Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Психология на търговията

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283739
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334097
Местоположение: Somewhere In Time

Психология на търговията

Мнение от Mozo »

ПСИХОЛОГИЯ НА ТЪРГОВИЯТА

Психологията на търговията трябва да се стреми към оптимизиране и автоматизиране на управлението на търговските ситуации.
Психологията на търговията започва да се развива като наука, когато се увеличава интелигентността на хората и те могат успешно да решават проблемните търговски ситуации в които попадат. Интелигентността винаги се свързва с оригинални решения и нестандартни подходи към ситуацията.
Реалзацията на масовото производство е продукт на индустриализацията.

Психологически показатели в масовата търговия:

1) Трябва да се привлече вниманието. Вниманието е присъщо само на човека и е формирано в продължение на милиони години.
2) Пораждане на интерес. Интереса е емоционално изразеното отношение към определен предмет, обект, ситуация, и др. и това отношение обикнвено носи някаква облага на съответния човек.
3) Желание на човека да притежава съответния предмет. То има две съставки – необходимост от предмета и съревнователния мотив, които е дълбоко заложен в човека.
4) Действие. То поражда промяна на човешкото поведение. Тази промяна в поведението се дължи на информационно насилие от модата, рекламата и масмедиите.

Човешка личност:

Вниманието е способност да се насочва психическата дейност към важни за личността обекти. Първия вид внимание, базирано на опознаващия рефлекс е неволевото внимание, то зависи от силата на дразнетеля. Втория вид внимание е волевото внимание, то зависи от волята. Третия вид внимание е послеволево и то е също неволево, но не е базирано на ориентировачния рефлекс, а на интереса.

Външни белези на внимаващия човек:
Позата на внимаващия човек;
Мимиката;
Неволно, инстинктивно задържане на дишането;
Неволно разширение на зениците.

Характеристики на вниманието:
Обем на вниманието – до 7 еднородни дразнителя могат да се възприемат



Познавателните процеси са тези, които ни дават познания за заобикалящия ни свят:
- Усещане – почти няма значение за психологията на търговията. Усещането не създава отразен образ в човешкия мозък.;
- Възприятие – то създава отразен образ в човешкия мозък. Зрението – зрителен образ; слух –слухов образ; вкус – вкусов образ; обоняние – обонятелен образ; осезание – осезателен образ;
- Памет – благодарение на нея проблемната ситуация се превръща в стандартна. Тя има четири основни елемента – запомняне, съхранение, възпроизвеждане, забравяне. Те са равностойни елементи. За търговията ни трябват само първите три. Въздействието на информацията върху човешката памет бива емоционално и рационално (логика);
- мислене;
- реч;
- въображение – определя поведението на покупателя, като продукт на информационното насилие.



1. шаран; трамвай
2. летене; бензин
3. руно; ватман
4. перошина; пара
5. бягане; шофьор
6. орел; електричество
7. плуване; локомотив
8. люспи; машинист
9. овца. Автомобил

летене, бягане, плуване
люспи, перошина, руно
шаран, орел, овца

трамвай, автомобил, локомотив
бензин, електричество, пара
ватман, шофьор, машинист,

второсигнален логически тип личност базиран на словото.

Образният и цветист език подтиква хората към покупки. Когато езика е интересен, не се търси логика в изреченията

Втора сфера – емоционално волеви състояния (ЕВС)- те дават енергия на човека да извършва съответните дейности. ЕВС оформят емоционален фон на въздействие. Емоциите са присъщи на висшите животни включително и на човека. Те са различни от чувствата и тяхното въздействие е по-силно. Емоциите основно са шест и изграждат биологически целесъобразно поведение при човека. Емоциите са: страх - най-силна(форма на биологически целесъобразно поведение - бягство) , гняв (биологически целесъобразно поведение - агресия), любопитство (биологически целесъобразно поведение - изчакване), полово влечение (биологически целесъобразно поведение - възпроизводство), радост (жизненост), скръб (липса на жизненост).
Чувствата са присъщи на пълноценно изградените хора, а те са твърде малко затова информационното насилие се насочва към емоцията.
Волята е особена форма на човешката активност. Тя превръща човека в потребител. Чрез волята ние преодоляваме препятствията по пътя към стоката и я закупуваме.

Трета сфера – психологически особености на човека. Включват темперамент, характер и способностите.



Кречмер – три вида телосложение – висцеротоник (рубенсовите фигури) - положителни хора, работохолици; соматотоник (атлетично телосложение) – родените лидери на обществото; церебротоник (слаби, хилави хора) – неудачниците в живота.

Павлов – тип нервна система. Иам два типа дейности – възбуждане и задържане. И възбудата и задържането имат по три показателя – сила, бързина, степен на уравновесеност.

Целият материал:
Прикачени файлове
Психология на търговията.rar
(13.37 KиБ) Свален 19 пъти
Прочетено: 765 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”