Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Оразмеряване на покрит склад за палетизирани товари

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284145
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Оразмеряване на покрит склад за палетизирани товари

Мнение от Mozo »

Оразмеряване на покрит склад за палетизирани товари
• Складове и съоръжения към тях.
Складът е предназначен за съхраняване на палетни товарни единици(ПаТЕ) в процеса на тяхното претоварване от единия на другия вид транспорт.

Процесите на произжодство,разпределение и потребление са свързани с превозване, манипулиране и съхраняване на различни по количество номенклатура товари.
За да се създадат оптимални условия при взаилодеиствие на свързаните процеси при движение на товарите , в ТМС се изграждат специални буферни подсистеми,наричани складове.


Разнообразието на складовете е голямо, но общата им класификация може да се направи по следните признаци: по физическото със­тояние на товарите - за единични, насипни, течни и газови; по мястото и предназначението им в икономиката - промишлени (производствени), транс­портни, търговски, селскостопански, военни, държавен резерв. От своя страна промишлените са начални (приемни, снабдителски), междинни (вътрешно-производствени-заводски, групови, цехови, на отделения, на участъци, между-машинни, междуоперационни, предмонтажни) и крайни (експедиционни). Транспортните са: железопътни (гарови), автотранспортни, пристанищни, летищни, смесени.
Използват се и други показатели като: ниво на механизация и автоматизация на складовите процеси, производителност на труда на един работник, относителните (на 1 t товар) складови разходи и др.
Някои особености при определяне на линейните (дължина L, широчина В и височина H) и някои други параметри. Изборът на типа на склада зависи от много фактори: предназ­начението му, вида и ТМХ на товарите, големината и структурата на товаропо-тоците, манипулационната технология, възможните за използване машини и съоръжения за нейното реализиране, вида на ТС, разполагаемите площи, капи­таловложения, транспортни връзки и др. Чрез анализиране и оценка на тези фактори се определят технико-експлоатационните изисквания към склада, тех­нологията на материалните и информационните потоци и техническите средства за реализирането им и др. и се разработват варианти на организационно-техническото решение на складовата система. Чрез сравняване на тези варианти по възприет критерии се определя оптималното решение.


Складовете процеси биват:
-претеглане,сортиране,комплектоване,комисиониране и др.
Функционирането на складовете има динамичен и стохастичен характер в зависимост от неравномерноста на товаропотоците, словността и динамичността на процесите.
Класифицират се по следния начин:
-по физическото състояние на товарите-за единични,насипни течни и др.;
-по мястото и предназначението им в икономиката-промишлени, транспортни, търговски, селскостопански, военни, държавен резерв.



Складови площи
Складовите площи се класифицират по определени принципи, от които про­изтичат основни названия складове и складови площи.

Покритите складови площи са на първо място площите в складовете, но също така и преносимите покрити халета и палатки. Те са необходими за всички стоки, чувствителни към климатични промени, като напр. машини, хартия, хранителни стоки, хими­кали, електроуреди и пр.
Покритите складове са складове за насипни товари.

Важен модул от склада като съоръжение са палетите.Класифицират се по следния начин:
-по форма:плоски, каса-палети, бункерни, резервоарни;
-по предназначение-универсални и специални;
-по начина на използване-обемни(за международни и вътрешни преводи),необемни(те са унифицирани);
-по конструкция-твърди,разглобяеми,сгъваеми;
-по броя на стените за поемане-двупреходни и четирипреходнни;
-в зависимост от материала от който са изработени
-в зависимост от броя на използване-еднократни,многократни;

Склада, който ще бъде разгледан по долу е едноетажен, с прави външни желизопътни и автомобилни рампи.Предназначен е за товари, превозвани като нагонни пратки без специфични изисквания за температурен и вентилационен режим.Оптималната схема за складиране на ПаТЕ е ивична , без стелажи с надлъжно подреждане в два реда на височина.Автомобилната рампа е с напречно разположение на автомобилите.Товаро-разтоварните, претоварните и складовите операции се извършват с еднотипни величини високонавдигачи.

Целият материал:
Прикачени файлове
Оразмеряване на покрит склад за палетизирани товари.rar
(22.05 KиБ) Свален 15 пъти
Прочетено: 78 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”