Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Транспортни средства

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи, и всякакви теми свързани с транспорта.
Пътен транспорт, воден транспорт, железопътен транспорт, въздушен траспорт, минен транспорт, въжен транспорт, космически транспорт, контейнерни превози, куриерски услуги, транспортна система, инфраструктура, транспортни средства, релсови пътища, превозни средства, стоки, пътища.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Транспортни средства

Мнение от Mozo »

ПЛАН- КОНСПЕКТ

/Околен свят - за втори клас/

изд.Просвета 1945, автори Людмила Зафирова, Снежана Лазарова

Глобална тема: Светът на детето

Тема на урока: Транспортни средства

Вид на урока: за нови знания
Очаквани резултати по глобална тема:
• Изброява видовете транспортни средства и правилата за поведение в тях.
• Открива връзката между полажението на родното селище и транспортните средства, които се използват в него.
Цели на урока и очаквани резултати:
• Познава видове транспортни средства.
• Разграничава транспортни средства според мястото им на движение.
• Свързва различните видове транспортни средства с местоположението на селището.
• Изброява правила за поведение в транспортни средства.

Понятия: транспортно средство

Методи: обяснение, разказ, беседа, анализ, синтез, наблюдение, работа с учебник, игрови метод.

Дидактически средства и материали: електронен учебник по околен свят, снимки на транспортни средства и на хора, които ги управляват; литературни произведения; казуси свързани с правилата за поведение в тях.
Междупредметни връзки:
• съставяне на устни и на кратки писмени описания на транспортни средства (Копетентности в областа на българския език)
• използване в устно представяне на знанията за устройството на транспортното средство и предназначението му ( Основни компетентности в технологии)
• извличане на информация от илюстративен материал (Умения за учене)
• работа с нагледни материали (Умения за учене)

Познавателни практико-приложни задачи към учениците:

Уводна част (3-4 мин.)


1. Организация на класа за работа:

- Добър ден, ученици! Всички учебници затворени и искам да ми отговорите на следните въпроси .

2. Актуализиране на опорни знания:

• Къде живеят хората и къде строят своите домове?
Възможен отговор: Хората живеят в селища наречени градове и села.
-Къде се разполагат тези селища?
Възможен отговор: Могат да са разположени край море, в равнина или планина.
-Как наричаме мястото, където се намират селищата?
Възможен отговор: Наричаме го местоположение.
• От местоположението на селището ли зависи трудовата дейност на хората?
Възможен отговор: Да. Хората и тяхната професия е свързана с това дали живеят в равнина, планина или до море, в град или село.
- Дайте примери.
Учениците посочват професии и къде се срещат най- често те.
• Браво! Доволна съм от знанията, които показахте.

3. Мотивирано поставяне на темата:

- Ученици, сега ще ви зачета една приказка. Слушайте внимателно!

Имало едно време в едно селце едно малко автобусче. То превозвало ученици от съседните 2 села и това било неговият маршрут. Никога не пътувало по- далеч, но слушало разказите на междуградския автобус, който всеки ден се отбивал за малко в неговото селце. Един ден учителите организирали екскурзия на учениците до София и решили да пътуват с малкото автобусче.То много се зарадвало и с нетърпение започнало да се приготвя за дългия път.
Когато дошъл дългоочаквания ден, всички пътници се качили в автобусчето и весели потеглили за София. Пътували няколко часа. Пристигнали и що да види малкото автобусче: огромни улици пълни с най-различни превозни средства- коли, негови братя автобуси, боядисани в жълто, бяло, зелено, червено, синьо; някои с тиранти дори. По улицата пътни знаци, 3 странни мигащи очи, които казват на червено- спри, на зелено- потегли...

• Кой е главният герой в приказката?
Възможен отговор: Героят е автобусчето.
• Когато отива в София, какво вижда, че има по улиците?
Възможен отговор: Други превозни средства: коли и различни по цвят автобуси и такива с тиранти.
- А чии са тези мигащи очи в червен и зелен цвят?
Възможен отговор: На светофара.
• Днес ние с вас ще научим повече за тези превозни средства. По- нататък в урока ще продължим приказката и там пък ще разберете, защо някои автобуси имат тиранти и други много любопитни факти.


Основна част (30 мин.)

4. Разработване на новото знание.

- Освен автобус, какви други превозни средства сте използвали вие, за да отидете на далечно място?
Възможен отговор: Използвали сме автомобили, джипове, влак, самолет.
- В нашето ежедневие ни се налага да пренасяме и големи товари, стоки.
- С помощта на какви превозни срадства извършваме това?
Коментар....

 Обобщавам: Всички използваме някакви средства, за да придвижим себе си или някакъв товар до друго място. И тези средства именно се наричат: ТРАНСПОРТНИ СРЕДСТВА. Животът на хората днес без тях е немислим.
• Сега ще ги разделим на групи и ще ги разгледаме една по една. Това ще стане като първо изиграем една игра.

 Разделям класа на 3 групи.

- На дъската съм написала в три колонки видове животни.

За 1. група: За 2. група: За 3. група:

кон лястовица шаран
крава орел акула
прасе гълъб рак

- Нека от всяка група да излезе ученик и да запише под неговата колонка мястото, където живеят тези животни.
 С коментар и моя помощ записват:
под 1. група под 2. група под 3. група
суша въздух вода

• Нека сега от всяка група да излезе ученик. Да запише под своята колонка транспортни средства, които превозват пътници или товари на това място.
- Другите от групата може да му помагате.
- Която група за 1 мин. измисли повече транспортни средства ще бъде победител.

 Учениците предлагат и записват различни транспортни средства.
 Накрая коментираме , поправяме, ако има грешки и оценяваме изпълненията.

Извод:
- По този начин се разделят и транспортните средства.
Запомнете , чe те се делят на 3 групи: Транспортни средства, които се движат по въздух, други по суша, а трети по вода.

- Хайде сега, отворете учебниците на стр.18 и я разгледайте, а аз ще ви пусна електронния урок, за да ги разгледаме по- добре.
- Погледнете вече към дъската.
- Нека да започнем от транспортните средства, които се движат по въздух.
 Увеличавайки изображенията на групата средства, се спираме на всяко от тях. Коментираме наименованието му, за какво се използва и каква е професията на хората, които го управляват.
 Помагам на учениците в обясненията, като им показвам подготвения снимков материал .
 Пускам филмчето за балона от ЕУ. Разглеждаме го и коментираме за какво служи, как се задвижва и кой трябва да го управлява.
 Проследяваме промените в транспортните средства по въздух от миналото до днес, чрез 3Д моделите в ЕУ.
 Коментираме и мястото, от където излитат и се приземяват тези средства, а именно летището. Съобщавам къде в България има големи (международни) летища – София и Варна.

- Нека сега да разгледаме транспортните средства по суша.
- Знаете ли имената на всички превозни средства от тази група?
Възможен отговор: Автомобил, автобуси, каруца, велосипед, мотор, влак.
• По какво се различават те?
Възможен от говор: Различават се по големина, по външен вид, по брой пътници и товари, които могат да се качат. Едните имат гуми, а другите нямат и се движат по релси.

Целият материал:
Прикачени файлове
Транспортни средства.rar
(307.45 KиБ) Свален 4 пъти
Прочетено: 65 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Транспорт”