Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284021
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334853
Местоположение: Somewhere In Time

Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище

Мнение от Mozo »

Югозападен университет „Неофит Рилски”
град Благоевград
Факултет по педагогика
Специалност – Предучилищна и начална училищна педагогика


Реферат



Дисциплина: Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище

Тема: Тенденции в развитието на съвременното физическо възпитание в началните класове

Благоевград

Съдържание:

I. Увод.
II. Нормативни документи с международен характер, определящи тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание.
III. Основни характеристики на съвременното физическо възпитание в началните класове.
IV. Състояние на проблема у нас.
1. Нормативни документи – обща характеристика.
2. Фактическо състояние (изводи).
V. Заключение.
VI. Използвана литература.

I. Увод

Цел – разкриване на тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание в началните класове


В своята реализация като учебно-възпитателен процес физическото възпитание и спортът определят и формират важна страна от личностното развитие на човека – неговата спортно-двигателна (физическа) култура. Това обуславя и съществената роля на предмета физическо възпитание и спорт в комплекса от дейности за многостранно и хармонично развитие на учениците във всичките класове на началното училище.
В края на (80-ти и 90-те години) на отминалия XX век, в научно-педагогическите среди и държавните образователни структури у нас и в чужбина , се започна оживен и много важен разговор за ролята и мястото на образованието при изграждането на човека на XXI век. Какво трябва да знае и може съвременният ученик при завършването на отделните училищни степени в неговото образование? В тази връзка на дневен ред се постави въпросът за необходимостта от изработването на образователни стандарти във всички сфери на образованието, които да определят нивото до което трябва да достигнат учениците в овладяването на знания, умения и навици по отделните учебни предмети и дейности. Отговор трябваше да получат и въпроси като: Как да се организира учебната работа, за да се постигнат набелязаните резултати и очаквания, без това да се отрази негативно върху психо-физическото здраве на учениците. Какво трябва да бъде съотношението между училищните дейности с преобладаващо умствено натоварване и организираната двигателна активност като стимулиращ здравословен фактор за правилно физическо и личностно развитие на детето.
В по-тясно профилираните научно-педагогически среди, свързани с физическото възпитание и спорта, обект на перманентни дискусии отново станаха, макар и познати, но особено важни, категории и характеристики на физическото възпитание като педагогически процес и дейност, каквито са целта, задачите, съдържанието и реализацията на тази дейност при съвременния начин на живот, както и подготовката на учителите за това, в съответствие с днешните условия на обучение на учениците в различните образователни степени. Обект на съвременна трактовка е и влиянието на личния опит на началните учители (многопредметници) натрупан при преподаването на физическо възпитание, върху тяхното отношение и виждания относно този предмет.
II. Нормативни документи с международен характер, определящи тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание

Във връзка с реалните проблеми на училищното физическо възпитание и спорта още през 1968 година Международния съвет на спорта и физическото възпитание (ICSSPE) подготви и издаде „Манифест на спорта”, който беше одобрен от ЮНЕСКО и правителствата на много страни . Десет години по-късно 1978г. на същото ниво е приета и Харта за физическо възпитание и спорт, като „...първа международна декларация, заставаща зад вижданията за човешките права с цел запазване и развиване на физическите, интелектуалните и моралните сили на хората”. В усилията за „спасяване” на училищното физическо възпитание през 1997г. се включва и МОК, който чрез „Международния съвет за спортна наука и физическо възпитание(ICSSPE) подпомогна финансово тази дейност.” Като грижа за здравето и физическото състояние на съвременното поколение може да бъде определен и публикуваният световен „Манифест за физическо възпитание”(2000), утвърден от Международната федерация за физическо възпитание (FIEP).
Тенденциите на развитие на физическото възпитание в съвременното общество са очертани ясно и от М.Tabino(2003) – Президент на Международната федерация по физическо възпитание(FIEP). Той аргументирано извежда на преден план някои основни характеристики и насоки в реализирането на тази дейност и посочва, че физическото възпитание трябва:
• „..все повече да се интегрира (като концепция и стратегия) с останалите страни на възпитанието, културата, здравето, спорта и туризма;
• все повече се реализира като процес на обучение и формиране на навици и умения у децата за повишаване на двигателната им култура;
• да се превръща във фактор срещу отрицателните страни на средата, в която живее населението;
• да се утвърждава и да бъде използвано през целия жизнен цикъл на човека и т.н.”
В резултат на идеите и препоръките в посочените по-горе международни документи в областта на училищното физическо възпитание и спорта, както и под въздействието на редица други обективни и субективни фактори, имащи отношение към тази дейност в САЩ, Русия и почти всички Европейски страни, вече повече от 10 години е налице перманентен процес на образователни реформи и подготовка на държавна нормативна документация по проблемите на училищното физическо възпитание като неразделна част от образователната система на всяка страна.

Целият материал:
Прикачени файлове
Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище.rar
(20.16 KиБ) Свален 27 пъти
Прочетено: 264 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Физкултура и спорт”