Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Икономически анализ на транспортна фирма

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296663
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368012
Местоположение: Somewhere In Time

Икономически анализ на транспортна фирма

Мнение от Mozo »

Университет за национално и световно стопанство

Факултет: Инфраструктура
Катедра: Икономика на транспорта






ДИПЛОМНА РАБОТА




Тема: Икономически анализ
на дейността на фирма “Деси” ООД







Дипломант: Научен ръководител:






София 2004


Съдържание

1. Увод и обща характеристика на фирма “Деси” ООД...................................................................................стр. 4

2. Производствена и управленска структура.................стр. 6

3. Организация на международните товарни автомобилни превози..............................................................................стр. 7

4. Организация на спедиторската дейност...................стр. 10

5. Анализ на товарната превозна дейност
на фирма “Деси” ООД....................................................стр. 13

6. Анализ на качествените показатели за товарните
превози............................................................................стр. 15

7. Анализ на научно-техническия прогрес....................стр. 16

8. Анализ на инвестициите............................................стр. 21

9. Анализ на дълготрайните материални активи.........стр. 24

10. Анализ на ремонтната дейност...............................стр. 28

11. Анализ на снабдителната дейност..........................стр. 29

12. Анализ на персонала................................................стр. 30

13. Анализ на експлоатационните разходи и себестойността на превозите...................................................................стр. 32

14. Анализ на краткотрайните активи............................стр.37

15. Финансов анализ......................................................стр. 40

- анализ на ликвидността.......................................стр. 42

- анализ на амортизационните отчисления..........стр. 44

- анализ на вземанията..........................................стр. 46

- анализ на приходите...........................................стр. 49

- анализ на печалбата и рентабилността.............стр. 50

16. Заключение...............................................................стр. 55

17. Литература................................................................стр. 58


Увод


Транспортът в своята същност представлява отрасъл на материалното производство, чиято дейност се изразява в превозването на товари, пътници, багажи и др. За разлика от селскостопанското производство и добивната промишленост, в които се създава нов продукт, и обработващата промишленост, където предметите се подлагат на обработка и в резултат на това получават нови свойства и нова веществена форма, при транспортното производство не се създава нито нов веществен продукт с нови свойства, нито предметите получават нова веществена форма. Продукцията на транспорта няма веществен израз и се измерва в тонкилометри при пътническите превози. Това е резултат от факта, че при превозването на товарите и пътниците се извършва само пространствена промяна, изменение на местоположението им, с което се създават условия за продължение на производствения процес в сферата на обръщението. Измененията в пространственото местоположение на продуктите са също така необходими за задоволяване потребностите на обществото, както и физическите и химическите изменения, внасяни в тях при промишлените производствени процеси.
Значението на транспорта се определя от функциите, които той изпълнява. Основната функция е икономическата, тъй като транспортът осъществява икономическите връзки между отделните предприятия, между отделните държави. Количествено значението на транспорта може да се измери посредством разходите за транспорт. Други функции на транспорта са социални, политически, културни, военно-отбранителни и т. н.
Икономическият анализ представлява обстойно изучаване на стопанските процеси, протичащи в отделната фирма, както и на тяхното влияние при формирането на резултатите от нейната цялостна дейност. При анализа се разглеждат и въпроси, свързани с рационалното използване на трудовите и материалните ресурси на фирмата, като специално внимание се отделя на обосноваване пътищата за постигане на максимални резултати при най-малки разходи.
Изучаваните от икономическия анализ процеси, които се осъществяват в съответните стопански единици, се формират под въздействието на различни обективни и субективни фактори и получават съответно отражение чрез действащата система на икономическата информация.
Обективни са факторите, върху които съответната производствена единица не може да оказва влияние. Тези фактори отразяват проявлението на икономическите закономерности и се наричат общостопански. Към тях се отнасят измененията на цените на материалите, горивата и енергията, на работната заплата, на амортизационните норми и др. Проявлението на тези фактори е особено силно при условията на инфлация.
Субективните фактори зависят изцяло от работата на съответната фирма. Към тях се отнасят качествата на ръководителите на фирмата, рационалната организация на производствения процес, организацията на финансовата работа във фирмата и др.
Необходимо е при икономическия анализ да се осигурява правилна оценка на стопанската дейност на фирмата и затова е задължително да се разграничава действието на обективните и субективните фактори при формирането на основните икономически показатели - печалба, себестойност, рентабилност. Необходимо е и факторите да се систематизират и групират по еднородни признаци, за да се уточнят насоките и характерът на въздействие. В резултат на такова групиране е възможно да се разработят ефективни мерки за засилване влиянието на положителните и ограничаване или изключване на отрицателно действащите фактори. Това е едно от първостепенните условия за подобряване финансовите резултати от дейността на фирмата през бъдещи периоди и разкриване на възможностите за повишаване ефективността на транспортната дейност при пазарни условия.




1. Обща характеристика на фирма “Деси” ООД, предмет на дейност, регистрация


Фирма “Деси” ООД е регистрирана в Софийския градски съд с решение №1321 от 18.06.1990 г. Дружеството е със седалище гр. София, бул. "Гурко" 62, ет. 3, ап. 10.
Данъчен №1122006014
Булстат: Р 681017320
Предмет на дейност - международен транспорт - товарни автомобилни превози и спедиторска дейност.


2. Производствена и управленска структура


“Деси” ООД разполага с офис, собствен гараж и сервизно хале, както и със склад за резервни части за текущ ремонт и профилактика. За осъществяване на ремонтната дейност се използва и сервизът на СО МАТ.
Дружеството притежава седем влекача Scania и седем полуремаркета, както и един камион "КаМаз" с ремарке.
Основните направления на извършваните от фирмата превози са следните:
1) България - Русия и бившите републики от ОНД;
2) България - Италия и съответно Италия - България и Русия и бившите републики от ОНД - България, като празният пробег на автомобилите е незначителен. Видът на товара по направлението България - Русия и бившите републики от ОНД е предимно продукция на хранително-вкусовата и леката промишленост като вина, консерви, обувки, вълнени платове и др., а от Русия и републиките на ОНД към България се превозват изделия на химическата промишленост, бяла техника, стоманени тръби и др.
По направлението България - Италия товарът представлява изделия на фармацевтичната промишленост, а внасяните от Италия у нас стоки, превозени от дружеството, са заготовки за обувки, мебели и бяла техника.


Управленска структура

1. Двама управители, които представляват дружеството и ръководят дейността му.
2. Счетоводител.
3. Двама спедитори.
4. Организатор.
5. Секретар.
6. Началник-гараж и началник-склад.
7. Шофьори - 8 души.
8. Двама монтьори.


3. Организация на международните товарни автомобилни превози


Фирма “Деси” ООД, както и всички останали български превозвачи, извършва международни превози въз основа на два различни митнически режима. Първият от тях е спогодбата АIТ, съставена в Прага на 9.11.1965 г. и все още прилагана за бившите социалистически държави, чиято валидност обаче се очаква да бъде изчерпана в близко бъдеще.
Другият митнически режим се основава на Митническата конвенция за международен превоз на товари под покритието на карнет TIR, съставена в Женева през 1975 г. Главното предимство на системата се изразява в това, че веднъж натоварено с проверен в отправната митница товар, превозното средство се пломбира от митническите служители и пътува до местоназначението си в която и да е точка на Европа или част от Близкия изток без спиране на транзитните митници. Проверка може да бъде извършвана само в изключителни случаи. По този начин се създават условия превозът да бъде извършен в максимално кратък срок и да се реализира едно от основните техникоикономически преимущества на автомобилния транспорт - висока скорост на движение. Тези качества на международния автомобилен превоз са особено важни при доставките на бързоразвалящи се товари и при тези от типа "точно навреме".
Извършване на автомобилни превози в международно съобщение от страна на български превозвачи е допустимо, ако превозните средства отговарят на условията, включени в Конвенцията TIR. Това се установява на съответната митница, на която се представят четири снимки с формат 9/12, направени от четирите страни на превозното средство. След това се издава Удостоверение за митническа годност на МПС. В случай че превозното средство е съчленено, както е при разглежданата фирма “Деси”, снимките и удостоверението се правят поотделно за влекача и полуремаркето. Гарант по Конвенцията TIR в България е Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата АЕБТРИ, която изисква подписването на Декларация за поемане на задължение относно допускане до митническия режим TIR и гаранция за заплащане на евентуални глоби. Това може да стане по два начина: чрез представяне на банкова гаранция или чрез заплащане на допълнителна сума към цената на всеки карнет, срещу която карнетът се застрахова от асоциацията. Втората възможност е създадена за улеснение на малките фирми, които започват своята дейност като международни превозвачи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Икономически анализ на транспортна фирма.rar
(42.88 KиБ) Свален 379 пъти
Прочетено: 4866 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”