Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Това , което приемаме като основание за живот, е в същото...

Безплатни есета, реферати, доклади, анализи и всякакви теми свързани с философията.
Антична философия, средновековна философия, съвременна философия, метафизика, онтология, епистемлогия, етика, полтическа философия, естетика, логика, философия на езика, философия на науката, рационализъм, емпиризъм.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296702
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

Това , което приемаме като основание за живот, е в същото...

Мнение от Mozo »

Това , което приемаме като основание за живот, е в същото време чудесно основание за смърт

В днешно време на деградация и упадък в характера на хората много малко от тях си задават така важния въпрос за съществуването . Повечето от тях нямат никакви цели в живота и това е много пагубно за самите тях . Фактически погледнато много от хората намират своите цели в живота чрез вярата . Тя е един от универсалните пътеводители и помощници на „загубилите” се в търсене на смисъла на живота хора .
Основанията за съществуване на човека от гледна точка на екзистенциализма са много и същността на всеки един от нас предхожда съществуването си , а свободата и автентичността на човешкото битие е чиста форма на екзистенциализъм . Неподправено точна е мисълта на Ясперс , че „Нещата съществуват сами по себе си”. С тази си мисъл той може би иска да ни каже , че ние хората сме като едни свободни електрони , които рядко пресичаме пътищата си .
Всеки един човек на този свят би трябвало да има някаква основателна цел в живота си , която да го крепи в трудни моменти и да дава смисъл на съществуването му . Такива могат да бъдат : различните вярвания и поверия , религията , продължаването на рода , единството със сродна душа , целите , които сме си поставили в живота . Една от най – първичните цели в живота на всеки един човек е продължаването на рода и отглеждането на здраво и способно поколение , което да наследи целите на предците си . Основание за съществуване също е обвързването между двама души , така те споделят общи цели в своя живот и си помагат за тяхното реализиране . От друга гледна точка всеки един нормален човек постигнал всички цели в живота си би умрял , за да защити постигнатото . Образно казано това е една рядка „порода” хора , които са готови на всичко , независимо от цената , която трябва да платят , но изгубят ли най – ценните неща в живота си те нямат какво повече да губят освен живота си и биха го дали , за да умрат като едни достойни граждани на този свят , до последно защитавали позициите си .
Основанията за живот и смърт са две много близки понятия . Така както всеки един нормален човек би живял заради хората , на които държи или нещата доставящи му радост в живота , така би дал дори живота си , за да ги защити .
Един от основните въпроси на философията е точно този дали си струва да се живее или не . С тази си мисъл Камю може би иска да ни покаже абсурдът да се живее и хаотичността на света , който с пълна сила се опитва да се противопостави на човека . Като се замислим излиза , че нито света , нито човека са абсурдни , а сбъркаността се появява някъде между тях . Камю ясно показва , че за него абсурдът е неизбежно заложен в съществуването на човек в този свят . Съществуването на всеки човек е нестихваща борба , която доставя постоянно отрицание и никога не доставя така нужната надежда в живота на човек . Дори ние да осъзнаем този абсурд на битието ни , то остава завинаги такова и нищо не е в състояние да го промени . Единственият изход е постоянната борба с абсурда , въпреки изгледите за неуспех всеки човек е длъжен да опита . Пример за това е мита за Сизиф , принуден вечно да тласка скалата към върха на една планина и тя винаги пада в подножието на планината . Въпреки това борбата на Сизиф с абсурда би трябвало да го прави щастлив дори и за кратко .
Рационално погледнато живота и смъртта са неизбежно свързани и са естествено продължение на земния път на всеки човек и краят на неговата борба с абсурда на този свят . Въпреки това смъртта на един човек е началото на нов живот за друг и начало на нова борба с абсурда . Живота и смъртта са неизбежно свързани в един постоянен кръговрат . Както Хераклит е казал „Панта рей – всичко тече , всичко се променя” . Едни „войни” борещи се срещу абсурда умират , но се раждат нови готови да ги заместят в редиците на тази огромна армия бореща се с абсурда .
Прочетено: 263 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Философия”