Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Предпазен многодисков триещ съединител

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с механиката.
Кинематика, динамика, статика, класическа механика, квантова механика, релативистична механика, механика на флуидите, биомеханика, теоретична механика, съпротивление на материалите.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 20606
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 112307
пол: Мъж

Предпазен многодисков триещ съединител

Мнение от Montoya »

ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ – СОФИЯ

ФАКУЛТЕТ МТФ

ИЗЧИСЛИТЕЛНО - ОБЯСНИТЕЛНА ЗАПИСКА

Студент: Албена Иванова Сергисова

спец. КПТМ гр. 54 Ф.№ 251206004

СОФИЯ 2011 Г.

Предпазен многодисков триещ съединител

Предназначението на триещите съединители е да предават въртящ момент от задвижващия към задвижвания вал посредством силите на триене между контактните работни повърхнини. С изменението на натисковата сила лесно се регулира силата на триене, а това създава условия за плавно включване и изключване и при голяма разлика в ъгловите скорости. Предназначението на предлазните триещи съединители е при претоварване да пребуксуват и да предпазват елементите на трансмисията от повреди.

ПРОЕКТИРАНЕ НА ПРЕДПАЗЕН МНОГОДИСКОВ ТРИЕЩ СЪЕДИНИТЕЛ

Z2 - брой дискове, свързани със задвижващата главина
Z1 - брой дискове, свързани със задвижваната главина
Z = Z1+Z2 пълен брой дискове
D1 – външен диаметър
D2 – вътрешен диаметър
Dср = (D1+ D2)/2 – среден диаметър
dv – диаметър на вала

1. Изходни данни:
вид на съединителя – Многодисков предпазен
предназначение – предпазен
условия на работа – на сухо
триещ момент – Тгр. = 230 [N.m]
обороти на въртене – n = 1500 []
вид на работната машина –
вид на силовата машина – електродвигател

2. Определяне на изчисления въртящ момент
, където

Т – изчисления въртящ момент
К – коефициент на режима на работа, за определянето му се използва табл. 7.1. от стр.111. Той основно зависи от вида на работната машина и силовата машина.
;


3. Пресмятане на минималния диаметър на вала
Чрез това изчисление се установява ориентировъчно минималния диаметър на вала.
, където - допустимо напрежение на усукване



4.Избор на материал за триещите се повърхнини
Изборът на материал зависи от условията на работа. В нашия случай съединителят работи в масло и триещата се двойка е: стомана – бронз. От таблица 7.12 вземаме стойностите за и , където
, приемаме - коефициент на триене на двойката при покой
, приемаме - повърхностно налягане, породено от силата F

5.Избор на среден диаметър Dср
Избора се ръководи от критериите за намаляване на масата на конструирания съединител. Да се има предвид отношението:
, приемаме от където следва , където
e широчината на диска

6.Пресмятане на необходимия брой двойки триещи се повърхнини
, където
– изчисления въртящ момент
- коефициент на триене на двойката при покой
- повърхностно налягане породено от силата F
- среден диаметър
, закръгляваме до цяло четно число от където следва

Целият материал тук
Предпазен многодисков триещ съединител.rar
(35.28 KиБ) Свален 17 пъти
Прочетено: 890 пъти
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Механика”