Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Методическа разработка на уроци по предмет "Психология"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Методическа разработка на уроци по предмет "Психология"

Мнение от Mozo »

МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА НА УРОК № 1
Тема: Психология – възникване на науката
Вид на урока: урок за нови знания;
Цели на урока:
Образователни:
Да се формират ключови понятия свързани с разглежданата тема;
Възпитателни:
Учениците да осъзнаят причините довели до обособяването на психологията като самостоятелна наука;
Развиващи:
Да се формира собствена гледна точка по проблеми свързани с психологията;
Задачи на урока:
Образователни:
Да се откроят ясно дяловете на психологията;
Възпитателни:
Да се стимулира интерес към психологията, което да улесни общуването с останалите;
Развиващи:
Да се стимулира изграждането на психично здрави хора;
Основни методи: лекция, дебат; игра;
Основни понятия: философия, атомизъм, анимизъм, натурфилософия, материализъм, идеализъм, механизъм, емпиризъм.
Учебно време: един учебен час.
Примерен план-схема на темата:

Ход на урока: -
1.Организационен момент :
Поздрав и проверка на отсъстващите;
2. Актуализация на знанията:
Дебатиране на върху въпроси за душата, като например „ Какво е душа, според вас ?”, „ Душата има ли материално измерение?”
3. Обявяване на темата / Записване на дъската/
Изписване на основните понятия върху дъската, като учениците се опитват да разтълкуват значението им. Би могло учениците да споделят интересни случаи от своя живот, в които става въпрос за психичното. В лекция се обяснява как и кога е възникнала психологията, като самостоятелна наука и кои периоди от развитието й бележат напредък в сферата на предмета.
4.Обратна връзка: Тя може да се постигне като се направи кръстословица с основните понятия и след това се коментира кое е останало неясно.
КРЪСТОСЛОВИЦА 1. Как се нарича понятието, според което душата е изградена най-малките атоми? 2. Кое е понятието, според което основно начало е материята? 3. Понятие, според което душата се изгражда чрез опит? 4. Всичко в света има душа, кое е понятието? 5. Кое е понятието,според което душата е безсмъртна и нематериална?
1. А
Т
О
М
И
З
Ъ
2.М


А


Т


3.Е
М
П
И
Р
И
З
Ъ
М

Р


И


4.А
Н
И
М
И
З
Ъ
М


Л


И


5.И
Д
Е
А
Л
И
З


Ъ


М

5.Самостоятелна работа: Учениците трябва да прочетат легендата за Психея, като в следващият час ще я обсъдят и ще направят паралел с днешни дни.




МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА НА УРОК № 2
Тема: Съвременната психология – теория и практика/1 част на темата
Вид на урока: урок за нови знания и упражнения.
Цели на урока:
Образователни:
Да се усвои от учениците спецификата на обекта и предмета на психологията и разликата между двете;
Възпитателни:
Д а се разбере същността на развитие на научните идеи в теоретичен и практически план, въз основа на представянето на основните дялове в психологията;
Развиващи:
Да се формира интерес към приложението на психологията;
Задачи на урока:
Образователни:
Да се откроят причините за появата на психологията;
Възпитателни:
Да се изградят умения за прилагане на знанията от психологията;
Развиващи:
Да се изгради мотивация за себепознаване и познаване на околните;
Основни методи: лекция, беседа
Основни понятия: психика, съзнание, предмет на психологията, дялове в психологията.
Учебно време: два учебни часа.
Примерен модел на план-схема на учебната информация:
Съвременната психология – теория и практика
Обект и предмет и предмет на психологията
Основни дялове на съвременната психология

Обект
Хората и животните, притежаващи нервна система. Тя осигурява психичното отражение на дразнителите.
Предмет

Тази част от психичното отражение на въздействащите дразнители, която може да се изследва с научни методи.

Ход на урока:
1.Организационен момент:
Поздрав и проверка на отсъстващите;
2. Актуализация на знанията:
Започва се с беседа, като част от въпросите са: „ Вярно ли е, че Психологията е науката, която изучава човека? „ „ Животните имат ли душа?„ ;
3. Обявяване на темата / Записване на дъската/
„Има ли разлики между психология и парапсихология и ако има какви са?”; „ Телепатията е психически факт, който се изучава от психологията или парапсихологията? Защо? „ В лекцията се диференцират разликите между обект и предмет на науката психология, както и основните дялове в съвременната психология.
4. Обратна връзка: За обобщение могат да се зададат следните въпроси, от които да се започне и дискусия: „ Психологията само наука за човека ли е?” ; Познаването на психологията помага или пречи в общуването между хората? „
5. Самостоятелна работа: Решаване на теста на преплетените линии на К. К. Платонов.

Целият материал:
Прикачени файлове
Методическа разработка на уроци по предмет %22Психология%22.rar
(55.24 KиБ) Свален 4 пъти
Прочетено: 27 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”