Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност
За да се разберат специфичните характеристики на детската конструк-тивно-техническа дейност,трябва да се вникне в същностните характерис-тики на понятието конструктивно-техническа дейност при възрастните.
Етимологически терминът „конструктивно-техническа дейност” е свързан с понятията конструкция (комплекс от структурни характеристики на обекта),конструктивен (съществен в общото построение,залегнал в основата му,съзидателен) и техника (средства за труд като съоражения,
машини,инструменти и други).
Под конструктивна дейност се разбира построяване на някакъв обект
(материална конструкция,езиков израз,общ строеж за изследване и т.н.), а под конструктивно-техническа дейност-построяването на технически обекти. Построяване на технически обект и изработване на технически обект обаче не са синоними.Съобразно съвременните изследвания и прак-тика,конструирането е иманентна характеристика на процеса на проекти-ране на техническите обекти.Необходимо е да се направи разлика между конструкция създадена в процеса на проекирането ,и овеществена конструкция.Проектът(включително и конструктивната част ) е резултат от умстевена дейност в сферата на информацията,а изделието-това е резултат от дейността в сферата на материалните обекти,т.е. в сферата на масата на енергията.
Проектантът(констукторът) работи със замисли,умозаключения,а изпълнителят,който създава конструкцията съобразно техническото задание,извършва материални действия с елементите на изделието.
Проектирането като цяло о конструирането в частност са предимно изследователска дейност.Много често интелектуалната дейност по време на процеса се съчетава в действия с материалните обекти.Такива моменти са експериментирането,манипулирането,моделирането,макетира
Крайната цел ,обаче е да се създаде окончателен образ на технологически и икономически издържан конструкция и фиксиране на този образ чрез графически способи.
В повечето съвременни изследвания проектирането и конструирането се разглеждат като единен процес,обусловен от изискванията (потребностите) на обществената и материалната среда и от способността да се мисли,
твори в определена система и последователност.
При конструирането,трябва да се отчитат редица основни връзки и зависимости между структурираните компоненти на конструкцията.
Основни връзки са пространственита и функционалните. Изходно начало при конструирането е анализът на връзката „система-среда”.Целта е да се създаде функционален обект,чиито състояния да осъществяват всички
конкретни потребности на средата.Второ,обект на внимание е струкур-ното многообразие на елементите,чрез които ще се осъществяват тези състояния и функции на обекта.Трето,при анализа и подбора на структу-рата се имат предвит изискванията на дизайна за естетика на формите и тейнологическите изисквания.
Особености и съдържание на детската конструктивно-техническа дейност
Изходно начало за диференциране на специфичните черти на детската констуктивно-техническа дейност е противопоставянето на: построяване на проект за констукция-изработване на констукция:създаване на реален предмет –моделиране ;конструиране в умствен план и манипулативно конструиране ;технически обект-обект от труда сфери на околната среда.
Конструктибно-техническата дейност на децата като самостоятелен вид дейност и подраздел от програмата, до известна степен е свързано със спецификата на материала,от който децата построяват констукциите си.
Моного по-важен признак за наличие или отсъствие на конструктивно-техническара дейност е наличието на процес на конструиране.За конструктивно-техническата дейност може да се говори само когато се решават специфични консртуктивно-технически задачи.
Различаваме :свободна,напълно самостоятелна конструктивно-техническа дейност и регламентирана от предварително поставени условия.
Когатто дейността е регламентирана,може да имаме доконструиране ,преконстуиране ,цялостно конструиране .
Конструктивно-техническата дейност на децата се различава от тази на възрастнитепо своите специфични задачи.
Пъравата ,основна разлика .е че при възрастните тя е насочена към създаване проекти на нави консртукции,а при децата към опознаване на съществуващите вече в материалната дейност конструкция.
Втората разлика,е че при възрастните прилагат овладяни в определена степен знания и качества за функционално и пространствено изграждане на обектите,а при децата се прилага само изграждане на обектите,за да се оформят те отначало.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283774
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334137
- Местоположение: Somewhere In Time
Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност
- Прикачени файлове
-
- Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност.rar
- (15.29 KиБ) Свален 25 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Renault 5 се завърна с шикозен дизайн и впечатляващи характеристики
Очакваната с най-голям интерес премиера на автомобилното изложение в Женева несъмнено е възроденото Renault 5. Легендарният хечбек официално се... - 4 Отговори
- 40 Преглеждания
-
Последно мнение от Montoya
вт фев 27, 2024 08:36
-
-
-
Оперативно-издирвателна дейност
от Mozo » чет мар 14, 2024 19:54 » в Полиция, отбрана, национална сигурностОперативно издирвателната дейност на криминалната престъпност
1 Предмет система и организация на органите на криминалната политика. Обект са... - 0 Отговори
- 19 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет мар 14, 2024 19:54
-
-
-
Същност на метода дидактически тест
от Mozo » вт май 16, 2023 01:09 » в ПедагогикаСъщност на метода
Дидактически тест
Популярно е схващането, че тестът е кратко изпитване. В педагогическите изследвания широко се използва един от... - 0 Отговори
- 63 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
вт май 16, 2023 01:09
-
-
-
Същност на възпитанието чрез изкуство
2. СЪЩНОСТ НА ВЪЗПИТАНИЕТО ЧРЕЗ ИЗКУСТВО
Движението за използване на изкуството в процеса на възпитанието и обучението е част от общото движение за... - 0 Отговори
- 80 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
нед май 28, 2023 23:34
-
-
-
Същност и особености на приобщаващото образование - презентация
от Mozo » съб окт 07, 2023 14:13 » в ПедагогикаТЕХНИЧЕСКИ УНИВЕРСИТЕТ - СОФИЯ
ИНЖЕНЕРНО - ПЕДАГОГИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ –
СЛИВЕН
КАТЕДРА,,ПЕДАГОГИКА И МЕНИДЖМЪНТ,,
ПРИОБЩАВАЩО
ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕМА
СЪЩНОСТ И... - 0 Отговори
- 111 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
съб окт 07, 2023 14:13
-