Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Тридневен тренинг за самопознание и самовъзприемане на подрастващи

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284145
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 335223
Местоположение: Somewhere In Time

Тридневен тренинг за самопознание и самовъзприемане на подрастващи

Мнение от Mozo »

ТРЕНИНГ

ЗА

САМОПОЗНАНИЕ И САМОВЪЗПРИЕМАНЕ НА ПОДРАСТВАЩИ

ДЕН 1

Цели на първа сесия:
1. Запознаване на участниците по между си - научават нещо един за друг.
2. Формиране на емоционален комфорт в групата.
3. Осъзнаване на личностните особености.
4. Опознаване на другия.
5. Развиване на самосъзнанието.
6. Оптимизация на познанието за себе си и отношението към себе си.
Методи на работа: симулационни игри, дискусия, ролеви игри, задаване на въпроси, работа в малки групи, рисуване.

ДЕЙНОСТИ

ДЕЙНОСТ 1: 9.00-9.10 - Моето име
Раздават се листчета, по едно на всеки участник, на което всеки изписва името, прякора, псевдонима, изобщо обръщението, което иска останалите да използват, обръщайки се към него по време на целия тренинг. Листчетата се закачат някъде по дрехите, на видно за другите място.

ДЕЙНОСТ 2: 9.10 - 9.25 - Руло тоалетна хартия - стимулиране и мотивиране на групата за работа (игра за запознанство).
Водещият влиза с руло тоалетна хартия, показва го на участниците в групата и ги кара да си вземат толкова тоалетна хартия, колкото им трябва, без да обяснява за какво. Условието е всеки, колкото парченца си е взел, толкова неща да разказва за себе си. Ако остане парченце, групата си запазва правото да го попита нещо.

ДЕЙНОСТ 3: 9.25 - 9.30 - Термометър
Участниците се подреждат в редица, в зависимост от настроението си. В единия край на редицата “температурата” е +20, а на другия - -20 градуса. Децата, оценили настроението си под 0 градуса се насърчават да открият причините за това.

ДЕЙНОСТ 4: 9.30 – 10.30 - Изработване на групови правила и норми на поведение в групата.
1. Разделяне на групата на три, според предпочитанията им към определен цвят от основните цветове на дъгата - жълт, червен и син.
2. Задаване на въпроси относно избора на предпочитания цвят- на основата на това се очертават някои от личностните черти на хората, предпочели един от трите цветове.
3. Изработване на правила за общуване и поведение във вече сформираните малки групи.
4. Обсъждане на правилата по групи.
5. Обсъждане на правилата в голямата група и тяхното приемане от всички.

Почивка: 15 мин.

ДЕЙНОСТ 5: 10.45 – 11.00 - Дневник
Сгъва се напречно бял лист, за да се получи “книжка” от 4 страници. Това ще е дневника на всеки участник. На първата страница може да се нарисува нещо или да се сложи знак, отличаващ дневника от чуждите. Попълва се в продължение на целия тренинг и трябва да бъде украсяван индивидуално, с цел да се насочи участникът към самонаблюдение и да се научи на конкретно и просто себеизразяване.

ДЕЙНОСТ 5: 11.00 – 11.20 - Опознай себе си – карта на сърцето
Всеки участник рисува сърце, разделя го на четири сектора, където да впише по:
Три свои лични качества, които харесва най-много в себе си;
Три неща от живота си, които би искал да промени;
Три неща, които смята, че прави най-добре;
Три думи, които биха му харесали да чуе за себе си.
Накрая всеки представя себе си пред групата.
Упражнение е насочено към себепознанието. Всички участват, без изключения, като вероятно ще има затруднения в някои области. Като допълнителна задача водещият предлага на групата да помислят дали някои от слабостите не могат да имат и нещо положително в живота на хората. Упражнението е психотерпевтично и ефектът му се проследява бързо – настроението и самочувствието на участниците се променя в положителна насока, защото осъзнават, че и слабите страни могат да се анализират като силни, ако има мотивация за промяна на гледната точка.

ДЕЙНОСТ 6: 11.20 – 11.50 – Описание на другия
Без да се споменава името на човека, някой от групата се опитва да опише друг член от нея като разказва някаква случка, нещо типично за него, някаква реплика или го описва с нещо много специфично за него. Останалите трябва да познаят за кого става дума.
Целта е опознаване на другия и правилно описание.

ДЕЙНОСТ 7: 11.50 – 12.40 На всеки участник му се дава картонче и химикал. На участниците им се казва да напишат имената си в средата на картончето.След това:
-в горния десен ъгъл да напишат какво обичат да правят през свободното си време
-в горния ляв ъгъл-любимия сезон
-в долния десен ъгъл-любим сезон
-в долния ляв ъгъл-любим цвят
Участниците се разделят от водещия по двойки. За няколко минути двойките се оставят да обсъдят информацията от картончетата си един с друг. След това всеки член от двойките представя своя партньор и получената информация, която му е направила най-голямо впечатление пред цялата група.

ДЕЙНОСТ 8: 12.40 – 13.00 - Колко тежиш.
Целта е да се осъзнае/усети зависимостта на физическото от емоционалното състояние. Водещият предлага на участниците да станат и да се поразходят, като в същото време, да си представят и усетят една лоша ситуация „Получих двойка в училище” или Скарах се с приятел”, а след това да си представят и усетят една добра, весела ситуация. След което се обсъжда как са се чувствали, усещали като вътрешно „тегло” по време на едната и другата ситуация и да изпишат усещанията си в килограми или тонове. Водещият се договаря с групата, че в следващите занятия е добре да описват настроения, самочувствие в тегло. Идеята е в края на тренинга да се изчисли „теглото” на всеки едни от участниците, за да се получи обратна връзка за ефективността на тренинга.

Обедна почивка: 13.00 – 14.00

ДЕЙНОСТ 9: 14.00 – 14.05 – Три характеристики
Работи се в дневника. Всеки написва онези три черти на своя характер, които смята, че са най-проявени и най-важни за определяне на личностната му уникалност.

ДЕЙНОСТ 10: 14.05 - 14.40 – Аз
Участниците трябва 3 пъти да дадат продължение на израза “Аз съм…”, което да описва тяхната собствена личност такава, за каквато те я смятат. След това трябва да направят същото, но този път изразявайки гледната точка на единия от родителите си: "Според майка ми (баща ми) аз съм…”. Накрая отново да допишат израза, но този път във вида “Според най-близкия ми приятел аз съм…”. Трябва да се сравнят получените твърдения, да се открие общото и различното у тях, да се потърсят причините за това.
Целта е да се насочи мисълта на участниците към конкретната тема на тренинга и да се проумее сложната същност на човешката личност и нейната комплексност.

ДЕЙНОСТ 11: 14.40 – 15.20 – Аз във времето. На всеки един от групата се предлага да довърши изреченията:
Сега аз……………............................................…….;
Преди 10 години аз..............................................…..;
След 10 години аз….............................................….;
Аз бих……………..........................................………;
Тези изречения са насочени към настоящ, минал, бъдещ и идеален Аз, като целта е да се замисли личността за тези времеви параметри. Всеки следва да съпостави "Аз"-овете си.

Почивка: 15 мин.

ДЕЙНОСТ 12: 15:35 – 16.10 - Нарисувай къщата на своите мечти.
Предлага се на всеки един от участниците да си представи къщата, в която иска де живее в бъдеще.
Анализира се изборът на цвета, формите, размерите, елементите, компонентите, които е направил и др. Много неща издават характера на личността и е сравнително лесно диагностично средство.

ДЕЙНОСТ 13: 16.10 – 16.45 - Нарисувай своите страхове.
Една изключително добра методика, която дава възможност:
• Личността да открие своите страхове;
• Да ги открие и водещия;
• Да се говори за тях;
• Да се осмислят и приемат по някакъв начин.

ДЕЙНОСТ 14: 16.45 – 17.00 - Ако е цвят, той /тя/ е... – упражнение за „обратна връзка”.

Край на занятията за деня.

Целият материал:
Прикачени файлове
Тридневен тренинг за самопознание и самовъзприемане на подрастващи.rar
(926 KиБ) Свален 15 пъти
Прочетено: 89 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

Върни се в “Психология”