Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Курсова задача по темата "Транспортно-логистично обслужване на външната търговия"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284145
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Курсова задача по темата "Транспортно-логистично обслужване на външната търговия"

Мнение от Mozo »

„ТРАНСПОРТНО-ЛОГИСТИЧНО ОБСЛУЖВАНЕ НА
ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ“
ГЕОРГИ ПЕТРИЧЕВ – МЕЖДУНАРОДНА ТЪРГОВИЯ 2013/2015
Глобализация на външната търговия и транспортно обслужване
Трансевропейски мрежи (Infrastructure - TEN-T - Connecting Europe)
ЧАСТ ПЪРВА
ГЛОБАЛИЗАЦИЯ НА ВЪНШНАТА ТЪРГОВИЯ И ТРАНСПОРТНОТО ОБСЛУЖВАНЕ
I. УВОД
Глобализацията на производството се развива едновременно с глобализацията на търговията, като нито едно от двете не може да
функционира без другото. Този процес е улеснен от значителните технически промени в транспортния сектор. Мащабът, обемът и
ефективността на международната търговия са величини, които постоянно се увеличават. Търсят се нови хоризонти за оптимизация на
пространствено-времевия сегмент с цел по-широко покритие на пазара и точките, които може да бъдат достигнати с по-малко разходи и за
по-кратко време. Търговията между отделни части на света става все по отворена, дори и за страни, които преди това са имали ограничен
достъп до международните транспортни системи.
Глобалната търговия дава възможност за огромно разнообразие от ресурси - от петрола в Персийския залив, бразилското кафе до
китайската работна ръка, което ги прави по-широко достъпни.
II. ИЗЛОЖЕНИЕ
Международната търговия, както по отношение на стойността, така и по отношение на обема е с нарастваща тенденция в световната
икономика. Важно е да се подчертае, при разглеждане на структурата на световната търговия, че не нациите са тези, които търгуват, но най-
вече корпорациите и фирмите, чиито крайни продукти са консумирани от мнозинството потребители. Появата на сегашната структура на
световната търговия може да бъде обобщена в рамките на три основни фази:
Първа фаза (неподвижни фактори на производството) - отнася се до конвенционалния поглед върху международната търговия, който
надделява до 1970, когато факторите на производство са били много по-малко мобилни. Преди края на Първата световна война, глобалната
търговия е била структурирана основно от колониалните отношения. Имало е ограничена степен на мобилност на суровини, части и готови
продукти. След Първата световна война международната търговия става сравнително по регулирана в рамката на тарифи, квоти. Поради
регламентите, протекционизма и сравнително високите разходи за транспорт търговията е била ограничена и неефективна в
разпределението на товари. В този контекст търговията по скоро е била опит за справяне с недостига, отколкото насърчаване на
икономическата ефективност.
Втора фаза (мобилност на производствените фактори). От 1980 г. мобилността на производствените фактори и по-специално на капитала
става възможна. Правната и физическата среда, в която се осъществява международната търговия, довежда до по-добра реализация на
сравнителните предимства на определени региони. Едновременно се появяват регионални търговски споразумения и глобалната рамка на
търговията се поставя в регулация (GATT / WTO). В допълнение, контейнеризацията създава условия и възможности за подпомагане на по-
сложни и дълги търговски потоци на големи разстояния, за което допринася и нарастващият въздушен трафик. Промишлените райони с
високо производство и дейности, които са трудоемки, постепенно се изместват в райони, които предлагат по-ниски разходи. Процесът
започва на национално ниво, а след това обхваща и околните страни, докато не се преръща в истински глобален феномен. По този начин
преките чуждестранни инвестиции се увеличават особено по отношение на нови производствени региони, а мултинационалните
корпорации стават все по-гъвкави в глобално позициониране на техните активи.
Трета фаза (глобални производствени мрежи). Сега е налице ръст в международната търговия, включително и при широка гама от услуги,
които преди това са били специфични за регионалните пазари, и рязко увеличаване на мобилността на факторите на производство. Тъй
като тези тенденции са добре установени, с появата на глобалните производствени мрежи приоритетът се измества към географското и
функционално интегриране на производството, разпределението и потреблението. Създават се комплексни мрежи, включващи потоци от
информация, стоки, части и готови продукти, което от своя страна изисква високо ниво на владеене на логистиката и дистрибуцията. В
такава среда се появяват силни икономически оператори, които не са пряко свързани с функцията на производството и търговията на
дребно, но най-вече поемат отговорността за управлението на мрежата от потоци (пример: Grupo Logista в Европа.)
Световната икономическа система се характеризира с все по-голяма степен на интегрирани услуги, финанси, търговия и производство,
което от своя страна е най-вече в резултат на подобрен транспорт и логистика и по-ефективно използване на регионалните сравнителни
предимства. Обменът на стоки и услуги между нациите нараства, най-вече чрез предоставяне на възможности за икономически растеж в
нови региони и чрез намаляване на разходите за широк спектър от произвеждани стоки.
Улесняването на търговията предполага процедурите за регулиране на международните движения на стоки да се подобрят, така че
участниците в международната търговия да са по-ефективни. Това зависи и от намаляването на общите разходи на търговията: трансфера,
тарифите, транспорта и трафика, често обозначени като "Four Ts" на международната търговия.
Друг фактор в глобалната икономика е конкуренцията, която е зависима най-вече от:
Мулти-модална и интер-модална товаро - транспортна система, съставена от различни видове транспорт, инфраструктура и терминали,
която обхваща целия свят (TEN-T). Тя осигурява физическия капацитет за подкрепата на търговията и нейните основни вериги на доставки.
Уеднаквени митническите процедури, тарифи, наредби и обработка на документи като гаранция, че търговските потоци се придържат към
правилата и разпоредбите на юрисдикцията и не си противоречат
Разработване на банкови, финансови, правни и застрахователни рамки, с които да се гарантират транзакциите и да се улеснят сделките
като същевременно се минимизира рискът.
Международните транспортни системи са подложени на нарастващ натиск да отговорят на нарастващия обем товари и разстояния. Това
не би могло да се случи без значителни технически подобрения, които позволяват да се транспортират по-големи количества на пътници и
товари по-бързо и по-ефективно. Малко други технически подобрения са допринесли за увеличаващата се мобилност на товари, както
контейнеризацията. Все по-голям дял от генералните товари се движат в световен мащаб в контейнери.
ИЗВОД:
Транспортът често се споменава като ключов фактор, който не е задължително да бъде главната причина за глобализацията на
международната търговия, но е условие без което не би могло тя да се наблюдава Често срещан проблем е неспособността на
международните транспортни инфраструктури да поемат търговските потоци, затруднявайки достъпа до световния пазар и намалявайки
ползите, които могат да бъдат получени от международната търговия.
Три компонента на международния транспорт улесняват търговията:
• Транспортната инфраструктура. Включва физическа инфраструктура като терминали, превозни средства и мрежи.
• Транспортни услуги. Засяга сложен набор от услуги, включени в международното движение на пътници и товари. Това включва дейности
като дистрибуция, логистика, финанси, застраховане и маркетинг.
• „Transactional“ средата. Засяга сложна правна, политическа, финансова и културна среда, в която международните транспортни
системи работят. Тя включва аспекти като валутни курсове, наредби, квоти и тарифи, но и предпочитанията на потребителите.
ЧАСТ ВТОРА
TEN-T
I. УВОД
Безспорна е връзката между транспортната инфраструктура и нивото на развитие на спедиторско-логистичния сектор. Докато при
доставчиците на транспортни услуги състоянието на транспортната инфраструктура влияе по-скоро пряко, то при доставчиците на
спедиторски и логистични услуги това влияние е по-скоро косвено.
Транспортната инфраструктура е много важна като технически параметри и качество, но не по-маловажен е въпросът за начина на
нейната експлоатация. В последните години определено се наблюдават на пръв поглед различни тенденции в транспорта и търговията.
С цел да улесни потока от стоки и хора, ЕС се стреми да свърже националните пътни мрежи в една единна система. ЕС ще бъде най-
вероятно отговорен за проверката на безопасността на новата мрежа.
Целта е превръщане на съществуващите понастоящем разнородни европейски пътища, железопътни линии, летища и канали в единна
транспортна мрежа (TEN-T).
До 2030г. трябва да бъде изградена основна транспортна мрежа, която да образува транспортния гръбнак на единния пазар.
Финансирането в областта на транспорта по линия на Механизма за свързване на Европа (за периода 2014 – 2020 г.) също ще бъде
насочено към тази основна мрежа – изграждане на липсващите трансгранични връзки, премахване на пречките и повишаване на
„интелигентността“ на мрежата.
Новата основна мрежа ТЕN-Т ще бъде подкрепена от широкообхватна мрежа от транспортни артерии, включващи се в основната мрежа на
регионално и национално равнище. Изграждането им до голяма степен ще се финансира от страните от ЕС, като съществуват някои
възможности за използване на финансиране от Съюза в областта на транспорта и регионалното развитие, включително чрез нови
инструменти за финансиране.
Като цяло благодарение на новата транспортна мрежа ще се пътува:
• по-безопасно при по-малко задръствания,
• по-лесно и по-бързо.
В крайна сметка ЕС ще играе роля в управлението на безопасността на пътищата, принадлежащи на TEN-T, чрез проверки за безопасност
във фаза проектиране и редовни проверки на безопасността на мрежата.
II. ИЗЛОЖЕНИЕ
ЦЕЛИ:
Основните цели на Трансевропейската транспортна мрежа са свързани с:
••••••Осигуряване на трайна мобилност на хората и стоките в пространство без вътрешни граници по отношение на социалните условия,
безопасността, опазването на околната среда и конкуренцията.
Засилване на икономическото и социалното сближаване.
Оптимално използване на наличния капацитет и оперативна съвместимост между видовете транспорт.
Осигуряване на висококачествена инфраструктура при приемливи икономически условия.
Подобряване и улесняване на достъпа.
Ефективно свързване на TEN-T със съседните държави и региони.
Новата политика за развитие на Трансевропейската транспортна мрежа включва планиране на мрежата на две нива: Основна мрежа –
състои се от най-важните международни връзки в ЕС, и Широкообхватна мрежа – захранва и разпределя транспортните потоци от
основната мрежа.
В основната мрежа ще бъдат създадени коридори като средство за насърчаване на координираното развитие на инфраструктурата и на
ресурсно ефективните начини различните видове транспорт?. Европейски координатори ще помагат на страните членки и организаторите
на проекти за използването ѝ. Новата политика е насочена към най-важните елементи – трансгранични проекти, оперативна съвместимост и
интермодалност с цел да се извлече максимална полза от всички инвестиции.
Транспортът е от фундаментално значение за една ефикасна европейска икономика.
Очаква се товарният транспорт да нарасне с 80 % до 2050 г., а пътническият — с над 50 %.
Предпоставка за икономическия растеж е търговията, а предпоставка за търговията — транспортът. Районите на Европа, които не разполагат
с добри връзки, няма да процъфтяват.

Целият материал:
Прикачени файлове
Курсова задача по темата "Транспортно-логистично обслужване на външната търговия".rar
(521.56 KиБ) Свален 14 пъти
Прочетено: 205 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”