Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Методическа разработка на урок "Аз - образ и самооценка"

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284003
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334807
Местоположение: Somewhere In Time

Методическа разработка на урок "Аз - образ и самооценка"

Мнение от Mozo »

Великотърновски университет

„Св. Св. Кирил и Методии”


Методическа разработка на урок
по Хоспетиране

Урок:
“ Аз – образ и самооценка “

І. УЧЕБНА ДИСЦИПЛИНА:
Психология и логика – 9 клас
ІІ. РАЗДЕЛ:

ІІІ. ТЕМА НА УРОКА:
Аз – образ и самооценка
ІV. ВИД НА УРОКА:
45-минутен учебен час, синтетичен
V. ЦЕЛИ НА УРОКА:
1. Запознаване на учениците със същността на Аз – образа и видовете му, запознаване със същността на самооценката и нейната формула на образуване.
2. Приложение на знанията от предходните уроци от раздела .
3. Разбиране на същността на новопреподадения материал.
4.Въвеждане и обяснение на ключови личностни качества свързани с урока.
5. Преговор и синтез на уроците от раздела.
6. Дискусия върху личния опит и познания на учениците. Практическотозанимание.
VІ. ЗАДАЧИ НА УРОКА:
1. Подробно обяснение на Аз- образа и връзката му със самооценката.
2. Въвеждане на техните отличителни маркери и начини за разпознаването им .
3. Отбелязване и поясняване на видовете Аз –образи .
4. Подробно обяснение и структуриране на самооценка.
5, Въвеждане на нови термини обозначаващи личностни качества.
6. Кратко обобщение на целия раздел и ключовите нововъведения от урока .
7. Дискусия, изискваща да се прецени личната представа на учениците за това до каква степен е важно да възприемеш себе си по обективен начин и нуждата от усвояването на нововъведените качества като се споменат и други тривиални такива. Разиграване на хипотетична ситуация и решаване на личностен тест и анализ на резултатите от теста на един от учениците.
VІІ. СЪДЪРЖАНИЕ:
1. Темите, които ще се засегнат в часа, са:
- същност на Аз - образа;
- видове Аз-образ;
-същност и структуриране на самооценка;
- обобщение на раздела;
- дискусия относно нашето поведение в общуването с другите;
- практически опит – разиграване на сценарий на конфликтна ситуация и обсъждане на поведението на участниците в нея, анализ (ако времето на един учебен час позволи)
- решаване на тест и анализ на един от учениците;
- поставяне на домашна работа;
2. По време на обобщението се поставя оценка на някои ученици с оглед техните знания върху предходния материал и участието им в преподаването на новия урок или задаване на домашна работа с цел поставяне на оценка.
3. В края на часа учителят поставя своите впечатления от часа и по този начин поставя край на учебния час.
VІІІ. ОЧАКВАНИ РЕЗУЛТАТИ ОТ ПРОВЕЖДАНЕТО НА ЧАСА:
Учениците да усвоят определенията от урока. Активно участие в преподаването на урока, чрез посочване на примери, и активно участие в обобщението и в решаването на
практическия тест.
ІХ. НЕОБХОДИМИ УЧЕБНИ МАТЕРИАЛИ ЗА УРОКА:
- учебник – „Психология и логика”, изд. „Педагог 6”, автори: Галя
Несторова, Мартин Джуров;
- тетрадка.
Х. ДЕЙНОСТИ НА ПРЕПОДАВАТЕЛЯ И УЧЕНИЦИТЕ:
- дейности на преподавателя – да въведе темета и да даде ясни и точни определения и обяснения на основните понятия в урока, да съумее адекватно да балансира лекционната форма и дискусият, като включи учениците в двата процеса, да контролира целия процес на работа на учениците като ги насочва с въпроси и задачи;
- дейности на ученика – концентрация, внимание и участие в процеса на преподаване и в задачите, зададени от преподавателя.
ХІ. МЕТОДИ:
1. Лекция.
2. Дискусия.
3. Тест.
4. Анализ.
5. Обобщение.
ХІІ. СРЕДСТВА:
Тест :“Несъществуващо животно” 
/ Модификация Е. Драголова /

ХІІІ. ХОД НА УРОКА:
1. Учителят влиза в час и поздравява.
2. Учениците стават и го поздравяват.
3. Учителят проверява за присъстващите ученици в учебния час и отбелязва в
дневника.

Целият материал:
Прикачени файлове
Методическа разработка на урок %22Аз - образ и самооценка%22.rar
(70.8 KиБ) Свален 7 пъти
Прочетено: 39 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”