Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Социална работа с дете в риск

Безплатни реферати, есета, анализи, доклади и всякакви теми свързани със социологията.
Личност, общност, общество, индивид, позитивизъм и антипозитивизъм, епистемология, антология, критически анализ, социология на културата, икономическа социология, компютърна социология, социално благоденствие, здравеопазване, социален минимум, социално осигуряване, помощи за безработни, интеграция в обществото.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284023
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334863
Местоположение: Somewhere In Time

Социална работа с дете в риск

Мнение от Mozo »

Лична информация за клиента:
- Инициали: Ц. Д.
- Възраст: 13 години
- Пол: женски
- Местожителство: гр. София

Използвани методи за набиране на информация:
• разговори, беседи;
• наблюдение;
• 2 интервюта.

История на живота:
За момичето, което описвам нямам данни дали е било желано дете. Тя няма брат или сестра. Но разбрах, че когато е била на 3 години е била изоставена от майка си. Ц. Д. не я помни. Отгледана е от баба си, тъй като на бащата се налагало да работи, за да ги издържа. Баща й работи като строителен работник и не се задържа в къщи. Дори в последните години често пътувал извън града, в които са живели, защото в него не можел да си намери работа. До 8 клас, тя я е издържала, купувала дрехи, пращала на училище и т.н. През известен период време бащата на Ц. Д е без работа, което от своя страна води до многобройни скандали в семейството, когато се прибере. Изнервен от това, че няма работа и доход той все по-често прибягва към алкохола. В следствие, на което става агресивен и посяга на детето си. Тя споделя, че е бита като малка, но само като е правела бели или закъснявала. В последните няколко години той живее и работи в София и няма пряк контрол върху нея, а грижата е изцяло поверена на бабата. Тя споделя, че не е бита от баба си. Даже напротив това е човекът, които Ц. Д. най-много обича и уважава.
До като е в родния си град е била горе-долу добра ученичка, но учителите не я харесвали и й пишели само слаби оценки. До 8 клас Ц. Д. е живяла в град Ихтиман. След това по настояване на баща си е дошла при него в София да учи. Тя не го е приела много добре, защото много и липсва баба й и приятелската компания, която има от малка. От както е с баща си в София, тя се чувства много самотна. Той много рядко и обръща внимание, а на всичко отгоре пие често и закъснява след работа. Когато е дошла тук да учи е било трудно да намерят училище, в което да учи тъй като тя не е държала приемен изпит, а и дипломната и от завършен 8 клас е около 3. Все пак я записват да учи. През времето, което остава до започване на учебната година, тя седи затворена в къщи, тъй като баща и се опитва да я държи изкъсо. Оправданието е, че е страшно момиче да излиза само в непознат град, за това не и давал да излиза, а и тя трябва да готви. Тя сподели, че искала да отиде при баба си, но баща и не и разрешавал.
Според информацията, която получих мисля, че семейството принадлежи към ниските социални слоеве. Бащата надали има средно образование и със сигурност не е удовлетворен от работата, която работи. В семейството на Ц. Д. няма криминално минало. Проблемите им се ограничават в семейството. Честите му закъснения и липсата му на заинтересованост към Ц. Д. са един от поводите тя да иска да си намери някакви приятели. Всичко започва, когато тръгва на училище. Първите няколко седмици всичко е наред докато не се опознават в училище. Ц. Д. започва да излиза по рано за училище и да закъснява след часовете. Тъй като няма контрол тя си позволява да прави каквото иска. Новите и приятели и показват другата страна на нещата както твърди Ц. Д. Тя започва все по-често започва да бяга от часовете и да прекарва времето си с новата компания. За да я приемат още по-добре тя открадва пари от едно от децата от съседния клас. След като се разбира за кражбата в училище Ц. Д. се сбива с момичето, чиито пари е откраднало. Тя сподели, че когато е ядосана никои не може да я спре, за да не се саморазправи с момичето, което я дразни. А и тръпката е била голяма. За случилото са уведомени директора на училището, учителите, педагогическия съветник, ДПС и бащата Д. Направено й е предписание да посещава психолог, да се извини на детето, чиито пари е откраднала както и да извършва работа за поправяне на причинените вреди.

Личностни особености
От наблюдението и разговорите, които проведох с Ц. Д. мисля, че тя е доста прикрит човек. По време на интервюто отговаряше с заобикаляне на въпросите, особено тези, които касаеха приятелите й и сексуалният й живот. Като темперамент бих я определила като често избухваща и агресивна. Според нея това, че е набила дете не е нищо. Няма данни тя да страда от хронични заболявания и наранявания на главата.
Що се отнася до интимният и живот, Ц. Д. сподели, че често сменя приятелите си. Трае ги, както казва тя, около две седмици, след което и омръзват и ги изоставя. Сподели, че е започнала да се занимава с мъже откакто е дошла в София. Преди това не е имала връзки. Ц. Д. твърди, че още не е правила секс, но в същото време сподели, че сега ходела с 30-годишен, които го намерила на строежа при баща й, но смятала да го разкарва - не уточни причината за това.
Няма данни да е зависима към алкохол и наркотици. За нея тези, които пушат трева са глупави. А алкохола мрази заради баща си и сподели, че не е опитвала до сега, а и не иска да го прави.
Ц. Д. свързва моралните норми, които е получила с баба си. Тя е светица за нея и не иска да я разочарова, но сподели, че ако разбере ще и се разсърди. Според нейните думи за другите не и пука много. Само мнението на баба й е важно. От както е в София сподели, че няма доверие на хората, с които е сега. Тя проявява видима враждебност към околните. Отговаря нагло и с недоверие. Когато я попитах за както мечтае, тя сподели, че иска да е като другите деца. Да има нормално семейство, баща и да не пие, а един ден и тя да има свое семейство. На въпрос, както мисли да прави с училището, сподели, че смята да го избута някакси.
Според разказа й тя трудно успява да се контролора, когато някой я ядоса. Мисли, че като оказва насилие и заплахи другите се страхуват от нея. Все пак казва, че за нея постигането на целите оправдават средствата. Тя се държи така за да я харесат, но иначе определя себе си като добър човек стига да си заслужава. Ц. Д. сподели, че от малка е учена да не краде не иска един ден децата и да крадат. Тя не иска да имат нейния живот. Мисля, че Ц. Д. има относително ниска самооценка за себе си. Тя е породена най-вече от мнението на другите, отколкото от нейните собствени способности.

Социална среда на детето
Според информацията, която имам Ц. Д. живее на квартира заедно с баща си. Държат две преходни стаи в приземен етаж на къща в столичен квартал. Разполага със собствен компютър, а баща и бил маниак на техника според нея. Непрекъснато сменял GSM-ите си и на нея също. Изфука се, че телевизорите в тях също са последна мода и че нейният монитор е и телевизор. Има интернет и кабелна телевизия.
Във връзка с образованието си тя сподели, че започнала да бяга от часовете, защото и било скучно, а и учителките само се заяждали с нея и й пишели слаби оценки. Мисли, че да ходиш на училище е добре все пак, защото там са приятелите и, а и когато влиза в някои час научава нещо ново. Любимият и предмет бил историята, защото госпожата била добра с нея. Като цяло смята да завърши училище, защото не била толкова тъпа, колкото я смятали. Ц. Д. има изградени трудови навици. Тя от малка помага на баба си в домакинската работа, а откакто живее сама с баща си я е поела изцяло. За сметка на това баща и давал пари и покривал нуждите и. За сега тя сподели, че не и трябват повече.
Ц. Д. сподели, че прекарва всяка свободна минута с приятелите си, въпреки че когато закъснява баща и й се кара и наказва. Според мен тя доста се влияе то тях в стремежа си да бъде харесвана. А когато не е с тях прекарва времето си пред компютъра.

Оценка на случая
Идентифицираният проблем е със средна стойност, тъй като то е съвкупност от фактори, които водят до кражбата и избухването на Ц. Д. До сега тя не е имала подобни прояви на агресивно поведение. Тъй като досега не е имал провинения и осъзнава вината си, според мен провинението е от средна степен. Все пак има среден риск от рецидив и висока опасност да нарани други хора. В начина на справяне на проблема е добре според мен да се помоли бабата на Ц. Д. да дойде, тъй като това е значимият за нея човек. Тя няма такъв респект от баща си, тъй като е наказвана от него и даже я е удрял. Тя не го възприема като близък човек, които му пука за нея. Според мен този случай има данни за емоционален дефицит, особено след като е пристигнала в София. Както сама казва, тя се е почувствала самотна.
Фактор, довели до нарушението:
Статичните фактори са - фактът, че е израснала без майчина грижа, след това губи и емоционалната близост с баба си, заради преместването, усеща се липсата и на бащински контрол.

Целият материал:
Прикачени файлове
Социална работа с дете в риск.rar
(13.61 KиБ) Свален 14 пъти
Прочетено: 99 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Социология и социална политика”