Югозападен университет „Неофит Рилски”
град Благоевград
Факултет по педагогика
Специалност – Предучилищна и начална училищна педагогика
Реферат
Дисциплина: Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище
Тема: Тенденции в развитието на съвременното физическо възпитание в началните класове
Благоевград
Съдържание:
I. Увод.
II. Нормативни документи с международен характер, определящи тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание.
III. Основни характеристики на съвременното физическо възпитание в началните класове.
IV. Състояние на проблема у нас.
1. Нормативни документи – обща характеристика.
2. Фактическо състояние (изводи).
V. Заключение.
VI. Използвана литература.
I. Увод
Цел – разкриване на тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание в началните класове
В своята реализация като учебно-възпитателен процес физическото възпитание и спортът определят и формират важна страна от личностното развитие на човека – неговата спортно-двигателна (физическа) култура. Това обуславя и съществената роля на предмета физическо възпитание и спорт в комплекса от дейности за многостранно и хармонично развитие на учениците във всичките класове на началното училище.
В края на (80-ти и 90-те години) на отминалия XX век, в научно-педагогическите среди и държавните образователни структури у нас и в чужбина , се започна оживен и много важен разговор за ролята и мястото на образованието при изграждането на човека на XXI век. Какво трябва да знае и може съвременният ученик при завършването на отделните училищни степени в неговото образование? В тази връзка на дневен ред се постави въпросът за необходимостта от изработването на образователни стандарти във всички сфери на образованието, които да определят нивото до което трябва да достигнат учениците в овладяването на знания, умения и навици по отделните учебни предмети и дейности. Отговор трябваше да получат и въпроси като: Как да се организира учебната работа, за да се постигнат набелязаните резултати и очаквания, без това да се отрази негативно върху психо-физическото здраве на учениците. Какво трябва да бъде съотношението между училищните дейности с преобладаващо умствено натоварване и организираната двигателна активност като стимулиращ здравословен фактор за правилно физическо и личностно развитие на детето.
В по-тясно профилираните научно-педагогически среди, свързани с физическото възпитание и спорта, обект на перманентни дискусии отново станаха, макар и познати, но особено важни, категории и характеристики на физическото възпитание като педагогически процес и дейност, каквито са целта, задачите, съдържанието и реализацията на тази дейност при съвременния начин на живот, както и подготовката на учителите за това, в съответствие с днешните условия на обучение на учениците в различните образователни степени. Обект на съвременна трактовка е и влиянието на личния опит на началните учители (многопредметници) натрупан при преподаването на физическо възпитание, върху тяхното отношение и виждания относно този предмет.
II. Нормативни документи с международен характер, определящи тенденциите в развитието на съвременното училищно физическо възпитание
Във връзка с реалните проблеми на училищното физическо възпитание и спорта още през 1968 година Международния съвет на спорта и физическото възпитание (ICSSPE) подготви и издаде „Манифест на спорта”, който беше одобрен от ЮНЕСКО и правителствата на много страни . Десет години по-късно 1978г. на същото ниво е приета и Харта за физическо възпитание и спорт, като „...първа международна декларация, заставаща зад вижданията за човешките права с цел запазване и развиване на физическите, интелектуалните и моралните сили на хората”. В усилията за „спасяване” на училищното физическо възпитание през 1997г. се включва и МОК, който чрез „Международния съвет за спортна наука и физическо възпитание(ICSSPE) подпомогна финансово тази дейност.” Като грижа за здравето и физическото състояние на съвременното поколение може да бъде определен и публикуваният световен „Манифест за физическо възпитание”(2000), утвърден от Международната федерация за физическо възпитание (FIEP).
Тенденциите на развитие на физическото възпитание в съвременното общество са очертани ясно и от М.Tabino(2003) – Президент на Международната федерация по физическо възпитание(FIEP). Той аргументирано извежда на преден план някои основни характеристики и насоки в реализирането на тази дейност и посочва, че физическото възпитание трябва:
• „..все повече да се интегрира (като концепция и стратегия) с останалите страни на възпитанието, културата, здравето, спорта и туризма;
• все повече се реализира като процес на обучение и формиране на навици и умения у децата за повишаване на двигателната им култура;
• да се превръща във фактор срещу отрицателните страни на средата, в която живее населението;
• да се утвърждава и да бъде използвано през целия жизнен цикъл на човека и т.н.”
В резултат на идеите и препоръките в посочените по-горе международни документи в областта на училищното физическо възпитание и спорта, както и под въздействието на редица други обективни и субективни фактори, имащи отношение към тази дейност в САЩ, Русия и почти всички Европейски страни, вече повече от 10 години е налице перманентен процес на образователни реформи и подготовка на държавна нормативна документация по проблемите на училищното физическо възпитание като неразделна част от образователната система на всяка страна.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284021
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334853
- Местоположение: Somewhere In Time
Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище
- Прикачени файлове
-
- Проблеми на физическото възпитание в детската градина и началното училище.rar
- (20.16 KиБ) Свален 27 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Хоспитиране и текуща практика в началното училище
от Mozo » пон апр 15, 2024 23:37 » в ПедагогикаВЕЛИКОТЪРНИОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
„ СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ ”
ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
УЧЕБНА ДИСЦИПЛИНА: ХОСПИТИРАНЕ И ТЕКУЩА ПРАКТИКА В НАЧАЛНОТО... - 0 Отговори
- 19 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон апр 15, 2024 23:37
-
-
-
Отново в детската градина
от Mozo » вт авг 08, 2023 19:22 » в Педагогика,,ОТНОВО В ДЕТСКИ РАЙ” –
15.09.2015г.
ПЕСЕН: ,,Ваканция” – ВГ ,,Таралежите”
Водещ: Добър ден, малки прекрасни деца! Добър ден на всички! Ето, че... - 0 Отговори
- 130 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт авг 08, 2023 19:22
-
-
-
Социално възпитание в училище
от Mozo » пон май 01, 2023 23:03 » в Психология3.1. СОЦИАЛНО ВЪЗПИТАНИЕ В УЧИЛИЩЕ_________________________ ______ Трябва да се прави разлика между социализация и социално възпитание.Социализацията... - 0 Отговори
- 395 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон май 01, 2023 23:03
-
-
-
Естетическо възпитание в училище
от Mozo » вт май 16, 2023 01:07 » в ПедагогикаРеферат
Дисциплина : Педагогика
Тема : Естетическото възпитание в училище
Увод
В продължеие на векове и хилядолетия ететическото възпитание е... - 0 Отговори
- 292 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт май 16, 2023 01:07
-
-
-
Емоционално възпитание в училище
от Mozo » пон май 01, 2023 23:02 » в Психологияема 7. Емоционално възпитание в училище. Емоционалното възпитание се определя като процес на методично възбуждане и направляване на чувствата чрез... - 0 Отговори
- 335 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон май 01, 2023 23:02
-