Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283774
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334137
Местоположение: Somewhere In Time

Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност

Мнение от Mozo »

Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност

За да се разберат специфичните характеристики на детската конструк-тивно-техническа дейност,трябва да се вникне в същностните характерис-тики на понятието конструктивно-техническа дейност при възрастните.
Етимологически терминът „конструктивно-техническа дейност” е свързан с понятията конструкция (комплекс от структурни характеристики на обекта),конструктивен (съществен в общото построение,залегнал в основата му,съзидателен) и техника (средства за труд като съоражения,
машини,инструменти и други).

Под конструктивна дейност се разбира построяване на някакъв обект
(материална конструкция,езиков израз,общ строеж за изследване и т.н.), а под конструктивно-техническа дейност-построяването на технически обекти. Построяване на технически обект и изработване на технически обект обаче не са синоними.Съобразно съвременните изследвания и прак-тика,конструирането е иманентна характеристика на процеса на проекти-ране на техническите обекти.Необходимо е да се направи разлика между конструкция създадена в процеса на проекирането ,и овеществена конструкция.Проектът(включително и конструктивната част ) е резултат от умстевена дейност в сферата на информацията,а изделието-това е резултат от дейността в сферата на материалните обекти,т.е. в сферата на масата на енергията.
Проектантът(констукторът) работи със замисли,умозаключения,а изпълнителят,който създава конструкцията съобразно техническото задание,извършва материални действия с елементите на изделието.
Проектирането като цяло о конструирането в частност са предимно изследователска дейност.Много често интелектуалната дейност по време на процеса се съчетава в действия с материалните обекти.Такива моменти са експериментирането,манипулирането,моделирането,макетира
Крайната цел ,обаче е да се създаде окончателен образ на технологически и икономически издържан конструкция и фиксиране на този образ чрез графически способи.
В повечето съвременни изследвания проектирането и конструирането се разглеждат като единен процес,обусловен от изискванията (потребностите) на обществената и материалната среда и от способността да се мисли,
твори в определена система и последователност.
При конструирането,трябва да се отчитат редица основни връзки и зависимости между структурираните компоненти на конструкцията.
Основни връзки са пространственита и функционалните. Изходно начало при конструирането е анализът на връзката „система-среда”.Целта е да се създаде функционален обект,чиито състояния да осъществяват всички
конкретни потребности на средата.Второ,обект на внимание е струкур-ното многообразие на елементите,чрез които ще се осъществяват тези състояния и функции на обекта.Трето,при анализа и подбора на структу-рата се имат предвит изискванията на дизайна за естетика на формите и тейнологическите изисквания.

Особености и съдържание на детската конструктивно-техническа дейност


Изходно начало за диференциране на специфичните черти на детската констуктивно-техническа дейност е противопоставянето на: построяване на проект за констукция-изработване на констукция:създаване на реален предмет –моделиране ;конструиране в умствен план и манипулативно конструиране ;технически обект-обект от труда сфери на околната среда.
Конструктибно-техническата дейност на децата като самостоятелен вид дейност и подраздел от програмата, до известна степен е свързано със спецификата на материала,от който децата построяват констукциите си.
Моного по-важен признак за наличие или отсъствие на конструктивно-техническара дейност е наличието на процес на конструиране.За конструктивно-техническата дейност може да се говори само когато се решават специфични консртуктивно-технически задачи.
Различаваме :свободна,напълно самостоятелна конструктивно-техническа дейност и регламентирана от предварително поставени условия.
Когатто дейността е регламентирана,може да имаме доконструиране ,преконстуиране ,цялостно конструиране .
Конструктивно-техническата дейност на децата се различава от тази на възрастнитепо своите специфични задачи.
Пъравата ,основна разлика .е че при възрастните тя е насочена към създаване проекти на нави консртукции,а при децата към опознаване на съществуващите вече в материалната дейност конструкция.
Втората разлика,е че при възрастните прилагат овладяни в определена степен знания и качества за функционално и пространствено изграждане на обектите,а при децата се прилага само изграждане на обектите,за да се оформят те отначало.

Целият материал:
Прикачени файлове
Същност и характеристики на конструктивно-техническата дейност.rar
(15.29 KиБ) Свален 25 пъти
Прочетено: 806 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”