Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Запалителна система

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295549
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365456
Местоположение: Somewhere In Time

Запалителна система

Мнение от Mozo »

Запалителна система

1. Предназначение, изисквания, видове:
1.1. Предзназначение на запалителна система: за осъществяване на работния процес в карбураторните двигатели, сгъстената горивна смес трябва да се възпламени. Това става в края на такт сгъстяване, принудително чрез електрическа искра. Тя се получава между електродите на запалителната свещ, която се намира в цилиндровата глава.
1.2. Изисквания към запалителната система:
• Напрежението, подадено от електродите на запалитените свещи да бъде от 12000 до 20000 V (в някои случаи и по-голямо)
• Полученото напрежение да се разпределя между цилиндрите в зависимост от реда на работа на двигателя
• Да осигурява възможност за изменение на момента на подаване на искрата според честотата на въртене и натоварването на двигателя и според качествата на горивото.
1.3. Предназначение на видовете регулатори:
• Центробежен регулатор – предназначен е да изменя ъгъла на изпреварване на запалването в зависимост от честотата на въртене на двигателя
• Вакуумен регулатор – той е предназначен да изменя момента на подаване на искра в зависимост от натоварването на двигателя. Вакуумният регулатор дава закъснение в запалването при голямо натоварване на двигателя и изпреварване – при малко натоварване в границите от 0˚ - 16˚
1.4. Видове запалителни системи:
• Контактно-транзисторна
• Полупроводникова
• Безконтактно-транзистрони
• Магнитни
2. Устройство:
2.1. Общо устройство на акумулаторна запалителна система: в системата като източник на електрическа енергия се използва акумулаторна батерия (при работа на празен ход и ниски честоти на въртене) и генератор (при средни и високи честоти на въртене). Тяхната взаимна работа се регулира от реле-регулатора. Запалителната система се състои от две вериги: първична и вторична. Първичната верига е за ниско напрежение и включва: източника на ток (генератор или акумулаторна батерия), амперметър, контактния ключ, първичната (дебелата) намотка на индукционната бобина, прекъсвача, в който паралено на контактите е вклзчен кондензатор. Вторичната верига, която е за високото напрежение се състои от: вторичната (тънката намотка) на индукционната бобина, токоразпределителя, съставен от разпределителел палец и клеми, проводниците за високо напрежение и запалителните свещи.
2.2. Устройство на елементите на акумулаторна запалителна система:
Прикачени файлове
система.rar
(9.79 KиБ) Свален 48 пъти
Прочетено: 354 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”