Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Урокът по физическо възпитание

Безплатни есета, реферати, анализи, доклади и всякакви теми свързани със спорта.
Въздушни спортове, стрелба с лък, волейбол, тенис на маса, баскетбол, бейзбол, състезателни танци, спортна гимнастика, художествена гимнастика, народна топка, алпинизъм, колоездене, бойни спортове, билярд, конен спорт, риболов, футбол, голф, хандбал, зимни спортове, ветроходство, ски, хокей, кърлинг, рафтинг, гребане, плуване, гмуркане, вдигане на тежести, борба, автомобилни спортове, мотоциклетни състезания, интелектуални спортове.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283796
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334200
Местоположение: Somewhere In Time

Урокът по физическо възпитание

Мнение от Mozo »

Урокът по физическо възпитание
1. Задачи, съдържание и структура на урока

Формите за организиране на обучението по физическо възпитание се характеризират с някои особености, които произтичат от спецификата на учебния процес и задачите, които трябва да се решат. Между многообразните форми на занимания урокът по физическо възпитание се счита за основна форма, тъй като той се включва в учебните планове на МОН като задължителен учебен предмет за всички училища на образователната ни система.
Обучението по физическо възпитание, както и спортно-тренировъчната дейност, се провеждат съобразно дидактическите принципи и методи. Техните цели и задачи се реализират в поредица от системно провеждани занимания, между които има логическа връзка и методическа последователност.
Вссяко занимание се характеризира с известна самостоятелност, доколкото във всяко от тях се решават конкретни задачи. Урокът, като основна форма на работа, има своите конкретни особености. Към тях се отнася следното: ръководството се осъществява от учител-специалист, който провежда обучението на съвременно ниво; класът, с който се работи има почти еднакъв състав, учениците на на една и съща възраст /с малки изключения/; броят на учениците в класа варира от 25-30 до 40 ученика. Честотата на уроците през учебната седмица е от 2 до 3 урока, които имат постоянно място в учебната разписание. Училищният урок има класическа продължителност от 45 мин., но при две смени на обучение е разрешено провеждането на часове и по 40 минути. Само при първокласниците урокът през първото полугодие е 30 и 35 минути за втория срок.
В уроците по физическо възпитание се работи по установена програма за всеки клас, като въз основа на нея учителят планира работата си през учебната година. Програмите по физическо възпитание се изработват от специалисти и са съобразени с възрастовите особености на учениците в отделните класове.
Задачи на урока. Всеки урок по физическо възпитание има свои конкретни задачи, чрез които се цели усвояването на определен учебен материал и се постига възпитателно въздействие. Макар,че урокът е относителна форма, неговотите задачи са част от общите цели и задачи на обучението, които са обособени в три групи: оздравителни, образователни и възпитателни. Поначало те са подчинени на основните принципи на учебния процес по физическо възпитание, а именно оздравителната наасоченост, всестранност и приложност на въздействието.
Оздравителните задачи се решават задължително във всеки урок. Те се съблюдават чрез реализиране на редица изисквания за здравословното въздействие на физическите упражнения. Такива са:фосигуряване на санитарно-хигиенни зали и спортни площадки, оборудвани съобразно възрастта на учениците, ползване на леко и чисто игрално облекло, което да позволява свободата на движенията.
Към оздравителните задачи се отнасят още постоянните грижи за стимулиране на правилното физическо развитие, за поддържане на добра телесна стойка, за закаляване на организма, за формиране на хигиенни навици, за правилно дишане при изпълнение на физическите упражнения, за подобряване на функциолантата годност на занимаващите се и др. При планиране на урока тези задачи не фигурират в план-конспекта, но те трябва като червена нишка да провикват във всички части на урока, за да бъде обучението ефикасно в тази насока.
Образователните задачи трябва да отразяват целенасочената дейност за формиране на определени двигателни умения и навици, съчетани с подходядщи знания за полезното въздействие на физическите упражнения, за тяхната разновидност, за техническото им изпълнение и др. Наред с обогатяване на двигателната култура на учениците се работи и за развиване на двитателните им качества – бързина, сила, издръжливост, гъвкавост и ловкост.
Успоредно с казаното по-горе в уроците по физич.възпитание може да се въздейства целенасочено и върху развитието и на други двигателни способности като: точност на движенията, за подобряване на равновесната устойчивост, за правилно ориентиране в посока наъ движението и в пространството, за подобряване на окомера и координацията на движенията, на сръчността, на чувството за ритъм и др.
В уроците по физическо възпитание се дават знания по терминология, за правилен подбор на физич. У-ния с различно въздействие върху определени мускулни групи, знания за лична и обществена хигиена, знания за дозирането на физ.упражнения в днтевния и седмичен режим на ученика.
Възпитателните задачи в урока имат голямо значение. Възпитателните задачи в урока се осъществяват в пряка връзка с изучаваните физически упражнения. Самото овладяване на дадено движение е съпроводено с волеви усилия, настойчивост и упоритост за преодоляване на трудностите, възпитана се решителност и смелост.
При системни изисквания от страна на учителя се възпитава културно поведение, чтивост, уважение към съучениците, учителите към всеки човек. Чрез игрите се възпитава честност и правдивост, чувство за дълг и отговорност, другарски отношения и др.
Отличителна черта на уроците по физическо възпитание е, че те се провеждат на положителен емоционален фон, което важи в най-голяма степен за игровите уроци. Голямо значение за положителните преживавания има и педогогическото майсторство на учителя.
Съдържание и структура на урока. За разлика от уроците по другите учебни дисциплини, урокът по физическо възпитание има редица особености. Най-характерният му белег е активната двигателна дейност на учениците, съчетана с физически натоварвания, ръководени и регулирани от учителя в съответствие с определени задачи на урока.
Основно съдържание на урока са физическите упражнения. Към съдържанието на урока се отнася и разнообразната двигателна дейност на учениците, свързана с редица функционални и психически процеси, а така също и познавателната дейност. Важна част от съдържанието на урока е и целенасочената ръководна роля на учителя.
Структурата на урока означава подреждане в определена последователност на физическите упражнения, предвидени за урока, с оглед решаването на конкретни задачи. Това подреждане не е случайно, а е подчинено на редица педагогически, физиологични и психологични изисквания и закономерности. Според тях се определя в какъв ред и при какви изисквания от страна на учителя ще протича обучението, за да се решат успешно поставените задачи – оздравителни, образователни и възпитателни.

Целият материал:
Прикачени файлове
Урокът по физическо възпитание .rar
(17.64 KиБ) Свален 110 пъти
Прочетено: 4879 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Физкултура и спорт”