На мен са ми останали две такива.
Първото е от общо 3-те години работа по бензиностанции в миналото - гледам гумите на колите и познавам кога са започнали да спадат, дори и други хора да не го забелязват. Доста често познавам и на горе-долу колко бара са в момента. И разбира се казвам на шофьорите, стига колите да са спрели в момента.
Второто е от времето, когато работех в "Матрицата-4" и шефът на смяната ни караше да подреждаме банкнотите по определен начин*. До ден днешен ми е останал навик да ги подреждам по същия начин.
* Лъскавите ленти да гледат към тавана и да са всичките от една и съща страна.
На вас какви професионали изкривявания са ви останали от стари професии?
Прочетено: 114 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Професионално не, но отдавна не мога да слушам нормално музика. Без да искам правя подробен анализ
Това няма как да стане, защото гумите са изработени от различни смеси, имат различна твърдост, височина, различни бордове и т.н.
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11074
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Има, има. Обикновено ги познавам с разлика 0.2-0.4 бара. За 3 години по бензиностанции са ми минали през ръцете всякакви гуми и знам какви са препоръчителните стойности за голяма част от колите, вкл. и за нископрофилните гуми (18-ки и нагоре). За гумите на твоето на Ренде препоръчителните стойности на производителя са 2.2-2.3 бара за предните гуми, 2.0 за задните. При повечето коли ги пише от вътрешната страна на вратичката за резервоара, при други са написани от вътрешната страна на шофьорската врата, а при голям брой модели бусове - над задната гума.
Без да си работил и един ден на бензиностанция не можеш да твърдиш такова нещо като "няма как да стане".
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Няма нужда да работя на бензиностанция, за да знам, че има много различни гуми и според това от какви смеси са направени, стоят на пътя по различен начин. Както вече казах, зависи от смес, от борд и така.
Така е
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11074
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
То се вижда кога е натоварена колата и кога гумата е спаднала. Досега нито веднъж не съм сбъркал, така че твоята теза "няма как да стане" не вàжи.
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Има друго предвид. Една и съща гума като размер, на една и съща джанта, напомпана на едно и също налягане, стъпва по различен начин и може да "изглежда" мека.
Пример - отивам на Шел да си помпя гумите, но манометъра на пистолета им е счупен и меря със свой, джобен. Идва притеснен шофьор на Пасат след мен и отивам да му помогна, защото ще се пребие иначе някъде, като помпи на око (като теб). Казва предна дясна е видимо спаднала - факт, изглежда така. Проверявям 2.1 бара. Гледам другата предна (различна гума) - 1.7 бара, а изглежда по-напомпана. Тоя вика - да не ти е повреден манометъра. Ами не е. Различен борд, профил, Мозо го каза. Та убедих го да не помпи "спадналата" гума и така.
А иначе, професионално изкривяване ми е като се кача в колата, да псувам всичко де що е на пътя - колеги в автомобили, пешеходци, дупки, легнали полицаи, изправени полицаи, безумни знаци и кръстовища. Шофьорите основно поради две причини - туткане и липса на ориентация и адекватни реакции. В София задръстванията са на 75 процента причинени от неадекватно шофиране и само 25 от доказано безумната организация на инфраструктурата.
Пример - отивам на Шел да си помпя гумите, но манометъра на пистолета им е счупен и меря със свой, джобен. Идва притеснен шофьор на Пасат след мен и отивам да му помогна, защото ще се пребие иначе някъде, като помпи на око (като теб). Казва предна дясна е видимо спаднала - факт, изглежда така. Проверявям 2.1 бара. Гледам другата предна (различна гума) - 1.7 бара, а изглежда по-напомпана. Тоя вика - да не ти е повреден манометъра. Ами не е. Различен борд, профил, Мозо го каза. Та убедих го да не помпи "спадналата" гума и така.
А иначе, професионално изкривяване ми е като се кача в колата, да псувам всичко де що е на пътя - колеги в автомобили, пешеходци, дупки, легнали полицаи, изправени полицаи, безумни знаци и кръстовища. Шофьорите основно поради две причини - туткане и липса на ориентация и адекватни реакции. В София задръстванията са на 75 процента причинени от неадекватно шофиране и само 25 от доказано безумната организация на инфраструктурата.
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Хах, аз имам много изкривявания, ама сега ще ви убия. Ако карам на външен въздух на климатика от 300 метра познавам пред мен какъв дизел се движи, Пежо и Ситроен HDI, ВАГ TDI, Рено DCI, BMW и Merceds. Всичките миришат различно кисело и в 90% от случаите ги познавам и доста бързо затварям клапата за рециркулация, че ми е омръзнало да ми миришат тия дизелови смрадове
Друго, на абсолютно всички коли до мен на светофара или покрай които минавам оглеждам гумите и спирачките за да си затвърдя мнението, че поне 50% от шоферите карат без спирачки и с галоши вместо гуми
Друго, на абсолютно всички коли до мен на светофара или покрай които минавам оглеждам гумите и спирачките за да си затвърдя мнението, че поне 50% от шоферите карат без спирачки и с галоши вместо гуми
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Когато сме на кръчма и си говорим нормално с колегите, на практика се надвикваме, т.е. всички ни слушат. Ако съм с приятели - ми казват да намаля децибелите.
Селски, Начо Селски.
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Ха, когато съм под напрежение мисля бързо и измислям "рационализации", които после се оказват неочаквано добро и сполучливо решение.
Преди време бяхме командировка в Стамболийски, на място дето "съм си оставил ръцете" работихме, така си беше както го бях "измислил" преди поне 12 години. А тогава беше - "свършваме го и тръгваме"!
Наскоро майка ми на село ме постави пред такава задачка-закачка-загадка, че 1 час давах заето и пуших нонстоп, ииии после чак аз (с ръка на сърцето) казвам ,че стана невероятно.
Само че сега все още съм отпуска и нищо не ми спори, отлагам всичко "за утре".
Преди време бяхме командировка в Стамболийски, на място дето "съм си оставил ръцете" работихме, така си беше както го бях "измислил" преди поне 12 години. А тогава беше - "свършваме го и тръгваме"!
Наскоро майка ми на село ме постави пред такава задачка-закачка-загадка, че 1 час давах заето и пуших нонстоп, ииии после чак аз (с ръка на сърцето) казвам ,че стана невероятно.
Само че сега все още съм отпуска и нищо не ми спори, отлагам всичко "за утре".
Селски, Начо Селски.
- Валсо
- Дарител
- Мнения: 11074
- Регистриран: нед мар 03, 2019 20:29
- Репутация: 40021
- пол: Мъж
- Местоположение: /home/$USER
- Контакти:
Re: Какви професионални изкривявания са ви останали от минали или настоящи професии?
Аз имам подобна способност, но не е професионално изкривяване, а просто силен слух. Ако съм в метростанция и там е тихо (няма шум от климатици, вентилациЙ и др.), мога да чуя влака дали ускорява или намалява, както и да преценя на колко спирки е от моята станция. Ако не а 3 спирки от моята (или по-малко), го чувам без проблем.Montoya написа: ↑нед яну 14, 2024 10:10Хах, аз имам много изкривявания, ама сега ще ви убия. Ако карам на външен въздух на климатика от 300 метра познавам пред мен какъв дизел се движи, Пежо и Ситроен HDI, ВАГ TDI, Рено DCI, BMW и Merceds. Всичките миришат различно кисело и в 90% от случаите ги познавам и доста бързо затварям клапата за рециркулация, че ми е омръзнало да ми миришат тия дизелови смрадове
Друго, на абсолютно всички коли до мен на светофара или покрай които минавам оглеждам гумите и спирачките за да си затвърдя мнението, че поне 50% от шоферите карат без спирачки и с галоши вместо гуми
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
- 0 Отговори
- 21 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср май 17, 2023 00:28
-
-
Кои са най-подценените, но добре платени професии в България
от Mozo » вт яну 16, 2024 13:17 » в Любопитни новини - 3 Отговори
- 50 Преглеждания
-
Последно мнение от Валсо
вт яну 16, 2024 19:22
-
-
-
Най-високо платените професии през 2023 година
от Mozo » чет дек 28, 2023 12:37 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 21 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет дек 28, 2023 12:37
-
-
- 9 Отговори
- 134 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет ное 23, 2023 17:08
-
-
Какви ще са характеристиките на новите AI компютри
от Mozo » пон апр 01, 2024 11:53 » в Любопитни новини - 0 Отговори
- 16 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон апр 01, 2024 11:53
-