Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Еднофазен асинхронен двигател

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283156
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332702
Местоположение: Somewhere In Time

Еднофазен асинхронен двигател

Мнение от Mozo »

Тема №10

Еднофазни асинхронни двигатели

1. Видове еднофазни АД. Особености в устройството.

Те имат еднофазна статорна намотка и накъсосъединен ротор. Статорната намотка запълва ⅔ от каналаите на статора.
Особеност на еднофазните АД е, че те нямат пусков момент, т.е. след включване на двигателите към мрежа за променлив ток , роторите ими не се занъртат. Еднофазният променлив ток не може да създаде въртящо се магнитно поле, а възбужда пулсиращо поле. То може да се разложи но две магнитни полета, въртящи се в противоположни посоки – право и обратно с момент Мпр и Мобр: резултантният момент Мрез при пускане (n = 0) на двигателя е равен на нула. Еднофазният АД няма собдтвен пусков момент.

2. Пускане и качества на еднофазните АД.

Начините за пускане са:
◦ Роторът се завърта чрез външна сила без значение в каква посока, след което на статорната намотка се подава напрежение. Резултантният момент вече не е нула и двигателят ще продължи да се върти и да работи в нормален режим на работа и след отрстраняване на външното въздействие. Този начин се прилага за двигатели с малка мощност.
◦ В статора има две намотки – работна и пускова. Работната е разположена в ⅔ от статорните канали. Допълнителната пускова намотка заема останалата ⅓ от статорните канали и индуцира от нейния поток е.д.н., което е пространствено изместено от това в работната намотка на ъгъл от 900. За да създадат токовете в двете намотки въртящо се магнитно поле, е необходимо да са дефазирани. Чрез включване във веригата на пусковата намотка на резистор, индуктивна намотка (реактор) или кондензатор, наречени фазоизместващи елементи, токът в пусковата намотка се измества по фаза от този на работната , независимо че са включени към една и съща мрежа. Захранването на двигателя по този начин може да се счита двуфазно. Магнитното поле, създадено от двуфазния ток е въртящо се и има качества, подобни на тези на полето, възбудено от трифазна намотка.

n1 = f1⁄p , s-1

3. Включване на трифазни АД за работа в еднофазна мрежа.

Необходимо е да се осигури подходящо включване в електрическата мрежа. Има различни видове схеми, чрез коитосе възбужда въртящо се магнитно поле и пусков момент, различен от нула.
◦ Схема с пусков кондензатор;
◦ Схема с пусков и работен кондензатор;
◦ Схема с пусков и работен кондензатор и статорна намотка без изведен звезден център;
◦ Схема с работен кондензатор и свързана статорна намотка в триъгълник.

4. Сглобяване на електрически машини – сглобяване на роторни възли и балансиране; сглобяване на статорни възли; общ монтаж на електрическа машини; изпитвания.

Сглобяване на роторни възли:
• Сглобяване на АД с накъсосъединен ротор – включват се операциите, свързани с набиването на вала в отвора на залетия пакет. То бива: горещо – извършва се непосрествено след заливането на роторния пакет и освобождаването му от кокилата, преди още да е изстинал. Дорникът ке избива от пакета с пневматичен чук и валът се поставя в отвора на пакета ръчно. Студеното набиване на вала се извършва на хидравлична преса. След набиването на вала роторният възел се подлага на механично обработване. То се извършва на струг и осигурява точен диаметър на роторния възел.

Целият материал:
Прикачени файлове
Еднофазен асинхронен двигател.rar
(9.98 KиБ) Свален 27 пъти
Прочетено: 1017 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”