Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Морски транспорт-лекция

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Kotkata68
Глобална котка-идиотка
Глобална котка-идиотка
Мнения: 29946
Регистриран: пет ное 30, 2007 12:06
Репутация: 58101
пол: Жена

Морски транспорт-лекция

Мнение от Kotkata68 »

Въпрос 1: Принцип на работа на четиритактови и двутактови двигатели с вътрешно горене. Бензинови двигатели. Дизелови двигатели
Четиритактов (бензинов и дизелов) двигател – при по-малки кораби
Двутактов дизелов вдигател – при автомобилите не, но при корабите да.
Принцип на работа на 4-тактов бензинов двигател
1ви такт – напълване на цилиндъра чрез спускане на буталото от горна към долна мъртва точка. Цилиндърът се запълва с горивна смес.
2ри такт – сгъстяване – от долна към горна мъртва точка. Налягането в цилиндъра се повишава. Малко преди горна мъртва точка става запалване (принудително с електрическа искра) на горивно-мазутната смес.
3ти такт – разширение – в резултат на повишаване на налягането в цилиндъра при изгаряне на горивото се изтласква буталото от горна към долна мъртва точка – получава се полезна работа.
4ти такт – изпускане на отработените газове при движение на буталото от долна към горна мъртва точка.
4бд биват с външно и вътрешно смесообразуване (смесване на горивото с въздуха). С външно (карбуратор) – подава се въздух, но по-рядко. С вътрешно (инжекция) – с подаване на въздуха се впръсква и горивото. Масово се произвеждат такива двигатели.
Принцип на работа на 4-тактов дизелов двигател
1ви такт – цилиндърът се напълва само с въздух
2ри такт – в края на такта се подава горивото
основна разлика – самозапалване (в резултат на висока температура в цилиндъра при сгъстяване) без свещ вместо принудително запалване.
3ти такт – разширение – в резултат на повишаване на налягането в цилиндъра при изгаряне на горивото се изтласква буталото от горна към долна мъртва точка.
4ти такт – изпускане на отработените газове при движение на буталото от долна към горна мъртва точка.
Оттук (2ри такт) идват и различните изисквания към дизела и бензина.
Бензинът не трябва да се възпламенява лесно, докато дизелът – обратно. По-високо октаново число на бензина означава по-висока детонационна способност. По-високо Цетаново число на дизела означава по-голяма степен на самозапалване. Това число характеризира дизела.
За да може да се повиши цилиндровата мощност трябва да се изгори по-голямо количество гориво. За да стане трябва да вкараме повече въздух. При турбодвигателите има агрегат (турбокомпресор), който вкарва повече въздух под налягане и се увеличава мощността.
Основно принудителното пълнене се използва при дизеловите двигатели – турбо дизели. При бензиновите – по-малко приложение. При корабните двигатели – задължително е принудително пълнене с въздух.
....................
Морски транспорт.rar
(37.53 KиБ) Свален 18 пъти
Прочетено: 648 пъти

Не ми казвай какво да правя... За да не ти кажа къде да идеш...!

Опознават ме само тези, на които позволя... за останалите съм просто това, което виждат!

Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”