Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Спонсорството и дарителството като източник и механизъм на финансиране на спорта

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Спонсорството и дарителството като източник и механизъм на финансиране на спорта

Мнение от Mozo »

Реферат

Спонсорството и дарителството като източник и механизъм на финансиране на спорта

Развитието и подкрепата на спорта е неразделна част от политиката на всяко развито общество и бива активно подпомагана от всяка една държава, както на централно, така и на местно ниво. България не стои на по-задно място от останалите развити европейски страни, макар и отделяните средства да не са толкова големи и механизмите за набирането и разпределянето им да не са се усъвършенствали съвсем. Все пак страната е избрала правилният път на развитие. С оглед на това не се търси единствено и само финансова подкрепа от страна на държавата, но все по-отчетливо се стимулира дейността на неправителствения сектор.
Законодателно е фиксирана ролята на Министерството на физическото възпитание и спорт като основен разпределител на средствата идващи от държавния бюджет на България. На следващо място са уредени възможностите за други форми на финансиране като спонсорство, дарителство и др. и тяхното развитие и популяризиране сред обществото и най-вече фирмите и хората имащи финансовата възможност.
Даренията и спонсорството са един от начините за финансиране развитието на спорта в България. Те могат да имат различни форми – предоставяне на финансова или материална помощ, на благотворителен труд, обучение и други и могат да бъдат направени на различни субекти – както физически, така и юридически лица. От значение е дарителската воля, в съответствие с която трябва да бъде използвана помощта. За да бъде постигнато това, е важно дарителският акт да не приключи само с даването, а да представлява една по-дълготрайна обвързаност между надарения и дарителя.
Спонсорството и дарителството като източници за финансиране в спорта са регламентирани в Чл.62 ал.1 от Законаза физическото възпитание и спорта.Естествено е тези източници да заемат по-голям дял в бюджетите на спортните организации, управляващи спортове с висока социално-икономическа значимост. Това произтича от същността на спонсорството, което се възприема като взаимоизгоден процес на договаряне между спонсорът, действащ най-често в областта на бизнесът и спортната организация или спортист, явяващ се вролята на спонсориран. Спонсорът предоставя финансова или друга материална помощ, в замяна, на което получава определени ползи , обединена в т.нар. спонсорски пакет.
Резултатът от спонсорството и дарителството е изграждането на имидж или проекция на имидж за спонсориращото предприятие.Повишения имидж се свързва с подобрения социален образ и авторитет на спонсора.По този начин спонсориращия неизбежно повишава периметъра си на влияние дори и в области не свързани със спорта.
Друга насока, в която може да си помогне спонсорът или дарителят е достъпа до нови пазари, информационни мрежи прослойки от хора и контакти. Публичността и реклама на собствената продукцияса съществен подтик за спонсорство, доколкото спонсорът представлява нетрадиционен , но силно деиствен рекламоносител, оказващ директно влияние на спортните фенове, които са преди всичко потребители на различен тип продукция. По този начин известността на спонсорът се мултиплицара допълнително и многократно и това е съществен повод той да се идентисицира с суответен спорт отбор или състезател. Търговските преференции са друг вид облаги за спонсора или дарителя. Чрез тяхте могат да придобият търговски права да рекламират своите продукти пред участниците в спортната проява без да имат някаква реална конкуренция. Мощен стимул за даряване или спонсориране са данъчните облекчения. Законът в едно свое положение различава спонсорството от дарението и същевременно ги приравнява в друго свое положение. Един от ключовите моменти е еквивалентността на насрещните действия (насрещната престация). Когато има такава, налице е спонсорство, което представлява търговска сделка по смисъла на чл. 286 от Търговския закон. В този случай законът не предвижда облекчения във вид на намаление на финансовия резултат, както такова не се предвижда за търговските сделки. . При извършване на дарение от компанията се ползват облекченията предвидени в ЗКПО.
Дарителството като хуманен акт има нужда от сигурност, от правни гаранции и защита от страна на държавата, защото именно тя е субектът, който би трябвало да го насърчава и стимулира.

Целият материал:
Прикачени файлове
Спонсорството и дарителството като източник и механизъм на финансиране на спорта.rar
(11.37 KиБ) Свален 19 пъти
Прочетено: 1223 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Физкултура и спорт”