Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Системи за неутрализация на отработилите газове в автомобила

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283773
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334127
Местоположение: Somewhere In Time

Системи за неутрализация на отработилите газове в автомобила

Мнение от Mozo »

ТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ – ВАРНА

КАТЕДРА „ТРАНСПОРТНА ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИИ”
ДИСЦИПЛИНА „ЕКОЛОГИЧНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ТРАНСПОРТНАТА ТЕХНИКА”


НА ТЕМА


СИСТЕМИ ЗА НЕУТРАЛИЗАЦИЯ НА ОТРАБОТИЛИТЕ ГАЗОВЕ


СЪДЪРЖАНИЕ:


Увод.

I.
Начини за неутрализация на отработилите газове в изпускателна система.

II.
Неутрализация на отработилите газове в изпускателна система на бензинови двигатели.


Еволюция на каталитическите катализатори


Устройство и принципът на действие на каталитическите неутрализа­тори


Подгрягряване на каталитическите неутрализатори


Обратна връзка


Кислородни датчици


Условията за нормалната работа на каталитическите неутрализатори

III.
Неутрализация на отработилите газове в изпускателната система на ди­зелови двигатели


Комплексно прочистване на отработените газове на дизел


Саждеви филтри с каталитическо покритие


Системата DRNR (TOYOTA)


Системата SCR (MERCEDES–BENZ)


Обратна връзка на дизел


Заключение

Увод
Замърсяването на въздуха с вредни газове отделяни от автомобилите е един от глобалните екологични проблеми. Пътя за решаването му е един – автомобила трябва да стане екологично чист. Важно място в тази насока заемат системите за неутрализация, чрез които е възможно няколкократно да се намали токсичността на изгорелите газове.
Общо в отработилите газове са открити около 280 компонента. По своите химически свойства и характера на въздействие върху организма на човека веществата, съдържащи се в тях се разделят на няколко групи:
1.нетоксични: азот, кислород, водород, водни пари, въглероден двуокис;
2.токсични: въглероден оксид, азотен оксид, въглеводороди, алдехиди, сажди. Саждите сами по себе си са нетоксични, но абсорбират на повърхността си канцерогенни полициклични въглеводороди, в това число и най-вредния и токсичен-бенз(а)пирен. При горене на сернисти горива се образуват и неорганични газове – серен диоксид и сероводород.
Токсичните компоненти съ­ставляват 0,2–5,0% от обема на от­работилите газове, в зависимо­ст от типа на двигателя и режима му на работа.
От възникването на проблема за опазване на атмосферния въздух от автомобилните газове и замърсявания са разработени множество методи и способи, позволяващи да се намали количеството им или да се снижи тяхната токсичност. В днешно време насоките, по които се работи за постигане на тези цели са:
1.усъвършенстване конструкцията на двигателите и повишаване качеството им на изработка;
2.разработване и употреба на нови видове горива и различни присадки към тях;
3.създаване на енергетични устройства за автомобилите, изхвърлящи по-малки количества вредни вещества;
4.усъвършенстване на системите за електронно управление на двигателя
5.разработка на устройства, намаляващи съдържанието на вредни компонен­ти в отработилите газове.
Досегашната практика е показала, че за да се достигнат нормите на токсичност на отрабо-тилите газове, въведени от законодателствата на развитите страни, първите три начина са недостатъчни. Затова широко разпространение получи неутрализацията на отработилите газове. В този случай токсичните пари, излизащи от цилиндъра на двигателя, се неутрализират преди попадането им в атмосфера.
Когато през октомври 2005 Европейската Комисия въведе нова, още по - строга екологична норма за контрол на вредните емисии - Euro 4, бяха разработени три нови технологии за намаляване на вредните емисии в отработилите газове:
• DPF - Diesel Particulate Filter/ FAP – Filtre a partiсules (Дизелов филтър за твърди частици)
• SCR - Selective Catalyst Reduction(Селективна каталитична редукция) - Третиране на отработените газове с Ad Blue
• EGR - Exhaust Gas Recirculation (Рециркулация на отработените газове)
I. Начини за неутрализация на отработилите газове в изпускателната сис­тема
Съществува няколко начина за неутрализация на отработилите газове в изпускателната система на автомобила :
1.Окисляване на отработилите газове чрез подаване към тях на допълнителен въздух в термични реактори. Термични реактори се поставят най-вече на японски и американски двигатели. Термичния реактор представлява топлоизолиран обем със специ­ална организация на изтичане на изходящите газове, установен в изпускателната система на двигателя и осъществява термично доокисляване на токсични компоненти за сметка на собствената топлина на газовете. Термичната неутрализация не зависи от вида на горивото, наличието на присадки и позволява да се използва за гориво етилов бензин. Увеличаване температурата на отработилите газове в реактора се постига, като се намалят загубите на топлина с помощта на използване на екрани, топлоизолация на корпуса на реактора, използване на топлината от реакцията на окисляването, а също така и с кратковременно намаление на ъгъла на запалване. Реакторите са особено ефективни при работа на двигателя с обогатена горивна смес при големи натоварвания, не се развалят с времето, обаче доокисляването на СО и СН е непълно и не повлияват върху NOx, затова се използват като допълнителни устройства пред каталитическия неутра­лизатор.
2.Поглъщане на токсични компоненти със течност в течни неутрализатори. Този способ не е получил широко разпространение поради низка ефективност и необходимост от честа смяна на течността.
3.Приложение на каталитически неутрализатори и саждеви филтри (в автомобилите с дизелов двигател) – в настоящо време много актуален.

Целият материал:
Прикачени файлове
Системи за неутрализация на отработилите газове в автомобила.rar
(452.68 KиБ) Свален 46 пъти
Прочетено: 644 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”