
• лични наблюдения;
Използваните информационни източници са от периода януари 2003г. – октомври 2006г. Времевата рамка е наложена от началото на медиините изяви на г-жа Дениза Чернаева като управител на компанията и оттеглянето й от длъжността. Периодът от почти четири години придава стойност на проучването като намалява възможността за грешка при определяне на дадено явление като „случайно” или „тенденция”. Източниците не включват материали, излъчени по телевизионни и радио канали, тъй като те имат рекламен характер. Източниците са на български език.
Вторични са източниците:
• монографии, студии, статии на български и чуждестранни автори по проблемите на корпоративния имидж;
• монографии, студии, статии на български и чуждестранни автори по проблемите на персоналния имидж;
• материали от интернет;
ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ
Очакваните резултати бихме могли да определим като „практически”: критика и препоръки за осъществяване на конкретни дейности за подобряване на обществената представа за „С&Т България” ЕООД чрез изграждане и поддържане на положителен персонален имидж на управителя на дружеството и други дейности.
МОТИВАЦИЯ, ОТГОВОРНОСТ, БЛАГОДАРНОСТ
Предизвикателството да се заема с настоящата дипломна работа беше подхранено от особеностите на бранша „Информационни технологии”, които опознах като работещ в него в продължение на повече от пет години, като в последната година изпълнявах длъжността „Маркетингови комуникации”. Улесненият достъп до необходимите ми материали също оказа влияние при избора на тема.
Решаващо значение обаче имаше оказаната ми подкрепа от управителя на дружество „С&Т България” ЕООД – г-жа Дениза Чернаева, която ми даде увереност, че част от предложенията, направени в дипломната работа, биха могли да бъдат реализирани. Надявам се направените от мен изводи и препоръки да бъдат от полза за дружеството и настоящия му управител.
Благодаря на дипломния си ръководител, проф. Милко Петров, за проявеното разбиране и подкрепата!
ПЪРВА ГЛАВА
Теоретична матрица: Използвани понятия, Предварителни помощни постановки, Тезисни постановки, Последващи помощни постановки, План на работа
ИЗПОЛЗВАНИ ПОНЯТИЯ
Понятийните словосъчетания „персонален имидж” и „корпоративен имидж” са основна отправна точка към целта на настоящата дипломна работа и конкретна част от Теоретичната платформа – очертаване на взаимодействието помежду им, затова те ще бъдат разглеждани подробно в следващата част.
Някои понятия обаче ще използваме само като инструменти за придвижване към целта, затова за тях ще заемем или приемем конкретни значения, без да претендираме за оригиналност, окончателност и общовалидност. Тези понятия ще натоварим с функцията на термини за конкретната разработка, с цел еднозначност и яснота.
Разбираемо е първото разглеждано понятие да бъде „имидж”. Произходът и значението на думата са известни, документирани са и първите употреби: тя има латински корен (от думата „имаго” – „картина”) и като понятие е въведена от проучвателите на пласмента на стоки, формулирано през 1955г., от Бърли Гарднър и Сидни Леви.
Да се постигне изчерпателност при прегледа на съществуващите дефиниции е невъзможно, а и безрезултатно, ако не се извърши последващ анализ и сравнително отнасяне на определенията. Тъй като това не е цел на дипломната работа и тя има по-скоро практическа насоченост, както и за да избегнем количествените натрупвания чрез преразказ и цитиране, тук ще приведем само обобщение на понятието, предложено от Герхард Клайнинг: „динамична цялост от представи на дадена личност или социална група за определено дразнение – за даден човек, стока, фирма или ситуация. Имиджът показва под какъв зрителен ъгъл се гледа на даден обект, с каква острота, с какви емоционални нюанси, с какви оценъчни мерки..." (Цит. по Петров, 2005:113)
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Персоналният имидж като функционален превод на корпоративния имидж - характеристики на корпоративния имидж на фирма за п
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 295367
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 365104
- Местоположение: Somewhere In Time
Персоналният имидж като функционален превод на корпоративния имидж - характеристики на корпоративния имидж на фирма за п
- Прикачени файлове
-
Персоналният имидж като функционален превод на корпоративния имидж.rar
- (140.19 KиБ) Свален 17 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
По-висок акциз върху тютюна - пълни бюджета, спасява българи и гради имидж на България
от Mozo » чет ное 14, 2024 12:45 » в Любопитни новиниБългария само може да спечели, ако повишава акциза с 13-14% годишно върху тютюневите изделия, тъй като така не само ще влязат едни допълнителни 1.4... - 0 Отговори
- 89 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет ное 14, 2024 12:45
-
-
-
Бизнес план на фирма
БИЗНЕС ПЛАН
НА
ЕТ „Х”
Име на фирмата: ЕТ „Х”
Адрес: ул.”Н.Коперник”
София - 1111
България
Телефон: + 359 2 964 32 31
Регистрация:... - 0 Отговори
- 426 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб апр 05, 2025 17:45
-
-
-
Фирма от топ 10 даде 15 млн. лв. на хакери по схемата със сменен айбан
от Mozo » ср авг 21, 2024 12:55 » в Любопитни новиниСумата е 2 пъти по-голяма от общата за 90 измами от началото на годината
Фирма от топ 10 на българския бизнес изгоря с 15 милиона лева след измама... - 0 Отговори
- 64 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср авг 21, 2024 12:55
-
-
-
Строителна фирма скъса газопровод в столичния квартал "Витоша"
от Mozo » чет ное 07, 2024 14:44 » в Любопитни новиниСтроителна фирма скъса разпределителен газопровод на Овергаз в столичния квартал Витоша при изкопни дейности. Това съобщават от пресцентъра на... - 0 Отговори
- 39 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет ное 07, 2024 14:44
-
-
-
"Бърд": Фирма, била на Асен Василев, е обявена в неплатежоспособност
от Mozo » чет ное 21, 2024 13:42 » в Любопитни новиниСофийският градски съд обяви в неплатежоспособност фирмата СТВ Консълтинг и започна производство по несъстоятелност. Компанията е бивша собственост... - 0 Отговори
- 41 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет ное 21, 2024 13:42
-