Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Социално възпитание в училище

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284008
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334817
Местоположение: Somewhere In Time

Социално възпитание в училище

Мнение от Mozo »

3.1. СОЦИАЛНО ВЪЗПИТАНИЕ В УЧИЛИЩЕ_________________________ ______ Трябва да се прави разлика между социализация и социално възпитание.Социализацията е процес който се нарича имплицитна социализация главно се извършва по стечение на обстоятелствата.От дете до старческа възраст то се адаптира към човешката среда възприема и съблюдава норми в тази среда ,овладява някои чужди роли.Вгражда се в човешкото общество и се учи да живее в него.През целия живот приема нови и различни роли или утвърждава старите.Социализацията може да бъде и преднамерена.Преднамерено се нарича социалното възпитание.След него е създаването на условия в които учениците овладяват своята компетентност и развиват социалният интелект.Социалното знание е такава информация която ни позволява да познаваме някои социални норми и ценности,да имаме базисни понятия за да можем да решаваме социални задачи и да вземаме решения.Социалните знания са универсални но има и специални.Овладяването на други култури особено от емигранти се нарича инкултурация.Култура в културата.Вторият момент е създаването и подкрепянето на социалните умения.Те са важни в общността и обществото.Това е свойството на хората което се нарича социална задача.Тя е цел зададена в определени условия.Те именно дават ресурса да поставяме целите си.
* Да започнем отношения с непознати * Да поддържаме отношения
* Разумно прекратяване на отношенията * Предизвикване на конструкт-конфликти
* Ефективна вербална и невербална комуникация * Изслушване на другите
* Изграждане на умения за работа в екип * Просоциално поведение
* Избягване на поведението „имам право” * Способност на релаксация
* Увереност на поведение * Емпатия * Да разпознаваш чувствата на другите
* Умения за преговори за намиране на взаимноизгодни отношения
* Признаване на собствено невежество и отчитане на собствените грешки
Обединение на социални знания и умения и в процес на развитие,основни социални компоненти:
* Установяване на близки приятелски отношения. * Да се прави разлика м/у приятелите
* Умение за управление на отрицателните емоции
Трябва да се създаде отхвърляне на агресията,депресията и др. Имунитет към отрицателни влияния.Да не се започва контрол от родителите на ранен промискуитет.Социалните компоненти означават умения не в обикновена ситуация а в положителни ситуации,тя важи и за учителите.
Социалния интелект е общо казано адаптация към средата в която живее индивида има 2 дефиниции:
* Възможностите и уменията да действаме мъдро към ситуацията без емоции.Проява на съпричастие и внимание към другите.Донякъде е вродена.
Методите на социалното възпитание са начини за осъществяване на общности.Създаване на социални умения и компетентности.
* Методи за нормативно социално влияние-информиране за ученическата култура.
* Във. на тези норми в класната стая * Моделиране на ситуацията и интеракции за реш.
* Изпълнение на съвместни и общи дейности
* Поддържане на желание у учениците за общуване
* Групово вземане на решения * Предявявания на искания на учениците към класа
Информативно социално влияние:
* Консултиране на социалните влияния * Представяне на информация- „свежа”
* Напомняне и настояване * Водене на равнопоставен диалог
Морално възпитание:
* Преднамерено и целесъобразно създаване на условия за оптимално и усъвършенствано морално възпитание и морален опит на учениците за техните компетентности
* По-специални цели на моралното възпитание
* Разширение на информацията,поле от нравствени знания.
* Стимулиране на нравствено самосъзнание * Подържане на нравствени качества
* Моралът е основна форма за регулиране поведението на хората.Чрез съблюдаване на моралните норми принципи и правила,общественото съзнание е неюридическо, неадминистративно и регулира взаимоотношенията между хората.
Най-важни категории:
* Благо * Нрави * Добро * Зло
Моралната норма е форма на нравствено изискване.Теории за морала и моралното развитие:
* Жан Пиаже- От раждането до 11-12 г. детето е в една среда на подчинение или стадий на хетерономния морал.Не е самостоятелно.След това отслабва родителското влияние и създава свой морал.

Целият материал:
Прикачени файлове
Социално възпитание в училище.rar
(6.96 KиБ) Свален 21 пъти
Прочетено: 394 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”