Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Световни религии и политика

Безплатни есета, доклади, реферати, анализи и всякакви теми свързани с религията.
Вярвания, културни системи, мирогледи, свещена история, юдаизъм, християнство, римокатолицизъм, протестанство, ислям, бахайство, индуизъм, будизъм, народна религия, религиозни символи, произход на света, смисъл на живота, сещени места, духовенство, Бог, жертвоприношения, молитва, медитация, религиозни церемонии.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284003
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334807
Местоположение: Somewhere In Time

Световни религии и политика

Мнение от Mozo »

Р Е Ф Е Р А Т
ПО
СВЕТОВНИ РЕЛИГИИ И ПОЛИТИКА




Конфуцианството. Личността на Основателя Конфуций. Книгата „Люн-ю”. Представата за „Дзюн-дзъ”.




Александра Александрова Герова, фак.№10773
Специалност „Международни отношения”
Юридически факултет
СУ „Св. Климент Охридски”



Дата: 08.02.2007г.

„Чух и забравих. Видях и запомних. Преживях и разбрах.”



Конфуций

Конфуций (Кун фу дзъ, Кун дзъ, Кун Чжуни) е живял в периода 551-479 г. пр. н. е. Той е китайски философ, от чиито учения произлиза конфуцианството. Конфуций е една от най-влиятелните личности в китайската и световната история и религия, той е историческа фигура и от неговата биография, достигнала до нас, става ясно, че е бил първоначално дребен чиновник, постепенно получил виден сан в княжество „Лу”. Конфуций е социален реформатор във време на растящ безпорядък в Китай. Бил скептичен или безразличен към много традиционни религиозни идеи, но трърд защитник на традициите в здраво общество.
Конфуций пръв поставя въпроса за изграждането на високонравствена, хуманна, осигуряваща достоен живот на поданиците си държава. Както и Буда, Конфуций не създава религия, неговото учение е универсален за всички времена и народи кодекс на държава-община. Според учителя държавата е пирамида: на върха й се намира Синът на Небето, средата е управляващо звено, основата е народът. Чиновникът е „вятър”, народът е „трева”. Накъдето духа вятърът, натам се накланя тревата. От духовния и морален облик на чиновниците зависи нравствеността на народа.


Конфуцианството

Конфуцианството ( Джу Дзия – школата на книжниците) се е зародило в Китай през VI-V век пр.н.е. Влиза в състава на Сан Дзяо- една от трите главни религии в Китай. Философската система на конфуцианството е била създадена от Кун – дзи ( Конфуций ). Същността на конфуцианството се базира върху едно единствено понятие- Жън. То няма точен аналог в българския език, можем да го преведем като „хуманност”, но може и да се преведе като „висша добродетел”, въпреки че това не обяснява абсолютно пълно неговото значение. Самият Конфуций се е въздържал от обяснение. Той е бил на мнение, че всеки човек сам трябва да стигне до значението и смисъла на това понятие. Предшествениците на конфуцианците са произлизали от потомствени чиновнически семейства, които в случай на загубване
„Лудият се оплаква, че хората не го познават, а мъдрецът - че не познава хората.”

на официалната си длъжност са ставали скитащи учители. Тези хора са заработвали хляба си с преподаването на древните книги, станали впоследствие част от Тринадесетокнижието: Шацзин, Шуцзин, Лицзи, а също и загубената по-късно Юецзин, книга за музиката.
Първият етап на конфуцианството е дейността на самия Кун-дзи, също принадлежащ към скитащите учители. В първоначалния си вид конфуцианството било етико-политическо учение, в което централно място заемали въпросите за нравствената природа на човека, за семейството и управлението на държавата. Изходна за Кун-дзи е концепцията за „небето” и „небесните заповеди” , т.е. съдбата. Човекът, надарен от небето с определни качества, е длъжен да постъпва в съгласие с тях, с моралния закон Дао и да ги усъвършенства чрез обучение. Целта на това усъвършенстване е достигането на нивото на „благородния мъж” (дзюн- дзъ), изпълняващ Ли – етиката.

Целият материал:
Прикачени файлове
Световни религии и политика.rar
(13.54 KиБ) Свален 23 пъти
Прочетено: 866 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Религия”