Великотърновски университет
„Св. Св. Кирил и Методии”
Методическа разработка на урок
по Хоспетиране
Урок:
“ Аз – образ и самооценка “
І. УЧЕБНА ДИСЦИПЛИНА:
Психология и логика – 9 клас
ІІ. РАЗДЕЛ:
ІІІ. ТЕМА НА УРОКА:
Аз – образ и самооценка
ІV. ВИД НА УРОКА:
45-минутен учебен час, синтетичен
V. ЦЕЛИ НА УРОКА:
1. Запознаване на учениците със същността на Аз – образа и видовете му, запознаване със същността на самооценката и нейната формула на образуване.
2. Приложение на знанията от предходните уроци от раздела .
3. Разбиране на същността на новопреподадения материал.
4.Въвеждане и обяснение на ключови личностни качества свързани с урока.
5. Преговор и синтез на уроците от раздела.
6. Дискусия върху личния опит и познания на учениците. Практическотозанимание.
VІ. ЗАДАЧИ НА УРОКА:
1. Подробно обяснение на Аз- образа и връзката му със самооценката.
2. Въвеждане на техните отличителни маркери и начини за разпознаването им .
3. Отбелязване и поясняване на видовете Аз –образи .
4. Подробно обяснение и структуриране на самооценка.
5, Въвеждане на нови термини обозначаващи личностни качества.
6. Кратко обобщение на целия раздел и ключовите нововъведения от урока .
7. Дискусия, изискваща да се прецени личната представа на учениците за това до каква степен е важно да възприемеш себе си по обективен начин и нуждата от усвояването на нововъведените качества като се споменат и други тривиални такива. Разиграване на хипотетична ситуация и решаване на личностен тест и анализ на резултатите от теста на един от учениците.
VІІ. СЪДЪРЖАНИЕ:
1. Темите, които ще се засегнат в часа, са:
- същност на Аз - образа;
- видове Аз-образ;
-същност и структуриране на самооценка;
- обобщение на раздела;
- дискусия относно нашето поведение в общуването с другите;
- практически опит – разиграване на сценарий на конфликтна ситуация и обсъждане на поведението на участниците в нея, анализ (ако времето на един учебен час позволи)
- решаване на тест и анализ на един от учениците;
- поставяне на домашна работа;
2. По време на обобщението се поставя оценка на някои ученици с оглед техните знания върху предходния материал и участието им в преподаването на новия урок или задаване на домашна работа с цел поставяне на оценка.
3. В края на часа учителят поставя своите впечатления от часа и по този начин поставя край на учебния час.
VІІІ. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОВЕЖДАНЕТО НА ЧАСА:
Учениците да усвоят определенията от урока. Активно участие в преподаването на урока, чрез посочване на примери, и активно участие в обобщението и в решаването на
практическия тест.
ІХ. НЕОБХОДИМИ УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ ЗА УРОКА:
- учебник – „Психология и логика”, изд. „Педагог 6”, автори: Галя
Несторова, Мартин Джуров;
- тетрадка.
Х. ДЕЙНОСТИ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ И УЧЕНИЦИТЕ:
- дейности на преподавателя – да въведе темета и да даде ясни и точни определения и обяснения на основните понятия в урока, да съумее адекватно да балансира лекционната форма и дискусият, като включи учениците в двата процеса, да контролира целия процес на работа на учениците като ги насочва с въпроси и задачи;
- дейности на ученика – концентрация, внимание и участие в процеса на преподаване и в задачите, зададени от преподавателя.
ХІ. МЕТОДИ:
1. Лекция.
2. Дискусия.
3. Тест.
4. Анализ.
5. Обобщение.
ХІІ. СРЕДСТВА:
Тест :“Несъществуващо животно”
/ Модификация Е. Драголова /
ХІІІ. ХОД НА УРОКА:
1. Учителят влиза в час и поздравява.
2. Учениците стават и го поздравяват.
3. Учителят проверява за присъстващите ученици в учебния час и отбелязва в
дневника.
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Методическа разработка на урок "Аз - образ и самооценка"
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 284008
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 334817
- Местоположение: Somewhere In Time
Методическа разработка на урок "Аз - образ и самооценка"
- Прикачени файлове
-
- Методическа разработка на урок %22Аз - образ и самооценка%22.rar
- (70.8 KиБ) Свален 7 пъти
-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Методическа разработка на урок по психология на тема "Комуникациите между хората"
от Mozo » чет яну 11, 2024 15:30 » в ПсихологияКултурно – образователна област: Философия.
Предмет: Психология и логика.
Тема: Комуникациите между хората.
Цели на урока:
Образователна: да се... - 0 Отговори
- 60 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет яну 11, 2024 15:30
-
-
-
Методическа разработка по етика и право
ИЗГОТВИЛ : ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
МЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА по Етика... - 0 Отговори
- 51 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср май 03, 2023 16:40
-
-
-
Методическа разработка на урока “Достойнство и чест”
Варненски Свободен Университет
“Черноризец Храбър”
ЮРИДИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ
Методическа разработка
на урока
“Достойнство и чест”
I. Тема на урока:... - 0 Отговори
- 37 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 03, 2024 14:28
-
-
-
Методическа разработка на уроци по предмет "Психология"
от Mozo » чет яну 11, 2024 15:32 » в ПсихологияМЕТОДИЧЕСКА РАЗРАБОТКА НА УРОК № 1
Тема: Психология – възникване на науката
Вид на урока: урок за нови знания;
Цели на урока:
Образователни:
Да се... - 0 Отговори
- 27 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет яну 11, 2024 15:32
-
-
-
Военна разработка: фолио топли и дома, и дрехите
от Mozo » ср ное 22, 2023 12:19 » в Любопитни новиниФинландски инженери измислиха хитър начин за отопление, който не изисква монтиране на радиатори или други отоплителни тела
Радиаторите пречат на... - 0 Отговори
- 21 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср ное 22, 2023 12:19
-