Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Протокол за предаване на данни в каналния слой с отстраняване на грешките

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284000
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334787
Местоположение: Somewhere In Time

Протокол за предаване на данни в каналния слой с отстраняване на грешките

Мнение от Mozo »

Курсов проект ПДКК №2
„Протокол за предаване на данни в каналния слой с отстраняване на грешките“


I. Теоретична част
1. HDLC (LAPB)
Протоколът HDLC (High-level Data Link Control) е разработен от ISO, за да обслужва нуждите на каналния слой. Той е преработка на създадения от IBM - SDLC протокол.
HDLC позволява изграждане на връзката преди трансфера на данни(connection – oriented ), трансфер без предварително зададена връзка(connectionless), синхронна (bit- oriented) комуникация, многоточкови (point - to - multipoint) канали, потвърждаване на кадрите. На негова основа се изграждат по-нови, съвместими point-to-point протоколи, например PPP (Point-to-Point Protocol). В наше време се използва предимно за двуточкови връзки, както и при изграждане на връзка между две устройства чрез ABM(Asynchronous Balance Model).
*АBM – използва се с балансирана конфигурация, която съдържа две комбинирани станции, които поддържат half- и full- duplex. От едната станция може да се предава към другата без одобрение.

• Рамка
HDLC кадрите могат да се предават чрез синхронни или асинхронни серийни комуникационни връзки. Тези връзки нямат механизъм, който да маркира началото или края на дадената рамка, така че началото и края на всеки фрейм трябва да се идентифицират. Това се прави, като се използва уникална последователност от битове, наречена “ frame delimiter ” или „флаг“. Всяка рамка започва и завършва с такъв флаг. Флагът в края на кадър може също да маркира и началото на следващия кадър.
При синхронни и асинхронни връзки последователността на флага е двоично "01111110" или шестнадесетичен 0x7E, но данните са съвсем различни.
◦ Синхронни рамки:
Тъй като последователността на флага се състои от шест последователни 1-ци, другите данни се кодират, така че да се гарантира, че никога няма да се съдържат повече от пет 1-ци в един ред. Това става чрез запълване на бита (stuffing ): всеки път, когато в предадените данни се появят пет последователни 1-ци, данните се поставят на пауза и се предава 0(нулев) бит.
Приемащото устройство знае за извършването на тази операция и след като види пет 1-ци в един ред, следващите „0“-бита се отстраняват от получените данни. Ако вместо това шестия бит е 1, това е или флаг, или грешка. В последния случай, процедурата за получаване на рамката се прекъсва, за да се рестартира, когато се види флагът.
Това битово пълнене служи и за втора цел, а именно за осигуряване на достатъчен брой сигнални преходи. При синхронните връзки данните са кодирани с NRZI, така че 0-битът се предава като промяна в сигнала на линията ,а 1-бит се изпраща когато няма промяна.


Спецификацията HDLC позволява двойка нули в края на разделителя на рамката и началото на следващия ограничител на рамката, т.е. "011111101111110". Някои хардуер не поддържа тази функция.
◦ Асинхронни рамки
Когато се използва асинхронна серийна комуникация, като стандартните RS-232 серийни портове, запълването на синхронния стил е неподходящо поради няколко причини:
1. Запълването на битовете не е необходимо, за да се осигури достатъчен брой преходи, тъй като стартовият и стоп битът осигуряват това.
2. Тъй като данните за предаване са кодирани с NRZ, а не NRZI, кодираната форма на вълната е различна.
3. RS-232 изпраща битове в групи от по 8, което прави добавянето на единични битове много неудобно и по тази причина е необходимо само да се кодират байтове с флаг; по този начин не е нужно да се притесняваме за битовия модел. Вместо това асинхронното рамкиране използва "control-octet transparency", наричана още "byte stuffing" или "octet stuffing".

• Структура:
Съдържанието на HDLC рамка е показано в следната таблица:

Флаг
Адрес
Контрол
Данни
FCS
Флаг
8 бита
8 или повече бита
8 или 16 бита
Променлива дължина 8хn бита
16 или 32 бита
8бита



Флаг – стойността е винаги 0x7E. За да се подсигури, че същата
последователност от битове няма да се появи в полето за данни на
рамката и да предизвика объркване в подредбата на рамките се
използва процедура, позната като натъпкване на битове и от
предавателя и от приемника.

Целият материал:
Прикачени файлове
Протокол за предаване на данни в каналния слой с отстраняване на грешките.rar
(225.67 KиБ) Свален 9 пъти
Прочетено: 55 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”