МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА НА УРОК № 1
Тема: Психология – възникване на науката
Вид на урока: урок за нови знания;
Цели на урока:
Образователни:
Да се формират ключови понятия свързани с разглежданата тема;
Възпитателни:
Учениците да осъзнаят причините довели до обособяването на психологията като самостоятелна наука;
Развиващи:
Да се формира собствена гледна точка по проблеми свързани с психологията;
Задачи на урока:
Образователни:
Да се откроят ясно дяловете на психологията;
Възпитателни:
Да се стимулира интерес към психологията, което да улесни общуването с останалите;
Развиващи:
Да се стимулира изграждането на психично здрави хора;
Основни методи: лекция, дебат; игра;
Основни понятия: философия, атомизъм, анимизъм, натурфилософия, материализъм, идеализъм, механизъм, емпиризъм.
Учебно време: един учебен час.
Примерен план-схема на темата:
Ход на урока: -
1.Организационен момент :
Поздрав и проверка на отсъстващите;
2. Актуализация на знанията:
Дебатиране на върху въпроси за душата, като например „ Какво е душа, според вас ?”, „ Душата има ли материално измерение?”
3. Обявяване на темата / Записване на дъската/
Изписване на основните понятия върху дъската, като учениците се опитват да разтълкуват значението им. Би могло учениците да споделят интересни случаи от своя живот, в които става въпрос за психичното. В лекция се обяснява как и кога е възникнала психологията, като самостоятелна наука и кои периоди от развитието й бележат напредък в сферата на предмета.
4.Обратна връзка: Тя може да се постигне като се направи кръстословица с основните понятия и след това се коментира кое е останало неясно.
КРЪСТОСЛОВИЦА 1. Как се нарича понятието, според което душата е изградена най-малките атоми? 2. Кое е понятието, според което основно начало е материята? 3. Понятие, според което душата се изгражда чрез опит? 4. Всичко в света има душа, кое е понятието? 5. Кое е понятието,според което душата е безсмъртна и нематериална?
1. А
Т
О
М
И
З
Ъ
2.М
А
Т
3.Е
М
П
И
Р
И
З
Ъ
М
Р
И
4.А
Н
И
М
И
З
Ъ
М
Л
И
5.И
Д
Е
А
Л
И
З
Ъ
М
5.Самостоятелна работа: Учениците трябва да прочетат легендата за Психея, като в следващият час ще я обсъдят и ще направят паралел с днешни дни.
МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА НА УРОК № 2
Тема: Съвременната психология – теория и практика/1 част на темата
Вид на урока: урок за нови знания и упражнения.
Цели на урока:
Образователни:
Да се усвои от учениците спецификата на обекта и предмета на психологията и разликата между двете;
Възпитателни:
Д а се разбере същността на развитие на научните идеи в теоретичен и практически план, въз основа на представянето на основните дялове в психологията;
Развиващи:
Да се формира интерес към приложението на психологията;
Задачи на урока:
Образователни:
Да се откроят причините за появата на психологията;
Възпитателни:
Да се изградят умения за прилагане на знанията от психологията;
Развиващи:
Да се изгради мотивация за себепознаване и познаване на околните;
Основни методи: лекция, беседа
Основни понятия: психика, съзнание, предмет на психологията, дялове в психологията.
Учебно време: два учебни часа.
Примерен модел на план-схема на учебната информация:
Съвременната психология – теория и практика
Обект и предмет и предмет на психологията
Основни дялове на съвременната психология
Обект
Хората и животните, притежаващи нервна система. Тя осигурява психичното отражение на дразнителите.
Предмет
Тази част от психичното отражение на въздействащите дразнители, която може да се изследва с научни методи.
Ход на урока:
1.Организационен момент:
Поздрав и проверка на отсъстващите;
2. Актуализация на знанията:
Започва се с беседа, като част от въпросите са: „ Вярно ли е, че Психологията е науката, която изучава човека? „ „ Животните имат ли душа?„ ;
3. Обявяване на темата / Записване на дъската/
„Има ли разлики между психология и парапсихология и ако има какви са?”; „ Телепатията е психически факт, който се изучава от психологията или парапсихологията? Защо? „ В лекцията се диференцират разликите между обект и предмет на науката психология, както и основните дялове в съвременната психология.
4. Обратна връзка: За обобщение могат да се зададат следните въпроси, от които да се започне и дискусия: „ Психологията само наука за човека ли е?” ; Познаването на психологията помага или пречи в общуването между хората? „
5. Самостоятелна работа: Решаване на теста на преплетените линии на К. К. Платонов.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Методическа разработка на уроци по предмет "Психология"
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
Методическа разработка на уроци по предмет "Психология"
- Прикачени файлове
-
- Методическа разработка на уроци по предмет %22Психология%22.rar
- (55.24 KиБ) Свален 4 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Методическа разработка на урок по психология на тема "Комуникациите между хората"
от Mozo » чет яну 11, 2024 15:30 » в ПсихологияКултурно – образователна област: Философия.
Предмет: Психология и логика.
Тема: Комуникациите между хората.
Цели на урока:
Образователна: да се... - 0 Отговори
- 60 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет яну 11, 2024 15:30
-
-
-
Методическа разработка по етика и право
ИЗГОТВИЛ : ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА по Етика... - 0 Отговори
- 51 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср май 03, 2023 16:40
-
-
-
Методическа разработка на урока “Достойнство и чест”
Варненски Свободен Университет
“Черноризец Храбър”
ЮРИДИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Методическа разработка
на урока
“Достойнство и чест”
I. Тема на урока:... - 0 Отговори
- 37 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 03, 2024 14:28
-
-
-
Методическа разработка на урок "Аз - образ и самооценка"
от Mozo » ср яну 03, 2024 14:30 » в ПсихологияВеликотърновски университет
„Св. Св. Кирил и Методии”
Методическа разработка на урок
по Хоспетиране
Урок:
“ Аз – образ и самооценка “
І. УЧЕБНА... - 0 Отговори
- 41 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 03, 2024 14:30
-
-
-
Планове на уроци по физическо възпитание
от Mozo » ср яну 24, 2024 15:45 » в Физкултура и спортВеликотърновски университет
„ Св. Св. Кирил и Методий ”
На урок по физическо възпитание
за 10. клас
Тема на урока: Волейбол
Образователни... - 0 Отговори
- 69 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 24, 2024 15:45
-