Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Транспортна инфраструктура и транспортни средства – развитие и взаимодействие между двете страни на транспортния процес. транспортни технологии

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283739
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334077
Местоположение: Somewhere In Time

Транспортна инфраструктура и транспортни средства – развитие и взаимодействие между двете страни на транспортния процес. транспортни технологии

Мнение от Mozo »

Пу ,, Паисий Хилендарски”
Филиал Смолян


Проект

По
Транспорт и спедиторска дейност

На тема:
,,Транспортна инфраструктура и транспортни средства – развитие и взаимодействие между двете страни на транспортния процес. Транспортни технологии”



Изготвил: Проверил:
доц.д-р Юручев



Смолян
2010
Съдържание:

1. Увод.........................................................стр.3

2. Определение и обхват на понятието ,,Транспортна инфраструктура’..................стр.4
- железопътна инфраструктура ..................стр.6
- пътна инфраструктура...............................стр.11
- инфраструктура на водния транспорт....стр.17
- въздушен транспорт –
летища – инфраструктура...........................стр.23
- тръбопроводен транспорт.........................стр.32

3. Транспортни средства...........................стр.33

5. Заключение...........................................стр. 40

6. Използвана литература........................стр.42











Увод



Целта на настоящия проект по ,,Транспорт и спедиторска дейност'' е да се проследи състоянието и перспективите в развитието на транспортната инфраструктура. Също така са разгледани и транспортните средства – развитието им и взаимодействието с транспортната инфраструктура.
За постигане на целта е необходимо да се извършат следните задачи:
1. Изясняване на основните теоретични въпроси, свързани със същността и характеристиките на транспортната инфраструктура;

2. Извършване на общ анализ на инфраструтурата на железопътния, автомобилния, морския и въздушния транспорт.;

3. Определяне на конкурентните предимства;

5. Предимствата и недостатъците на всички видове транспорти.

4. Препоръки за подобряване на инфраструктурата на България
















Според публикация в интернет ( ) определение за Транспорт - (на латински: trans - през и portare - нося) е придвижването на хора, стоки, сигнали и информация от едно място на друго, отрасъл на икономиката за превоз на пътници и товари. Основни видове: сухоземен т.е (железопътен транспорт, автомобилен транспорт, тръбен транспорт), воден транспорт и въздушен транспорт.
Понятието транспорт включва в себе си няколко аспекта; грубо могат да се разбият на инфраструктура, транспортни средства и управление. Инфраструктурата включва използваните транспортни мрежи и пътища, въздушни коридори, канали, тръбопроводи, мостове, тунели, водни пътища и т. н.), а също транспортни възли или терминали, където се извършва товаро-разтоварни дейности или прехвърляне на пътници от едни на друг вид транспорт (например, летища, гари, автобусни спирки и пристанища).
Каналите са изкуствени водни пътища, обикновено свързващи съществуващи езера, реки или морета. Напоителните и отводнителни канали са предназначени за транспортиране на вода и исторически предшестват плавателните канали, използвани от кораби и други плавателни съдове.
Най-старите известни канали са строени в Месопотамия около 4000 пр.н.е. Големият китайски канал е най-големият канал в Древността. След 14 век мрежата от канали отводнява големи райони в Нидерландия. В началото на Индустриалната революция каналите са важно средство за транспорт преди развитието на железниците.
Конкуренцията на железопътната мрежа прави каналите неудачни за масов транспорт и много от тях западат. Съвременна тенденция в някои области на Западна Европа е живописни канали от зората на индустриализацията да се обновяват и да се използват за разходки с лодки.
Мостът е конструкция, изградена за преминаването на проход, долина, път, железопътна линия, река, залив или друг воден басейн, както и на всяко друго физическо препятствие.
Целта на моста е да позволи преминаването на хора, коли, влакове или кораби над препятствието.









Според предназначението си мостовете могат да бъдат:
пешеходни
велосипедни
пътни
железопътни
мостове-канали
мостове-тръбопроводи
Често мостовете се използват за повече от една цел. Например пътните и велосипедните мостове обикновено се използват и от пешеходци.

Мост с голям брой отвори, обикновено пътен, се нарича виадукт. Акведуктът е мост, предназначен за пренос на вода на големи разстояния. Мостовете над път или железопътна линия се наричат надлези. Мостове, които премостват малка река или поток, или имат за цел да провеждат водни количества през път или ж.п. линия се наричат водостоци.

Тунелът е подземно или подводно съоръжение за прокарване на комуникации (жп линии, автомобилни пътища, канали, метрополитени , водопроводи и др.) под възвишение, планина, остров, река и др.
Съществуват три основни способа за изграждане на тунелите: открит, класически и механизиран с помощта на тунелнопробивни комплекси, наречени „щитове“ (у нас придобили популярност като „къртици“). Характерно за открития способ е, че първоначално се прави дълга траншея (изкоп с големи размери), изгражда се тунелната конструкция и след това се засипва отново отгоре; при класическия тунелен способ (Новоавстрийски метод), тунелът се прокопава в дадения масив, като околните стени на масива се превръщат в основни носещи конструкции. Всеки тунел се състои от 1 или 2 изхода наречени "портали". Изграждането с тунелопробивни машини (къртици) е механизиран, съвременен начин за прокопаване на тунели. Характерното за него е, че не се нарушава околната среда, подходящ е за прокопаване в сложни хидрогеологически терени, или градски плътнозастроени терени. С подобни комплекси е изграждан тунела под Ламанш, а у нас - Софийското метро. С тяхна помощ могат да се изграждат както еднопътни, така и двупътни тунели. А също така смесени (железопътни и автомобилни) или двуетажни тунели.



Определение и обхват на понятието "Транспортна инфраструктура"

Според друга публикация в интернет ( ) за целите на член 1 от Регламент (ЕИО) № 1108/70 на Съвета от 4 юни 1970 г., "транспортна инфраструктура" означава всички линии и монтирани инсталации при трите вида транспорт, които са необходими за протичане и за сигурност на трафика.


Целият материал:
Прикачени файлове
Транспортна инфраструктура и транспортни средства – развитие и взаимодействие между двете страни на транспортния процес. транспортни технологии.rar
(118.66 KиБ) Свален 154 пъти
Прочетено: 1696 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”