Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Платон - учението за идеите

Безплатни есета, реферати, доклади, анализи и всякакви теми свързани с философията.
Антична философия, средновековна философия, съвременна философия, метафизика, онтология, епистемлогия, етика, полтическа философия, естетика, логика, философия на езика, философия на науката, рационализъм, емпиризъм.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 230784
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 173369
Местоположение: Somewhere In Time

Платон - учението за идеите

Мнение от Mozo » нед юни 04, 2017 11:28

Платон – учението за идеите
Светът на идеите, според учението на Платон образува в своята съвкупност “истинското битие”, вторичен и производен от него е светът на сетивните неща, които заемат средно място между битието и небитието. Материята Платон нарича небитие, те са отпечатъци на свръхсетивните идеи, на идеалните образци на нещата върху пасивния “възприемник” на идеите – върху материята, небитието. Идеалистическото учение, че сетивните неща са вторични и производни от духовния свят на идеите, което лежи в основата на цялата Платонова обективна – идеалистическа система, довежда до редица затруднения. Още Аристотел, който подхвърля учението за идеите на подробна и основателна критика, справедливо сочи, че при Платон се получава на дело пълно скъсване на неподвижните идеи и променливите неща.
Платон не дава ясен отговор на въпроса за характера на взаимоотношението между вещите и идеите. В неговите диалози откриваме три основни формулировки по този въпрос:
1) Преди всичко това взаимоотношение, според Платон, трябва да се разбира така: сетивните неща подражават на идеите като на свои образци, на които те се оказват подобни. Идеите са образци, прототипове, а сетивните неща, които са подобни на тези образци, съществуват и възникват, благодаредние на подражанието.
2) Платон формулира отношението между нещата и идеите също и в смисъл, че сетивните неща участват в идеите. Тук той особено изтъква въпроса за взаимоотношението между идеите и вещите като общи и отделни, единни и множествени.

Целият материал:
Нямате нужните права за да преглеждате прикачените към това мнение файлове.
Прочетено: 376 пъти
Изображение

Нова тема Отговори

Върни се в “Философия”