Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Микропроцесорна система за охрана на автомобил

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Микропроцесорна система за охрана на автомобил

Мнение от Mozo »

ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - ВАРНА

Катедра: Автоматизация на производството
Дисциплина: Микропроцесорни системи за управление


Курсова работа


Микропроцесорна система за охрана на автомобили

гл. ас. д-р Георгиев

ЗАДАНИЕ ЗА КУРСОВА РАБОТА
ВАРИАНТ № 7
МИКРОПРОЦЕСОРНА СИСТЕМА ЗА ОХРАНА НА АВТОМОБИЛИ

1.Описание на обекта за автоматизация:
Обекта на автоматизация в случая се явява автомобила. На всяка една от четирите врати на автомобила е монтира бутон т.е. датчик „сух конткат”, който дава информация за това дали вратата е отворена или затворена. Такива датчици се монтират и на двата капака на автомобила
(на двигателя и на багажника). Особено важна е вратата на шофьора в сравнение с останалите. Тя трябва да се отваря първа за да може да се въведе правилната кодова комбинация.
Задачата на управлението е да се възприеме кодовата комбинация, която трябва да се въведе от водача на превозното средство при първоначалното му влизане в автомобила и тази комбинация да се сравни с предварително зададената комбинация. Ако има съвпадение на двете комбинации на информационното табло светва светодиод, показващ че всичко е нормално. В противен случаи трябва да се задейства звуковата сигнализация.

2.Описание на информацията, която трябва да се изведе/въведе към/от операторския пулт.
Кодовата комбинация се въвежда с помощта на BCD ключета, преобразуващи десетичния код в двоичен. На таблото е монтиран бутон, който служи за указание на край на въвеждането на кода.
На таблото се монтира светодиод, който ще свети при правилно въведен код. За звукова сигнализация при ненабран или грешно въведен код се включва звуковия сигнал на автомобила и се задействат авариините светлини на автомобила.

Съдържание на курсовата работа:

1.Информационни потпци, който се обменят между:
a) МПСУ --- обслужващ персонал;
b) МПСУ --- обект (технологичен процес);

2.Периферни устройства за връзка с обслужващ персонал и обекта (технологичен процес).

3.Проектиране на компютърната част (централно устройство) на МПСУ, съдържаща: микропроцесор, памет и интерфейс за въвеждане и извеждане на информация от и към периферните устройства.

4.Адресно пространство на МПСУ.

5.Блок схема на алгоритмите за:
• реализиране на елементарна операционна система за реално време
• сбор и обработка на данни и управление

6.Разработване на софтуеара за МПСУ.
7.Използвана литература.

ИЗПЪЛНЕНИЕ НА ПРОЕКТА

1. Описание на информационните потоци:

Информационните потоци, които се обменят между оператора и микро-процесорната система за управление биват два вида
-входящи- от обекта (от датчика „сух контакт”) и информационни потоци от оператора(набране на код) към МПСУ
-изходящи- светлини ,звуков сигнал
▪ МПСУ-оператор
В нашият случай входящият поток се явяват въведения от BCD ключетата код.
▪ МПСУ-обект
Входящият поток информация от обекта са датчиците.

2. Периферни устройства за връзка с оператора и обекта:

А) BCD ключета (5 на брой);
Б) 6 датчика „сух контакт”;
В) сирена.

3. Проектиране на компютърната част (централно устройство) на МПСУ, съдържаща:

Микропроцесор:

Използваният в курсовата работа микроконтролер е ATmega 8515, на компанията Atmel. Контролерът е 8 битов с максимална работна честота 16 MHz, 8 kB вградена програмируема Flash памет, 512 байта EEPROM, 512 байта SRAM и работно напрежение от 4.5 до 5.5 V. Използваният чип е с 40 крачета.

4. Адресно пространство на МПСУ:

5. Софтуер за МПСУ:

#include <mega8515.h>
#include <delay.h>
#define PB_OUT DDRB = 0xFF
#define PA_IN DDRA = 0x1B
#define PB_IN DDRD = 0x00
#define F_XTAL 3686400L
#define INIT_TIMER0 TCNT0=0x100L-F_XTAL/64L/500L
char flit1, flit2, flit3;
int ibit1, ibit2, ibit3;
int ct1=100, ct2=500, ct3=1000;
void initialization(void)

Целият материал:
Прикачени файлове
Микропроцесорна система за охрана на автомобил.rar
(198.16 KиБ) Свален 10 пъти
Прочетено: 196 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”