Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Овладяване на двигателните навици чрез естетическото въэпитание на децата от предучилищна възраст

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Овладяване на двигателните навици чрез естетическото въэпитание на децата от предучилищна възраст

Мнение от Mozo »

ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ

„СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ”


Педагогически факултет


ДИПЛОМНА РАБОТА

ТЕМА: „Овладяване на двигателните навици чрез естетическото въэпитание на децата от предучилищна възраст”


С Ъ Д Ъ Р Ж А Н И Е



Увод . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3

Глава I – Литературен обзор . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5

Глава II – Обща постановка на разглеждания проблем . . . . . . 11

Глава III – Организация и методика на изследването . . . . . . . 15

I. За физическата дееспособност . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15

II. Измерване на концентрацията на вниманието . . . . . . 16

Примерно занимание по физическа култура. Игров вариант . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24

Глава IV – Резултати и анализ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28

Изводи и препоръки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41

Библиографска справка . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42














У В О Д

Демократизацията днес засяга всички сфери на обществения живот – политическа, икономическа, духовна.
Човешкият организъм е такава уникална система, която може да съществува само в условията на неговото хармонично физическо и умствено натоварване. Тази чудновата сила – движението, стои в основата на нашия живот. Още с раждането си детето започва да прави неосъзнати, некоординирани движения. По-късно се изправя, започва да ходи, да тича, да играе. Търси свобода на движенията си. Няма нормално дете, което да не се е научило на тези неща. Движенията ся генетично заложени в човешката природа. Ако човек престане да се движи, настъпват непоправими, понякога фатални последици.
Известният древноримски поет Хораций е казал: „Щом не бягаш, когато си здрав, ще искаш да тичаш, когато си болен”.
Всяко двигателно действие води до подобряване и усъвършенстване на човешките възможности.
В детската градина като първо звено в образователната система промените в последната имат за цел да решат редица важни въпроси, свързани с новия подход към детето за израстването му като активен субект и осъществяването на пълноценна подготовка за училище.
Съвременните тенденции във възпитанието поставят необходимостта от търсене на такива форми и методи на работа, които до решават комплексно задачите за формирането на здравната, двигателната и познавателната активност ана децата.
Всичко това налага усилията на учителя да бъдат насочени към осъществяване на единство и иинтергративни връзки за комплексно въздействие на педагогическия процес върху подрастващите.
Тъй като физическото и духовното у детето са неразривна свързани, то развитието на духовните сили на бъдещата нация като цяло е тясно свързано с физическото развитие.
Възпитателно-образователният процес по физическа култура е сложен, многостранен, а двигателната активност е важна предпоставка за цялостно психо-физическо развитие на подрастващите. Единствено тя сред останалите активности, осъществявани в детската градина, създава предпоставки за постигане на резултати, осигуряващи здравословен начин на живот и събуждане на интерес у децата, който в последствие да прерастне в необходимост от занимания с игри и спорт.
Всичко това налага в детското заведение да се обръща по-голямо внимание на научно-приложната работа и изследвания, които които имат отношение към правилното физическо развитие на децата, доброто им здраве и формиране на умения за самостоятелна двигателна активност.
Една от централните задачи на физическото възпитание е да развие координация на движенията на децата. Най-благоприятна възраст за формиране на координационните способности на децата е между 5 и 7 години. В тази възраст те могат съзнателно да подчиняват своите движения на предварително поставена цел. Чрез словото се формират осъзнати начини за владеене на движенията, които стават доминиращи по-късно в училищна възраст.





































Г Л А В А П Ъ Р В А

ЛИТЕРАТУРЕН ОБЗОР

В съвременния етап на развитие на обществото една от важните задачи, която преследва детската градина, е децата да растат здрави, закалени, жизнерадостни.
Естествената двигателна дейност е неизменна потребност на растящия детски организъм. Тя съдейства за неговото укрепване, предпазване от социално-значими заболявания – гръбначни изкривявания, ендокринни разстройства, затлъстявания, хипертония, плоскостъпие, диабет.
Човешкият организъм като биологична система има много приспособителни свойства към средата на живот – вродени и придобити и осигуряващи съпротивителна устойчивост. Още през XVIII век френският лекар Тисо е изказал мнение, което и до днес не губи своята актуалност. Според него „движението може да замени всяко лекарство, но всички лекарства, взети заедно, не могат да заменят движението”. Нещо повече, днес е доказано, че движението е универсално средство за регулиране и стимулиране на жизнените процеси в организма на детето.
Друга теория, също актуална и в наши дни, принадлежи на Жан Жак Русо: „Нека детето работи и действа, да бяга, да вика, нека се намира в постоянно движение”. Това схващане днес намира много привърженици, тъй като няма област, в която човешките движения да не играят вяжна роля, т. е. – те стоят в основата на различните видове дейности.
Както показва изследването на Д. М. Шептицкий (1972 г.), средната денонощна двигателна активност на 5-6 годишни момчета се равнява на 7,1 км, а на момичетата – на 6,4 км. От 6 до 7 години подвижността на децата е още по-голяма: 9 км за момчетата и 7,7 км за момичетата. През летния сезон тя достига 10,1 – 10,7 км. При своите изследвания на мястото на ходенето в двигателния режим на 7-годишно дете Х. Т. Лебедева (1960 г.) установила, че за един ден по-пъргавите деца от тази възраст правят средно по 40 000 –
45 000 крачки.
Системните занимания с физически упражнения в този период значително ускоряват морфологичните изменения и подобряват функционалните възможности на детския организъм. Двигателната дейност оказва огромно влияние върху развитието на опорно-двигателния апарат на детето. Наблюденията на Г. П. Юрко (1977 г.) за функционалните и адаптационни възможности на детския организъм показват, че измененията в основните параметри на хемодинамиката и дишането при мускулно натоварване се обуславят както от възрастта, така и от степента на натоварване.
Упражненията за подобряване на общата физическа издръжливост дават ясно изразени положителни изменения във физическата работоспособност на децата от предучилищна възраст.
Постиженията на системно занимавани 4-5 годишни деца превъзхождат по съответни данни 6-годишните, занимавани по обичайната за детската градина програма, а постиженията на шестгодишните съответно тези на 7-годишните (Г. П. Юрко, 1977 г.).
Всяко творение на изкуството се създава от ръката на художника с хиляди движения. Погледнати отгора, те се извършват само от опорно-двигателния апарат, като активна част на мускулите. Всъщност, обаче, са проява на организма акто цяло с участието на всички органи и системи при ръководещата и регулираща роля на висшата нервна система. Според Виготски (1976 г.) човешкият мозък не е орган само съхраняващ и възпроизвеждащ нашия стар опит, а е орган комбиниращ, творчески преработващ, създаващ от елементите на стария опит ново положение, нов опит.
Според Е. Петрова (1988 г.) мисловните процеси на децата се активизират в условията на активен двигателен режим, включващ упражнения, игри, занимания на открито, разходки, състезания.
Ценни са насоките, дадени от Е. Петрова (1985 г.) за двигателната активност и нейната оптимизация в две насоки – формите за пряка физкултурна дейност и правилната организация на цялостния режим, а така също и на И. Попова (1985 г.) за обхващане на дейността по избор с физкултурните занимания.

Целият материал:
Прикачени файлове
Овладяване на двигателните навици чрез естетическото въэпитание на децата от предучилищна възраст.rar
(66.31 KиБ) Свален 17 пъти
Прочетено: 138 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Физкултура и спорт”