Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Емоционално възпитание в училище

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284429
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335864
Местоположение: Somewhere In Time

Емоционално възпитание в училище

Мнение от Mozo »

ема 7. Емоционално възпитание в училище. Емоционалното възпитание се определя като процес на методично възбуждане и направляване на чувствата чрез такова мисловно съдържание, което отговаря на основната възпитателна цел на училището. Трябва да се будят и умело да се направляват към развитие такива чувства, които съответстват на задачите, поставени пред съзнанието на духовните възпитаници. За да се поддържа всяко чувство продължително, винаги бодро и живо, е нужно да се осигурят следните условия: непрекъснато наличие на усещания,
представи,понятия,мисли,които възбуждат чувството; широта на асоциативни връзки,които го правят неотслабващо; непрекъснато отстраняване на причините, които го заглушават. Всяко едно чувство губи постепенно силата си (заглъхва), ако не се поддържа постоянно със съответни елементи от интелектуалната област. Колкото асоциативната връзка обгръща по-широк кръг представи, свързани с едно и също чувство и колкото по-устойчиво тази връзка се поддържа, разширява и задълбочава, толкова по-продължително това чувство остава в съзнанието. Чувството, извикано от една представа, трае кратко време. Чувството, извикано от много представи, свързани в единство, трае дълго. Това е така,защото при асоциативната връзка една представа буди втора, втората буди трета и т.н., явяват се все нови и нови представи,които не само поддържат, но и засилват издръжливостта и трайността на чувството, правят го постоянно живо. В интелектуалната област се различават прости и сложни предметни съдържания. Прости са усещанията, а сложни-възприятията, представите и т.н. В емоционалната област също се имат предвид двете нива чувства: прости и сложни. Учениците трябва да привикнат да се наслаждават повече на онова, което могат да видят и чуят, отколкото на онова, което могат да вкусят и помиришат; трябва да свикнат да се задоволяват с обикновените неща, свързани с усети; нужно е да се внимава, да не би чувствените наслади да се превърнат в цел и в смисъл на живота. Има опасност учениците да станат повърхностни и да загубят същественото в живота си, ако простите, чистите чувства не се поддържат непрекъснато, без да се затъпяват,но и без да се пущат в безгранично развитие.

Тема 17. Системи и външни форми на училищното обучение. Съдържание на външните форми на обучение е процесът на обучение, както и да е интерпретиран и възпроизвеждан той. Няма форма на обучение, която да пресъздаде всички възможни събития в процеса на обучение, затова съществува дадено множество от видове форми. Функциите на външните форми на обучение могат да бъдат: практикоприложна,организираща,експресивна,социална,логико-познавателна,синергетична,топическа,морфогенетична. Видовете форми на обучение са отворена система, чрез която могат да се включват нови форми, а други,които са доказали своята нефункционалност, да отпадат. Видове външни форми на обучение: различни типове уроци, семинарни упражнения, практикуми, лабораторни занятия, клубни занятия, хоспетиране, учебна екскурзия, ученически олимпиади, лекцията във висшето училище.

Тема 15. Цели на училищното образование и обучение. Цел – целта е мислено (идеално) субективно предвиждане на резултатите от процеса и дейностите от определена област. Целите на училищното образование са мислено предвидени резултати от процеса и дейностите в училищното обучение. Видовете цели на училищното образование според степен на обобщеност са най-общи, общи и конкретни. Най-общите цели са формулирани в държавните документи за образованието или във вижданията на отделни автори, които се придържат към дадено направление. Общите цели са на учебната програма. Конкретните цели са тези, които произлизат от темата на урока или друга организационна форма на обучение. Видовете цели според постиженията са: цели, ориентирани към норма; цели,ориентирани към стандарти и цели,ориентирани към критерии. Видовете цели според възможностите за наблюдение и измерване в поведението са открити и скрити цели. За аранжиране и дефиниране на конкретните образователни цели съществуват различни видове ТАКСОНОМИИ. Таксономиите на конкретните

Целият материал:
Прикачени файлове
Емоционално възпитание в училище.rar
(13.25 KиБ) Свален 21 пъти
Прочетено: 352 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”