Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Физическа дееспособност

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Физическа дееспособност

Мнение от Mozo »

ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ


Физическо възпитание, спорт и творчество


ТЕМА
Диагностика и оценка на физическата дееспособност на учениците от ІV клас




Изготвил: Проверил: ...................... Пламена Пощова Доц. Д-р Бояна Боева
Специалност: ИТ в ДГ и НУ

СЪДЪРЖАНИЕ




І
Мотивация за избор на темата

ІІ
Цел и задачи на изследването

ІІІ
Предмет и обект на изследването

ІV
Критерии и показатели на диагностичната процедура

V
Организация и методика на изследването


Количествен и качествен анализ на резултатите

VІІ
Изводи и обобщения

VІІІ
Използвана литература



І
Мотивация за избор на темата
Здравето е ресурс на ежедневния нормален и продуктивен живот, поради което трябва да се опазва и поддържа. Физическото възпитание и спортът са основното средство за постигане оптимална работоспособност и добро здраве.
Физическото развитие и дееспособността на подрастващите са обект на множество изследвания, чиято цел е да се уточнят параметрите на нормата и да се набележат мерки и действия за корекция на отклоненията от тази норма (ако подлежат на корекция). В последните години все повече се говори за проблемите във физическото развитие , а от там и развитието на физическата дееспособност на децата от начална училищна възраст. Проблеми като наднорменото тегло, хиподинамията, акселерацията и други са израз именно на липсата на физически упражнения и спорт. Спортуващото дете се развива по-добре физически, придобива известно самочуствие от постигнатите резултати, увеличава социалните си контакти, обогатява познанията си, стабилизира психиката си. Накратко, в здраво тяло- здрав дух.
Подрастващите все по- често не желаят да посещават часовете по физкултура. Загубват интерес към физическите упражнения и спорта. Едва в пубертета започват да се заглеждат в телата си и в тези на другите. Тогава се сещат за фитнес или някакъв вид спорт. Както при момчетата, така и при момичетата това е свързано с желанието им да се харесат на противоположния пол. Но в повечето случаи е малко късно за това и трудно се постига желания резултат. Затова е необходимо от ранна детска възраст у децата да се изгражда желание за занимание със спортни дейности, като се провокират по различен начин. Диагностиката и оценката на постигнатите резултати трябва да са основополагащи в работата с децата от началното училще. Учителят трябва да познава особеностите на всяко дете от класа, както в психичното така и във физическото му развитие, за да може да приложи правилни методи и приоми в работата си. Ранната диагностика и оценка на постигнатите резултати дават ясна представа за развитието на физическата дееспособност и подпомагат последващата корекционна работа на учителя.


ІІ
Цел и задачи на изследването
Целта на изследването е да се установи и оцени равнището на развитие на двигателните качества на 9 годишните деца, определящи физическата им дееспособност.
За реализиране на поставената цел е необходимо да се изпълнят следните задачи:
1. Да се измерят постиженията на момчетата и момичетата от класа;
2. Да се проследи динамиката и да се анализират резултатите във възрастово- полов аспект;
3. Да се сравнят с действащите нормативи съобразно възрастта и пола;
4. Да се направи оценка на развитието на физическата дееспособност на всяко дете от класа;
5. Да се планират мероприятия за подобряване на физическата дееспособност на децата.


ІІІ
Предмет и обект на изследването

Предметът е насочен към изследването на физическата дееспособност на детския организъм като биосоциален процес.

Обектът на изследването са двигателните качества, които определят развитието на физическата дееспособност на децата.
ІV
Критерии и показатели на диагностичната процедура
Използваният критерий е физическата дееспособност на общо 12-те ученици, от които 6 момчета и 6 момичета; и характеризиращите го показатели:


показатели
инструментариум
динамична сила на долните крайници
гладко бягане на 50 м.
взривна сила на долни крайници
скок на дължина с два крака от място
взривна сила на горните крайници и раменния пояс
хвърляне на плътна топка 1 кг. с две ръце над глава
скоростна и обща издръжливост
максимален брой клякания за 20 сек.

V
Организация и методика на изследването
В началото на учебната година е измерено моментното състояние на физическата дееспособност на 12 деца на 9 годишна възраст, от които 6 момчета и 6 момичета.
Изследването се провежда между часовете 08.00 и 12.00, при съблюдаване на всички изисквания за точност и обективност.
По време на изследването учениците са с подходящо спортно облекло и добре разгрети. Обяснява им се смисълът на тази контролна дейност и се мотивират да се изявят възможно най-добре.



Методи за изследване на показателите:

показатели
методи
динамична сила на долните крайници (гладко бягане на 50 м.)
Провежда се на равна асфалтова площадка.
Разстоянието се пробягва еднократно за възможно най- кратко време.

взривна сила на долни крайници (скок на дължина с два крака от място)
Провежда се на равна площадка с не хлъзгава настилка. Разрешава се предварително изпълнение на махове с ръце и пружиниране в коленете и тазобедрените стави.

взривна сила на горните крайници и раменния пояс (хвърляне на плътна топка 1 кг. с две ръце над глава)
Извършва се от
стартова линия на равен терен. Учениците имат право на 2 или 3 опита, от които се отчита най- успешния.

скоростна и обща издръжливост (максимален брой клякания за 20 сек.)
Клековете се извършват с изпънати на пред ръце и изправен гръб.

Целият материал:
Прикачени файлове
Физическа дееспособност.rar
(17.28 KиБ) Свален 46 пъти
Прочетено: 588 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

Върни се в “Физкултура и спорт”