Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Механика - първа част

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с механиката.
Кинематика, динамика, статика, класическа механика, квантова механика, релативистична механика, механика на флуидите, биомеханика, теоретична механика, съпротивление на материалите.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Механика - първа част

Мнение от Kotkata68 »

ЛЕКЦИЯ 2
ГЕОМЕТРИЧЕН АНАЛИЗ НА ЛОСТОВИ МЕХАНИЗМИ
Движението в пространството и движението във времето са независими. Всяка
подвижна точка описва определена траектория в пространството, която не зависи от
скоростта и ускорението на точката. По същата траектория точката може да се движи
бързо или бавно, равномерно или неравномерно.
Основните задачи на геометричния анализ са:
-намиране на траектория на произволна точка от звено с общо равнинно
движение.
-намиране на функциите на положението, а чрез тях и предавателните функции;
I.Графичен метод
I.1.План на положението на лостов механизъм
Планът на положението на механизма представлява мащабно начертана
кинематична схема на същия за определено положение на водещото звено.
Целесъобразно е построението на плана на положението да започне, като най-напред се
изобразят връзките (кинематичните двоици) на подвижните звена с неподвижното
(стойката). След това се начертава водещото звено по зададената стойност на
геометричния параметър (ъгъл или преместване), определящ неговото положение, а по-
нататък - асуровите групи, като се започне от съседната на водещото звено. При
условие, че последното извършва въртеливо движение, то цикълът (периодът) на
движение на механизма съответства на едно завъртане (един оборот) на това звено.
Най-често пълното завъртане на водещото звено се разделя на еднакви части и се
построяват съответни планове на положението на механизма. Ако в тях не влизат
плановете, съответстващи на крайните положения на възвратно движещите се звена, то
същите се построяват допълнително. По такъв начин механизмът "се движи" върху
чертожния лист.
Естествено е, че преди да бъде построена мащабната кинематична схема, т.е.
планът на положението, се избира определен мащаб в зависимост от действителните
размери на звената. При мащабното изобразяване както на дължини, така и на линейни
премествания на звена се използва така нареченият линеен мащабен модул, който
представлява отношение на действителните дължини на звената и отсечките, които ги
изобразяват в чертежа, т.е.
................
Механика - първа част.rar
(255.11 KиБ) Свален 69 пъти
Прочетено: 1021 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Механика”