Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Теория на масовата комуникация

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283739
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334097
Местоположение: Somewhere In Time

Теория на масовата комуникация

Мнение от Mozo »

Тема 3 Комуникацията – символно социалновзаимодействие Комуникацията като вид социално поведение представлява съзнателен обмен на символи и знаци, имащи значение за участниците.
-като социално взаимодействие предполага интенционален символен обмен – осъзната цел, намерение или социално очакване (има интенционален характер – intentional character)
-комуникацията е съзнателно предприемано социално взаимодействие, осъществявано посредством символи
- едно действие може да бъде наречено социално, ако то е ориентирано към други хора
За да протича реален процес на комуникация, е необходимо да бъдат налице следните условия :
1.Достъпни канали за протичане на информационен обмен – при комуникацията между двама души това са зрителен, гоеорно-слухов, тактилен(допирен), мирисен, топлинен, вкусов.
2.Символният обмен да бъде интенционален – да е целенасочен или да отразява поне намерение.
3.Съобщението да бъде формирано, предавано и приемано чрез общи за участниците символи и кодове, за да бъде еднозначно разбрано.
4.Отправяното послание на е носител на субективното значение – да е съобразено със ситуацията, в която протича комуникационния процес като символно взаимодействие
5.Двупосочен процес на комуникацията – това позволява каналите да бъдат синхронизирани, кодовете и символите – уточнявани според ситуацията, а смисълът – последователно разгръщан
Променящата се социална ситуация на комуникиращите е от голямо значение при смислообразуването. Така в зависимост от социалната ситуация едно и също съобщение има различен смисъл
Процесът на комуникация е израз на общата нагласа за общуване, за прокарване на връзки и социални взаимозависимости между хората в обществото
Етапи на комуникационния процес:
1) Подготвителен етап: изгражда се представата, общата картина на планираната комуникация
-комуникаторът оформя водещата идея на своето публично послание
-насочва съобщението си съобразно комуникационната компетентност на избраната целева аудитория – обща представа за стила и символния език, границите на разбираемост
-логическа и емоционална последователност на поставяните акценти в съобщението
-набелязване на 2-3 върхови точки, достъпни информационни източници за дискутираната тема, организиране на нужната връзка
-обмисляне на рисковите моменти, възможни положителни ефекти, реакции и комуникационни обрати
-финал – призив, тревожна въпросителна,унило многоточие ...
2)Втори етап – изпълнение на замисленото. Тук възниква неочакваното – импровизации,непредвидени действия и конфликти
- изисква обратна връзка
3) Етапът на ефектите – обществения отзвук.
Tema 9 РАЗБИРАНЕ ЗА ОГРАНИЧЕНИЯ ЕФЕКТ НА МЕДИИТЕ
Новата парадигма - Лазерфелд и Ховленд
Пол Лазерфелд и Карл Ховленд прилагат научни методи, за да установят какво е действителното влияние на масмедиите, като го изучават емпирично и експериментално. Осигуряват финансиране на големите си проекти, използват точни методи, за да разберат факторите за влияние в убеждаващата комуникация.Проведените изследвания показват, че медиите упражняват ограничено влияние върху хората. Новата теоретична перспектива допринася за успешното предлагане на стоки и услуги. Лабораторните психологически експерименти и теренните социологически изследвания са подходящите средсва за установяване на медийните ефекти. Емпиричното изследване позволява контролирането на влиянията.
Медийните компании подкрепят новите начини за проучване на нагласите в обществото, защото проучванията показват, че масовите посредници не са така могъщи и опасни за хората. Настъпва ерата на рекламата и маркетинга. Емпиричните изследвания навлизат в политологията, социологията, социалната психология, икономиката. Пол Лазерфелд без да бъде теоретик допринася много за развитието на науката за комуникациите.
Изследвал е ориентациите на американските гласоподаватели всеки месец. Сравнявани са личният избор на респондента с този, които е направил предния месец. Тези, които най-често сменяли избора си, би трябвало да са най-активни, но анализът на емпиричните данни показал друго. Медиите влияят само тогава когато човек вече е взел своето решение, те просто допълват направения от индивида избор.

Целият материал:
Прикачени файлове
Теория на масовата комуникация.rar
(25.45 KиБ) Свален 21 пъти
Прочетено: 801 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”