Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Изчисляване на разпределителна кутия

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284023
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334903
Местоположение: Somewhere In Time

Изчисляване на разпределителна кутия

Мнение от Mozo »

Технически Университет - София
Ф-л Пловдив

Разпределителна кутия
Име:
Номер:
Група:
Специалност:ТТТ


Подпис:
Теоритична част.
Разпределителните кутии (РК) се поставят след предавателната кутия или след ХДП и служат за разпределение на мощностния поток от ДВГ към задвижващите мостове.
РК могат да бъдат с 1 или 2 степени на предавателни числа, при това двете степени могат да бъдат понижаващи или една директна предавка и една понижаваща .
РК с две степени се явяват допълнителните на ПК. Използването им позволява да се разшири диапазона на теглителните и скоростни св-ва в различни пътни условия.
Основното предназначение на РК е да осъществи предаването на въртящ момент от двигателя към задвижващите мостове на автомобила.В повечето случай РК служи и за увеличаване на предавателните числа на силовото преване.
1. Изисквания към РК.
1.1 Да разпределя въртящия момент м/у задвижващите мостове по такъв начин, че да осигурява най-добра проходимост на автомобила без възникване на циркулация на мощност в трансмисията.
1.2 Да увеличава въртящия момент на задвижващите колела в граници, необходими за преодоляване на съпротивленията при движение по лош път.
1.3 Да дава възможност за изкл на предния мост при разпределителни кутии с блокирано задвижване.
2. Класификация
2.1 РК могат да бъдат изпълнени по схема с:
• Блокирано;
• Диференциално;
• Смесено задвижване;
Тези с блокирано задвижване се разделят още на:
• Блокирано задвижване и съосни задвижващи валове;
• Блокирано задвижване и несъосни задвижващи валовe

Между всички изходни валове съществува твърда връзка. Такива кутии неразпределят въртящия момент м/у мостовете равномерно или в някаква пропорция. Съотношението м/у подвеждания момент зависи от няколко фактора: радиус на завой на КМ, ъгъл на завъртане на управляемите колела, профил и качеството на пътя и т.н.
РК с блокирано задвижване на предавките биват: едностепенни и двустепенни.
При едностепенните РК кутията се проектира или с една директна предавка имаща предварително число равно на 1, или с една понижаваща предавка.
Двустепенните РК имат директна и понижаваща степен и представляват четеривален редуктор монтиран в отделен картер. РК се съединява с ПК посредством карданен вал. Предния мост се изкл чрез зъбна муфа. Получава се възможност за циркулация на мощност при праволинейно движение на КМ. Мощностния поток от задния мост се предава или директно или чрез колела с прави зъби. Тя има съществени предимства в сравнение с предните видове.

Използват се ЗК с прави зъби с еволвентен профил. Въз основа на това ролковите лагери са заменени с радиални, които не изискват регулировка. Имат опростена конструкция на валовете.
РК за 3 задвижващи моста имат 3 изходящи вала. При това на директна предавка мощностния поток на средния и задния мост се предават без загуби, а на предния чрез зацепване на зъбна муфа. Схемата има висок к.п.д. и е конструктивно проста.
РК с деферинциално задвижване биват: с несимитричен и със симитричен динефенциал.Разпределителните кутии се поставят на атомобили с голяма торвароносимост.Ако КМ е двуосна или триосна въртящия момент може да се разпредели по следния начин:на преден мост 1/3, на задния или задните 2/3.Това се постига при избор на епичиклично зъбно колело т.е при вътрешно предавателно число i=0.5.В дадената конструкция има междинен вал, увеличаващ междуосовото разтояние межу задвижваните и задвижващите вало.

Разпределитените кутии със симетричн диференциал.Тук диференциала е поставен между средния и зания мост.Диференциалът може да се блокира посредством муфа.Такава муфа има и на входа на предния мост благодарение на това последният може да се включва и изключва от нея.Кутията има две понижаващи степени.Конструктивно кутията е значително е значиелно сложна.Много рядко РК се обединяват в един корпус с Пк
РК със смесено ( комбинирано ) се прилагат при КМ с голяма товароносимост и по конструкция съчетават горните два вида.
РК изпълнени по 1вата схема имат диференциално задвижване м/у средния и задния мост и блокирано към предния. Втората схема е с диференциално задвижване към всички мостове. Потокът от мощност от предаващите валове се разделя м/у две еднакви зъбни предавки, а се сумира на касетата на диференциала. При такава схема на равномерно натоварване паралелните редуктори трябва да имат вискока точност и пълна идентичност при изработване на последните

3.Предавателни числа в допълнителната (разпределителна кутия)
Разпределитени кутии се използват в АТС с повишена и висока проходимост.Ако в трансмисията на такъв тип АТС се вграждат механизми и възли от базов автомобил,разпределитената кутия се обединява с демултипликатора и най-често има две предавки.Предавателното число на ниската предавка на разпределителната кутия се орпеделя от израза :
4.Кинематични схеми

Разпределителни кутии с блокирано задвижване и несъосни валове



Разпределителни кутии с несиметричен диференциал


Разпределителна кутия с комбинирано задвижване

Изходни данни
P3 = 5 kW
nc = 750 min-1
n3 = 33 min-1
1 Определяне основните данни за изчисляване на редуктора
1.1 Определяне предавателното отношение

Целият материал:
Прикачени файлове
Изчисляаване на разпределителна кутия.rar
(310.06 KиБ) Свален 14 пъти
Прочетено: 142 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”