Тема 3 Комуникацията – символно социалновзаимодействие Комуникацията като вид социално поведение представлява съзнателен обмен на символи и знаци, имащи значение за участниците.
-като социално взаимодействие предполага интенционален символен обмен – осъзната цел, намерение или социално очакване (има интенционален характер – intentional character)
-комуникацията е съзнателно предприемано социално взаимодействие, осъществявано посредством символи
- едно действие може да бъде наречено социално, ако то е ориентирано към други хора
За да протича реален процес на комуникация, е необходимо да бъдат налице следните условия :
1.Достъпни канали за протичане на информационен обмен – при комуникацията между двама души това са зрителен, гоеорно-слухов, тактилен(допирен), мирисен, топлинен, вкусов.
2.Символният обмен да бъде интенционален – да е целенасочен или да отразява поне намерение.
3.Съобщението да бъде формирано, предавано и приемано чрез общи за участниците символи и кодове, за да бъде еднозначно разбрано.
4.Отправяното послание на е носител на субективното значение – да е съобразено със ситуацията, в която протича комуникационния процес като символно взаимодействие
5.Двупосочен процес на комуникацията – това позволява каналите да бъдат синхронизирани, кодовете и символите – уточнявани според ситуацията, а смисълът – последователно разгръщан
Променящата се социална ситуация на комуникиращите е от голямо значение при смислообразуването. Така в зависимост от социалната ситуация едно и също съобщение има различен смисъл
Процесът на комуникация е израз на общата нагласа за общуване, за прокарване на връзки и социални взаимозависимости между хората в обществото
Етапи на комуникационния процес:
1) Подготвителен етап: изгражда се представата, общата картина на планираната комуникация
-комуникаторът оформя водещата идея на своето публично послание
-насочва съобщението си съобразно комуникационната компетентност на избраната целева аудитория – обща представа за стила и символния език, границите на разбираемост
-логическа и емоционална последователност на поставяните акценти в съобщението
-набелязване на 2-3 върхови точки, достъпни информационни източници за дискутираната тема, организиране на нужната връзка
-обмисляне на рисковите моменти, възможни положителни ефекти, реакции и комуникационни обрати
-финал – призив, тревожна въпросителна,унило многоточие ...
2)Втори етап – изпълнение на замисленото. Тук възниква неочакваното – импровизации,непредвидени действия и конфликти
- изисква обратна връзка
3) Етапът на ефектите – обществения отзвук.
Tema 9 РАЗБИРАНЕ ЗА ОГРАНИЧЕНИЯ ЕФЕКТ НА МЕДИИТЕ
Новата парадигма - Лазерфелд и Ховленд
Пол Лазерфелд и Карл Ховленд прилагат научни методи, за да установят какво е действителното влияние на масмедиите, като го изучават емпирично и експериментално. Осигуряват финансиране на големите си проекти, използват точни методи, за да разберат факторите за влияние в убеждаващата комуникация.Проведените изследвания показват, че медиите упражняват ограничено влияние върху хората. Новата теоретична перспектива допринася за успешното предлагане на стоки и услуги. Лабораторните психологически експерименти и теренните социологически изследвания са подходящите средсва за установяване на медийните ефекти. Емпиричното изследване позволява контролирането на влиянията.
Медийните компании подкрепят новите начини за проучване на нагласите в обществото, защото проучванията показват, че масовите посредници не са така могъщи и опасни за хората. Настъпва ерата на рекламата и маркетинга. Емпиричните изследвания навлизат в политологията, социологията, социалната психология, икономиката. Пол Лазерфелд без да бъде теоретик допринася много за развитието на науката за комуникациите.
Изследвал е ориентациите на американските гласоподаватели всеки месец. Сравнявани са личният избор на респондента с този, които е направил предния месец. Тези, които най-често сменяли избора си, би трябвало да са най-активни, но анализът на емпиричните данни показал друго. Медиите влияят само тогава когато човек вече е взел своето решение, те просто допълват направения от индивида избор.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Теория на масовата комуникация
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 283739
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334097
- Местоположение: Somewhere In Time
Теория на масовата комуникация
- Прикачени файлове
-
- Теория на масовата комуникация.rar
- (25.45 KиБ) Свален 21 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Какво провали масовата, евтина кола на сгъстен въздух?
През 2007 изглеждаше, че най-големият пробив в областта на автомобилите е въпрос само на няколко месеца. В годината, в която Стив Джобс представи... - 0 Отговори
- 17 Преглеждания
-
Последно мнение от шони
пон фев 12, 2024 18:49
-
-
-
Обща теория на убийствата, накълцаните и дебелаците по плажовете
от Mozo » ср авг 16, 2023 12:06 » в Любопитни новиниНай-доброто четиво за лятото
Убийства, разчленени тела, накълцани момичета, недомислени закони – това лято българската патологията избухна като... - 0 Отговори
- 27 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср авг 16, 2023 12:06
-
-
-
Нова теория: Тутанкамон може да е загинал пиян в катастрофа
от Mozo » пон юни 12, 2023 11:37 » в Любопитни новини3300 години след смъртта на един от най-известните фараони на Древен Египет – Тутанкамон – учените продължават да разследват причините за смъртта на... - 0 Отговори
- 27 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
пон юни 12, 2023 11:37
-