Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Подвижните игри като средство в часовете по Организиран отдих и физическа активност

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Подвижните игри като средство в часовете по Организиран отдих и физическа активност

Мнение от Mozo »

Софийски университет
„Св. Климент Охридски”

ФАКУЛТЕТ ПО НАЧАЛНА И ПРЕДУЧИЛИЩНА ПЕДАГОГИКА



Д И П Л О М Н А Р А Б О Т А



Тема: Подвижните игри като средство за часовете по
Oрганизиран отдих и физическа активност.



ДИПЛОМАНТ: НАУЧЕН РЪКОВОДИТЕЛ:
/Александра Георгиева-Ранова/ / доц.д-р Е.Джамбазова/



гр. София
октомври, 2016

Съдържание

Увод.......................................................................................................стр.2
I-ва глава Цел, задачи и методика..................................................стр.4
II-ра глава: Нормативна основа на часовете по Отдих.............стр.5
II.1Дейности по организиран отдих и физическа активност....стр.6
II.2. Примерно разпределение на следобедните часове в Основното училище..............................................................................................стр.9
III- та глава: Подвижните игри като средство за физическо възпитание
III.1. Специфика на игровата дейност.........................................стр.13
III.2.Особености при подбора и провеждането на игри в часовете по Отдих с ученици от НУВ...........................................................стр.33
III.3. Систематизиране и анализ на игри, подходящи за часовете по Отдих в началното училище....................................................стр.34
Изводи и препоръки........................................................................стр.55
Ползвана литература......................................................................стр.59





Увод
При развитието на двигателната дейност при учениците в начален етап на основната образователна степен важно място заемат пo движните игри. Подвижна игра е всяка игра с правила, при която освен другите възпитателни задачи централно място заема развитието на движенията. Известно е, че подвижността е присъща на учениците, а подвижната игра най-добре удовлетворява потребността на растящия организъм от активни действия. При игрите учениците изпитват приятни усещания, чувство за удоволствие от извършените движения, настроението им е радостно и затова с готовност ги изпълняват.
Подвижната игра увеличава издръжливостта на учениците, закалява волята. Решителността се възпитава, когато учениците системно се насърчават, незабелязано им се помага и постепенно се повишава самочувствието им. Този вид игра са и прекрасно средство за възпитаване на сдържаност(самообладание), защото по време на играта се изисква едни движения да се извършват, а други да се задържат. В подвижните игри учениците са обединени от общи интереси, намират се в определени взаимоотношения, което им помага да заемат своето място в колектива. Затова те са ценно средство за организиране живота на учениците, за възпитаване на добри взаимоотношения. Възможностите на учениците за изпълняване на основните движения и съблюдаването на правилата на подвижните игри са различни в отделните възрасти. Игрите трябва да поставят учениците пред трудности, преодоляването на които изисква усилия, да създават заинтересованост, защото в противен случай губят своето възпитателно значение.
Изборът на подвижните игри е в зависимост и от предисъществуващата и следващата дейност на учениците. Следобяд, поради това, че децата са значително по-уморени, игрите са по леки и по спокойни, със забавен характер или такива, осигуряващи активен отдих. От голямо значение е мястото за провеждане на игрите. Едни, са по-подходящи за провеждане на открито,други в помещение. При подбора на подвижните игри трябва да се има предвид и материалната база. Наличието на подходящи и достатъчни по количество уреди и пособия съдейства за пълноценно провеждане на игрите, а липсата на материална база или несполучливото й нагаждане към игрите води до неуспех.Именно игрите са средството за развлечение , сплотяване на класа като едно семейно гнездо и възпитаването на дисциплина. Часовете по отдих в училище са много подходящи за изпълняване на подвижни групови или индивидуални игри според броя на учениците и тяхната възрастова група. В часовете по отдих и физическа активност в началното училище подвижните игри са незаменимо средство за възпитание , дисциплина и прекрасни сплотяващи моменти във всеки един ученик .
Изборът ми на тема се основава на голямото разнообразие от игри и възможността да се направи добър подбор на игри за часовете по организиран отдих, който да гарантира както развиващ ефект у учениците, така и приятни преживявания и запомнящи се взаимодействия със съучениците.
Също така изборът ми на темата се основава и на предпочитанията на учениците в начална училищна възраст към игрите. Многообразието от игри не гарантира правилния подбор за всяка организационна форма в дневния режим. Необходимо е добро познаване на съдържанието на игрите и ефекта, който ще предизвикат, възможностите за разнообразяването им чрез варианти и професионалното им провеждане.

I глава: Цел , задачи и методика
Целта на дипломната работа е да се проучат възможностите на подвижните игри като средство за часовете по Oрганизиран отдих и физическа активности за целодневното организирано обучение на учениците в основното училище.
За постигане на целта си поставихме следните задачи:
1. Да се проучи литература по проблема ;
2. Да се анализират документите, на чиято основа функционира Организираният отдих и физическа активност ;
3. Да се разкрият особеностите на подвижните игри като средствa за часовете по Oрганизиран отдих и физическа активност ;
4. Да се систематизира набор от игри за часовете по Oрганизиран отдих и физическа активност в началното училище .

Основният метод, използван в дипломната работа е анализ на литературни източници. Направен е преглед и анализ на документите, които регламентират дейностите по Oрганизиран отдих и физическа активност. Представени са вижданията на различни автори за подвижните игри като средство за физическо възпитание.
Предложени са подходящи подвижни игри, които могат да се използват в часовете по Организиран отдих и физическа активност в училище.



II-ра глава: Нормативна основа на часовете по Отдих и физическа активност в 1-4 клас
Всяка една учебна дейност е съобразена с възрастовата граница и компетенциите на децата от експерти в МОН. След редица изследвания на експерти е установено и утвърдено законова разпоредба за всеки един отделен предмет в училищната среда. За осъществяването на целодневното обучение , всички училища на територията на Република България се придържат и изпълняват гласуваната и установена „Инструкция за провеждане на целодневното обучение”.
А именно тя гласи: http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2136361366
1. Инструкция за провеждане на целодневната организация на учебния ден .
Чл. 2. Целодневната организация на учебния ден включва провеждането на задължителните учебни часове по училищния учебен план и дейности по самоподготовка, занимания по интереси и организиран отдих и спорт.
Чл. 3. (1) Всяко училище разработва годишна училищна програма за целодневна организация на учебния ден в съответствие с вида и спецификата на училището, която се приема от педагогическия съвет и се утвърждава от директора на училището в срок до 1 октомври на всяка календарна година.
(2) Годишната училищна програма включва организирането, разпределението и съдържанието на дейностите по самоподготовка, занимания по интереси и организиран отдих и спорт.
Следобедните часове при целодневното обучение са организирани и разделени на :
II.1 Дейности по организиран отдих и физическа активност.
Чл. 12. Дейностите по организиран отдих и спорт на учениците не се провеждат в учебните помещения, в които се водят часовете от задължителната подготовка.
Чл. 13. Дейностите по организиран отдих и спорт включват:
1. организиране на обедното хранене на учениците;
2. организиране и координиране на дейностите по отдиха и спортните игри на учениците;
3. наблюдение и оценка на поведенческите ситуации по време на организираният отдих и спорт на учениците;
4. провеждане на беседи и разговори с учениците по възникнали затруднения, споделяне на проблеми, възникнали конфликти и др. за осъществяване на преход към самоподготовката;
5. спазване на здравно-хигиенните норми и изисквания от учениците;
6. грижа за опазване здравето и живота на децата и учениците, включително по време на пътуването с учениците от училището до населените места, в които живеят и обратно.

Целият материал:
Прикачени файлове
Подвижните игри като средство в часовете по Организиран отдих и физическа активност.rar
(702.16 KиБ) Свален 57 пъти
Прочетено: 1191 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Физкултура и спорт”