Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Социална психология

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284551
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 336044
Местоположение: Somewhere In Time

Социална психология

Мнение от Mozo »

ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
“СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ”
ФИЛОСОФСКИ ФАКУЛТЕТ

ИЗПИТНА ЗАДАЧА
ПО
СОЦИАЛНО ХОСПИТИРАНЕ И СТАЖ

1. Оценка на родителски капацитет
Родителски капацитет на бащата Й.К . е разгледан поради подаден сигнал от майката, К.Х в Отдел „Закрила на детето“. Причината, която посочва майката е че бащата е неспособен да се грижи за детето им, което е на пет години и се казва Никол.
• Лична история на родителите: Бащата Й.К. е на 45 години, а майката К.Х. е на 29. И двамата са родени във Велико Търново и са израснали там. Майката К.Х е живяла в Пловдив 2 години, където е прекъснала висшето си образование. Бащата няма висше образование. Бащата на Никол е от средностатистическо семейство, като родителите му са починали, още когато е бил на 15 години. Бащата на Никол притежава средно образование, а в момента работи като монтьор. Майката на Никол е третото и най-малко дете в семейството. Работила е като продавач-консултант. Родителите на Никол са заедно от 2 години, а самата тя е на 1,5 години. Връзката между двамата родители е токсична, защото Й.К е зависим от алкохол, като последствието от него се изразява в тормоз, както психически, така и физически. В последствие майката се връща да живее при родителите си в с. Беляковец. К.Х взима детето с него, но бащата постоянно настоява да вижда детето си .

• Отношения с родителите: В семейството на бащата Й.К е присъствало насилие от страната на баща му, поради проблеми с алкохол. Възпитавали са го праволинейно и са го малтретирали. При майката К.Х, семейната среда е положителна.

• История на семейството на бащата Й.К.: Семейството на Й.К е било скромно, незаможно. Родителите на Й.К. са били строги с Й.К, като при всяко неизпълнение на задача поставена от тях, е следвало наказание за Й.К. След смъртта на баща му, година по-късно е починала и майка му, като диагнозите и на двамата са сърдечен удар. Й.К е настанен при баба си и дядо си, които от тяхна страна са били изключително възпитани и авторитарни.
• Образование и когнитивно развитие на Й.К.:
• Образование- средно образование, завършено в Професионална гимназия по строителство, архитектура и геодезия „Ангел Попов“ Велико Търново.
• Когнитивно развитие – екстроверт, агресивен, избухлив, зависим, егоистичен.
• Заетост и професионално развитие: Когато Й.К навършва 18 години, започва първата си работа като майстор- зидар. След 3 години напуска и започва работа във фирма за монтаж на мебели.
• Ангажираност на Й.К. с членове на семейството: В момента Никол живее при майката си К.Х, заедно с майката и. К.Х има силно изградена връзка с майка си си и се чувства спокойно и сигурно ,когато е с нея.
• Свободно време и участие в обществения живот: В свободното си Й.К. излиза с приятели, работи по изграждането на 2ри етаж в наследената му къща в с. Беляковец.
• Физическо и психическо здраве: Й.К. е в добро физическо здраве, но води нездравословен начин на живот. Опитва се да намали алкохола, но всяка вече изпива по минимум литър спиртна течност. Той смята, че алкохола и нездравословното хранене не му пречат да възпитава детето си.
• Емоционално състояние на родител и адекватни реакции: Бащата Й.К е зависим към алкохол, агресивен и неуравновесен към жена си и дъщеря си. Много е привързан към дъщеря си, но не и към жена си. Не притежава осъзната оценка за случващото се и обвинява майката К.Х за състоянието си.
• Криминално минало: Й.К няма регистрирани прояви и криминалното му минало е чисто.
• Рискови и проективни фактори при двамата родители относно семейната среда: От страна на майката няма рискови фактори, но има градивни, които се изразяват в : спокойна семейна среда; връзка родител-дете; висок родителски контрол; високи образователни стремежи; висок социално- икономически статус; От страна на бащата има рискови фактори, които се изразяват в: нисък родителски контрол; ниска дисциплина; ниски изисквания, разединение в семейството; поведенчески проблеми; импулсивност; агресия; стрес; ниски образователни стремежи; безотговорност. Проективните фактори при бащата са: връзка родител-дете.
• Заключение по отношение на родителския капацитет на И.П.:
След проведено интервю с лицето К.Х се установи следното: Бащата Й.К не е способен да отговори на потребностите на своята дъщеря Никол, като зависим от алкохола придружен от агресивни прояви. Той има желание да се вижда с Никол, но няма достатъчно воля да се раздели с лошите си навици. Подлага майката К.Х на физически и психически тормоз, което афектира и детето –Никол. Й.К няма нужния родителски капацитет да отглежда, възпитава и напътства Никол според нейните нужди и потребности. Той е опасен за своето дете и майката К.Х .Детето е притеснително и затворено в себе си, щом се спомене Й.К. Никол е привързана към своята майка и баба и желае да живее с тях, което е един много важен показател при взимането на решение.



3.Посочете соц. услуги, подкрепящи семейството и услуги, заместващи семейството във Вашето населено място.
• Социални услуги подкрепящи семейството в град Велико Търново:
1. Център за обществена подкрепа
• Групата е сформирана през 2013 г. Срещите на групата се провеждат на територията на Центъра веднъж на три месеца. По време на срещите се обсъждат теми по предварителна заявка на участниците или възникнали в процеса на работа. Предоставя се пространство за вентилиране на чувства и емоции. Капацитет: 70 основни потребители.
1. Център за обществена подкрепа
-„Център за обществена подкрепа” е комплекс от социални услуги, насочени към превенция на изоставянето на деца, превенция на насилието и отпадане от училище, де институционализация и реинтеграция на деца в биологичното семейство, обучение в умения за самостоятелен живот и социална интеграция на деца от институции, консултиране и подкрепа на семейства в риск, оценяване и обучение на бъдещи приемни родители и осиновители, консултиране и подкрепа на деца с противообществени прояви.

2.Регионална дирекция за „Социално подпомагане“
-Правомощия: осъществява изпълнението на държавната политика по социално подпомагане; осъществява дейност по отпускане на социални помощи и по предоставяне на социални услуги; контролира спазването на утвърдени критерии и стандарти за извършване на социални услуги; разрешава откриването и закриването на специализирани институции за социални услуги
3. Център за настаняване от семеен тип за деца без увреждания
-Център за настаняване от семеен тип /ЦНСТ/ III за деца без увреждания е социална услуга в общността от резидентен тип, която осигурява среда, близка до семейната, за пълноценното израстване и развитие на деца на възраст, за които към момента на настаняване не е възможно оставане и връщане в биологичното семейство, семейство на близки и роднини, приемно семейство или семейство на осиновители. Център за настаняване на деца с увреждания.
• Основната цел на услугата е предоставяне на сигурна и защитена среда за деца чрез индивидуализиране на грижата и подкрепата в условия близки до семейната среда, осигуряващи по-добро качество на живот,  възможности за развитие и социално включване.
Капацитетът  на центъра е  14 потребителя до 18 години, а ако учат – до 20-годишна възраст.


4.Опишете една от изброените социални услуги или институции, ролята и функциите на психолога в тях и нормативните документи с които работят.

Детска градина „Здравец” – Детската градина е предназначена за първоначална социализация с други деца на тяхната възраст. Там те получават информация, която трябва да допринесе за тяхното възпитание и навици.
Дейността на психолога и функциите, които трябва да изпълнява той са:
• Проучване и подпомагане на детското психологическо развитие и здраве;
• Проучване и съдействие при решаване на проблемите на децата, скрининг на децата за затруднения, увреждания и отклонения в интелектуалната, личностната и поведенческата област, диагностика на психосоциалните взаимоотношения и взаимодействия в групи от деца;
• работа за идентифициране и подкрепа на надарени деца;
• Проучване и помощ за разрешаване на проблеми, свързани с психообразователната комуникация между родители, учители и администратори;
• Подпомагане на психологическата подготовка и култура на децата, учителите, родителите и ръководството;

Целият материал:
Прикачени файлове
Социална психология.rar
(63.95 KиБ) Свален 7 пъти
Прочетено: 54 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”