Даниел Десподов (b2bmedia.bg) написа:
Един от основателите на Oculus, Палмър Лъки зави, че проектът ще започне да поддържа Mac, само "когато Apple създаде нормален компютър". Това твърдение може да се сравни със звучна плесница за всички, които биха искали новият VR шлем да работи с продуктите на Apple.
Думите на Палмър не са лишени от смисъл: VR технологиите използват изключително много оперативна и буферна графична памет и изискват мощен процесор.За стабилната работа на шлема за виртуална реалност Oculus или VR шлема Vive на тандема Valve и HTC е необходима компютърна конфигурация от най-висок клас. Компютрите на Apple не са особено подходящи за геймъри, нямат голямата изчислителна мощност, типична за геймърските машини и се продават предимно поради оптимизирания софтуер, маркетинг и пиар.
"Проблемът е в това, че за Apple производителността на графичния процесор никога не е била приоритет. Можете да купите Mac Pro за 6000 американски долара, а в него да бъде поставена AMD FirePro D700, която не се вписва в минималните системни изисквания" - каза Палмър пред The Verge.
Палмър допълва, че каквато и оптимизация на софтуера на Oculus да се направи, не е възможно да се постигне поддръжка на Apple-компютрите. За работа с VR шлемовете се препоръчва използването на видеокарта, не по-слаба от Nvidia GeForce 970, която е на границата на геймърските топ-конфигурации, а Apple не предлага нищо подобно.
Но това изобщо не е нагло - 6000$ за система с AMD FirePro D700.
.