Глава ІІІ
Технологична планировка на базата за техническо обслужване и пункта за технически прегледи
3.1. Технологични особености
За създаване на нормални условия на експлоатация, осигуряване на висока производителност и непрекъсната работа на подвижния състав от автомобилния транспорт е необходимо да има такава производствено-техническа база, състоянието и развитието на която трябва да съответства на числеността и потребността на личния състав.
При технолигичното проектиране се решават различни технически задачи и проблеми във връзка с разработването на технологичните процеси на техническо обслужване, диагностика и текущ ремонт на автобусите и тролейбусите, подбиране на необходимото обзавеждане за максимална механизация при извършване на процесите и разработване на най-рационално обемно-планировъчно решение. От това как са решени тези основни въпроси, може да се съди за качеството на проекта като цяло.
Организацията на обслужването на автобусите и тролейбусите и техническото обзавеждане е един сложен комплекс от технически и търговски елементи, които зависят от спецификата на транспортните средства, от развитието на сервизната дейност в района, от конкуренцията и от редица други фактори. В условията на конкуренция разширяването на сервизното обслужване става важно средство за укрепване на фирмата. Особено внимание се обръща на безопасността на движението, която е пряко свързана с техническото състояние на подвижния състав.
При усъвършенстване на организацията на работа в сервизната база трябва да се решат следните основни въпроси:
- какви видове услуги ще извършва сервиза допълнително ( надеждност на услугата; консултации; гаранционен срок);
- на какво ниво ще бъдат услугите в зависимост от технологичното обзавеждане;
- каква форма на организация на работа ще бъде приложена.
Независимо от начина на извършване на сервизната услуга, от само себе си се разбира, че сервизът носи пълна отговорност за качеството на извършваните услуги. В задълженията на сервизните работници, които трябва да имат високи професионални навици и знания, трябва да се включа допълнителни дейности като усъвършенстване на работата и изучаване опита на други сервизи, занимаващи се със същата дейност.
Тук прилагам конкретна схема на разположението на сервизната база на фирма „Градски транспорт-Пловдив” АД .
3.2. Основни положения и изисквания към пункта за годишни технически прегледи
Контролно-техническият пункт се състои от:
1. Помещение и работна площадка за извършване на периодични прегледи на ППС и/или прегледи и проверки по ADR;
2. Помещение за съхранение на документите, средствата за измерване и компютърната техника за работата на комисията.
Периодичните прегледи на тролейбуси и трамвайни мотриси се извършват в специално оборудваните пунктове за техническо обслужване и ремонт на тези превозни средства.
Помещенията за извършване на периодичните прегледи на ППС и прегледите и проверките по ADR отговарят на следните изисквания:
1. да са закрити и проходими;
2. да имат обособена линия или линии за извършване на периодичните прегледи на ППС и/или прегледи и проверки по ADR;
3. да е осигурено свободното и безопасно преминаване на ППС в помещението;
4. да е осигурен необходимият подход към и изход от линията, като след навлизането в нея се извършва само постъпателно движение, без да се извършва маневра "движение назад".
Линиите за извършване на периодичните прегледи на ППС и прегледите и проверките по ADR са със следните размери:
1. За периодични прегледи и проверки на ППС от категории L, с изключение на мотопедите:
а) дължина не по-малко от 5 м;
б) широчина не по-малко от 3 м;
в) височина над линията в помещението не по-малко от 2,80 м;
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Управление на транспортната дейност
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 296660
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 367992
- Местоположение: Somewhere In Time
Управление на транспортната дейност
- Прикачени файлове
-
Управление на транспортната дейност.rar
- (346.29 KиБ) Свален 19 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Борисов не изключва управление с БСП
от Mozo » ср сеп 11, 2024 12:47 » в Любопитни новиниВъзможното следизборно управление е ГЕРБ, партиите от сглобката плюс ИТН и БСП. Това обяви лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов пред медиите в Партийния... - 0 Отговори
- 67 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср сеп 11, 2024 12:47
-
-
-
Временно е затруднено издаването на свидетелства за управление на МПС
от Mozo » пет юни 28, 2024 12:39 » в Любопитни новиниВременно е затруднена част от процедурите по издаване и замяна на свидетелства за управление на МПС, съобщават от МВР.
Технически проблем при... - 0 Отговори
- 85 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пет юни 28, 2024 12:39
-
-
-
Кметът на Пловдив се отчете за една година управление
от Mozo » чет ное 07, 2024 13:22 » в Любопитни новиниКметът на Пловдив Костадин Димитров отчете една година управление. На сесията на Общински съвет – Пловдив той припомни, че на 8 ноември се навършва... - 0 Отговори
- 97 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет ное 07, 2024 13:22
-
-
-
Ивайло Мирчев обясни при какви условия ще се коалират с ГЕРБ и ще намерят ли формула за управление
от Mozo » ср дек 11, 2024 12:51 » в Любопитни новиниНе, няма как да се разцепи ПП и ДБ. Санитарния кордон беше наша идея. Ако получим покана за преговори от ГЕРБ, искаме да вкараме всичко в коалиционно... - 0 Отговори
- 157 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср дек 11, 2024 12:51
-