Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

» BMW 5 series(Доклад)

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с техническите науки.
Архитектура, биотехнология, компютърни науки, корабостроене, космонавтика, материалознание, механика, машиностроене, химично инженерство, електротехника, ядрена енергетика, технически университет, инженерна дейност, строително инженерство, електроинженерство.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 296701
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 368092
Местоположение: Somewhere In Time

» BMW 5 series(Доклад)

Мнение от Mozo »

BMW 5-та серия (518,520,525,528,530) - най-истинският баварец (АВТОМОБИЛЪТ НА СТАРО:+/-)

Кажи ми каква кола караш, за да ти кажа какъв си. Тази германска поговорка, като че ли е измислена за автомобилите на Баварските моторни фабрики, родното място на всяко БМВ. Ако си мениджър на преуспяваща фирма, добър адвокат или преуспяващ архитект, талантлив лекар или инженер в престижно предприятие отговорът е ясен - имам БМВ от 5-та серия. Това важи за актуалните и сега модели, представени в началото на 1988 година и станали истинският конкурент на най-продавания Мерцедес Е-клас или сред познавачите W-124. За разлика от началните години на производството, тези прекрасни машини сега стават досегаеми за доста по-широк кръг от почитатели. Тези, които само са мечтали за синьо-бялата емблема, сега могат да я купят (разбира се от втора или трета ръка) на стойността на нов Фолксваген Голф или Опел Астра. Цената на нов автомобил започва от около 56 000 германски марки за най-скромно оборудваната петица, а за тригодишен добре запазен и отлично поддържан екземпляр трябва да се броят не повече от 25 хилядарки. Точно толкова струва и новият Голф. Естествено двете коли ги делят океани и различните философии на собствениците им.
Специалисти и маниаци твърдят, че най-трудното е да се избере двигателят на това БМВ. Не само, че изборът е неприлично голям: от 113 коня (518) до 340 к. с. на М5, известен като “Порше-килър” или “Ферари-удушвач”. За българинът обаче и двата модела имат еднакво значение - равно на нула. Едната кола трудно се справя с внушителните килограми на лимузината, другата е абсолютно безмислена за състоянието на нашите пътища. Най-добрият избор се върти в рамките на златната среда. За любителя на мощността в цялата гама от оборотите на мотора препоръчвам модела 525 i с 24 клапана и мощност 192 коня. Този, който има по-скромни възможности на джоба, но все пак търси вълнуващи изживявания, трябва да търси от най-разпространената модификация - 520 i със 129 и 150 к. с., според годината на производство. Или 525 TDS с неговите 143 турбо-дизелови коне. Едно обаче важи за всички шестцилиндрови редови мотори: всички са изключително здрави и непретенциозни, всички карат до около 200 000 километра без никакви сериозни дефекти. Единствено изключение правят дизеловите агрегати до 1992 година, при това само, ако е спукано съединението на охлаждащата течност между цилиндровата глава и радиатора или откаже водната помпа.
Електрониката на запалителната система понякога работи срещу добрия имидж на Баварците. Възможните дефекти се концентрират в бобините - по една за всеки цилиндър, или в централния електронен модул командващ цялостното запалване. Резервните части не са никак евтини и се препоръчва сериозна проверка при покупка на старо. През първите пет години на производство шофьорите на Петицата често подменяха акумулаторните батерии. Високите температури бяха причината за тази токова елементарна повреда. Моделите, произведени през 1991 година, страдат от ненормален шум, идващ от алтернатора поради изкривена ролка на ремъка. 1992 година се слави с проблеми в уреда, който показва количеството на гориво в резервоара - вината тук се поема от капризен диод, монтиран в арматурното табло . В първите две години на производство шофьорите се оплакваха от нередовни чистачки, често запушени дюзи за измиване на предното стъкло, блокирали обтегачи на задните врати. Все дреболии, които фабриката корегираше през следващата година.
БМВ-то е автомобил за любителите на високите скорости. Най-често се използват до предела на силите, или когато електронният ограничител на обороти принудително спре скоростта (над 250 км в час). Това е причината особено внимание да се обърне на спирачките - дисковете и накладките. Ако при спиране от около 140 км в час кормилото започне неприятно да трепери, бъдете готов с “инвестиция” от около 1 300 германски марки - толкова струват резервните части. Предните гуми, по същата причина, издържат не повече от 40 000 километра - парчето също не е по-евтино от 200 марки. След пробег от 100 хиляди километра трябва да се калкулират около 1 000 марки за комплект нови амортеисьори - нормално и за други автомобили от този клас. Ходовата част на Бавареца е еталон за много перфектна. Задното предаване обаче изисква доста майсторство, когато настилката е мокра и хлъзгава. Много самонадеяни шофьори при такива условия са завършили в крайпътната канавка. През последните години, при по-скъпите модели, серийно вече се монтират електронни антиблокиращи устройства, които паралелно с електрониката на спирачките изглаждат всички трудни ситуации.
Петата серия на БМВ е особен автомобил. Едновременно спортна кола и луксозна лимузина. Кола не за всеки характер и възможности. Машина за много богати, когато е нова, и за нормални хора, когато е втора употреба. Удоволствието от нея обаче е еднакво за всички.

Сашко Хранов
Прочетено: 402 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Технически науки”