Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Същност, цели и задачи на технологичното обучение в детската градина. Технологичното обучение в детската градина – средство за формиране на познавател

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283199
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 332742
Местоположение: Somewhere In Time

Същност, цели и задачи на технологичното обучение в детската градина. Технологичното обучение в детската градина – средство за формиране на познавател

Мнение от Mozo »

Шуменски университет
„Епископ Константин Преславски”
Педагогически факултет

Реферат

по
дисциплината
„Проблеми на познавателната активност в технологичното обучение”

Тема:
„Същност, цели и задачи на технологичното обучение в детската градина. Технологичното обучение в детската градина – средство за формиране на познавателната самостоятелност на децата”


Изготвил: Проверил:
Мария Георгиева Минева доц. д-р М. Генчева
фак. № МВ 488/08
ПУНУП
Магистърски курс

Шумен
2009

Съдържание:

1. Технологичното обучение в детската градина – средство за формиране на познавателната самостоятелност на децата.


2. План – конспект на педагогическа ситуация по КТБД в IV група на тема „Цветя”.

Образователната ни система постави пред детската градина важна и отговорна задача – наред с опазване на физическото и психическото здраве на децата да ги подготви за училище, като развие у тях общите качества на ума: наблюдателност, любознателност, съзнателност и активност, които са предпоставка за усъвършенстване на специалните способности и за формирането на цялостната личност. Изискванията към подготовката на подрастващите за училище се изразяват в две насоки: във формирането на учебни мотиви и в развитието на способността за умствени усилия, която включва в себе си способност да се приемат и следят указанията на учителя, да се изпълняват поставените задачи, да се подчиняват на изискванията на педагога. Този процес се изразява не толкова в усвояване на специални знания и умения, колкото в общото развитие на умствените способности и познавателните интереси на децата, във формиране на умения да наблюдават, анализират, сравняват и обобщават.
Техническото възпитание дава големи възможности за създаване на система за усвояване на знания, умения и навици, необходими за пълноценното развитие на децата. Задачите му, реализирани в обучението и в игрите, въздействат върху умственото развитие, като развиващият ефект на конструктивната дейност е резултат от едновременното овладяване на знания и на обобщени умения за самостоятелно обследване на обектите.
Технологичното обучение в детската градина се реализира, чрез конструктивно-техническите дейности. Съвременният образователно-възпитателен процес помага на децата отрано да израснат с нагласи, поведение и ценности, които ще ги научат да разбират и адекватно да взаимодействат с технологичната среда, ще им помагат да формират собствена технологична култура, за да придобият необходимата подготовка и опит и в бъдеще да бъдат създатели на съвременни технически средства. За ориентиране на детето в областта на техниката и технологиите съществен принос имат играта и конструктивно-техническите дейности.
Основната цел на дейността произтича от тенденциите в развитието на техниката и технологиите, които влияят върху процеса на израстване и развитие на детето и предлага разнообразни възможности то да се запознава с тях.
В предучилищна възраст технологичната култура има ограничени параметри, формулирани като техническа грамотност и компетентност. Те са важен компонент на общата и специалната подготовка на децата за училище, придобивана чрез обучението по конструктивно-техническите дейности.
Изискванията към подготовката на подрастващите за училище се изразява в две насоки – във формирането на учебни мотиви и в развитието на способността за умствени усилия, която включва в себе си способност да се приемат и следят указанията на учителя, да се изпълняват поставените задачи, да се подчиняват на изискванията на педагога. Този процес се изразява не толкова в усвояване на специални знания и умения, колкото в общото развитие на умствените способности и познавателни способности и познавателни интереси, във формиране на умения да наблюдават, да анализират, сравняват и обобщават. Съществена част от натрупването на знания са тези, свързани с правилата за конструиране и моделиране.

Целият материал:
Прикачени файлове
Същност, цели и задачи на технологичното обучение в детската градина.rar
(10.12 KиБ) Свален 79 пъти
Прочетено: 1337 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”