ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ – СОФИЯ
ФАКУЛТЕТ МТФ
ИЗЧИСЛИТЕЛНО - ОБЯСНИТЕЛНА ЗАПИСКА
Студент: Албена Иванова Сергисова
спец. КПТМ гр. 54 Ф.№ 251206004
СОФИЯ 2011 Г.
Предпазен многодисков триещ съединител
Предназначението на триещите съединители е да предават въртящ момент от задвижващия към задвижвания вал посредством силите на триене между контактните работни повърхнини. С изменението на натисковата сила лесно се регулира силата на триене, а това създава условия за плавно включване и изключване и при голяма разлика в ъгловите скорости. Предназначението на предлазните триещи съединители е при претоварване да пребуксуват и да предпазват елементите на трансмисията от повреди.
ПРОЕКТИРАНЕ НА ПРЕДПАЗЕН МНОГОДИСКОВ ТРИЕЩ СЪЕДИНИТЕЛ
Z2 - брой дискове, свързани със задвижващата главина
Z1 - брой дискове, свързани със задвижваната главина
Z = Z1+Z2 пълен брой дискове
D1 – външен диаметър
D2 – вътрешен диаметър
Dср = (D1+ D2)/2 – среден диаметър
dv – диаметър на вала
1. Изходни данни:
вид на съединителя – Многодисков предпазен
предназначение – предпазен
условия на работа – на сухо
триещ момент – Тгр. = 230 [N.m]
обороти на въртене – n = 1500 []
вид на работната машина –
вид на силовата машина – електродвигател
2. Определяне на изчисления въртящ момент
, където
Т – изчисления въртящ момент
К – коефициент на режима на работа, за определянето му се използва табл. 7.1. от стр.111. Той основно зависи от вида на работната машина и силовата машина.
;
3. Пресмятане на минималния диаметър на вала
Чрез това изчисление се установява ориентировъчно минималния диаметър на вала.
, където - допустимо напрежение на усукване
4.Избор на материал за триещите се повърхнини
Изборът на материал зависи от условията на работа. В нашия случай съединителят работи в масло и триещата се двойка е: стомана – бронз. От таблица 7.12 вземаме стойностите за и , където
, приемаме - коефициент на триене на двойката при покой
, приемаме - повърхностно налягане, породено от силата F
5.Избор на среден диаметър Dср
Избора се ръководи от критериите за намаляване на масата на конструирания съединител. Да се има предвид отношението:
, приемаме от където следва , където
e широчината на диска
6.Пресмятане на необходимия брой двойки триещи се повърхнини
, където
– изчисления въртящ момент
- коефициент на триене на двойката при покой
- повърхностно налягане породено от силата F
- среден диаметър
, закръгляваме до цяло четно число от където следва
Целият материал тук
Прочетено: 890 пъти
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Предпазен многодисков триещ съединител
Предпазен многодисков триещ съединител
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
ZF представи иновативен предпазен колан
Защитата на пътниците започва със седене в правилната позиция и използване на правилно регулирани предпазни колани. Разчитайки на сензорите на... - 1 Отговори
- 47 Преглеждания
-
Последно мнение от Montoya
нед сеп 10, 2023 12:38
-