Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Социално-психологически тренинг за самопознание,самовъзприемане и предотвратяване на евентуални проблеми свързани със ст

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 284012
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334827
Местоположение: Somewhere In Time

Социално-психологически тренинг за самопознание,самовъзприемане и предотвратяване на евентуални проблеми свързани със ст

Мнение от Mozo »

Цели :
1. Установяване на базистните нива на самопознание и самовъзприемане.
2. Достигане на по­-високи нива на самопознание и самовъзприемане .
3. Разглеждане на евентуални страховете от неудобрение и отхвърляне от околните.

Методи на работа : ролеви игри, дискусия, задаване на въпроси, работа в малки групи.


ДЕЙНОСТИ :
Дейност 1 : 8:00-8:30 - Въвеждане на групата и нейното мотивиране за работа. Цели се запознанство на участниците и постигане на дружелюбна атмосфера в групата.

Игра за запознанство : Предварително на местата са поставени листи. Всеки от участниците трябва да изобрази себе си по какъвто начин иска, като под нарисуваната фигура трябва да напише името си и това което би искал да носи / може да напише и своето /. Всеки участник обяснява своята рисунка и произхода на името си.
Дейност 2 : 8:30-9:30 – Обсъждане на очакванията на участниците от тренинга / право на пас /. Изработване на групови правила. Според предпочитанията си към сладка , кисела и солена храна групата се разделя на по-малки такива . В така сформираните малки групи се обсъждат и изработват правила за работа . Следва обсъждане в голямата група и тяхното приемане.
Пауза : 15 минути
Дейност 3 : 9:45-10:15– Игра за самопознание „ 5 по 5 „ Целта е да се установи до каква степен участниците познават себе си и къде се затрудняват.
На лист всеки трябва да запише по 5 неща за себе си относно всяка една точка :
1. Аз съм ......................../реалността /
2. Аз мога ..................... / моите възможности/
3. Аз искам ................... / желанията /
4. Аз имам ................... /пртитежания /
5. Аз трябва .................. / отговорности /

Дейност 4 : 10:15-10:50 – Игра за себевъзприемане. Цели се да се установи как всеки възприема себе си и защо се определя по този начин.
Всеки участник отговаря писменно на следните въпроси :
1. Ако си животно, какво животно си ?
2. Ако си цвят, кой цвят си ?
3. Ако си цвете, какво цвете си ?
4. Ако си природна стихия, каква стихия си ?
5. Ако си танц, какъвтанц си ?
След това всеки участник обяснява на групата защо е отговорил така.
Пауза : 10 минути
Дейност 5 : 11:00-12:00 – Невербалната комуникация. Цели да се да се разберат основните функции на невербалното общуване и да се оценят собствените умения за невербално поведение.
1. Дава се кратка информация за невербалното изразяване.
2. Групата се разделя по двойки и се поставя тема за дискусия. В дискусията участва по един участник от вяка двойка, а другия го наблюдава изучавайки невебалното му поведение. Когато водещият реши сменя ролите. Наблюдаващият трябва да се вкючи в дискусията копирайки невербалното поведение на своят съотборник, докато той от своя страна го наблюдава.
3. Следва кратко обсъждане на незабелязаните досега мимики и жестове.
Целта е участниците да видят своето невербално поведение от страни.

12:00-12:30 Игра за усъвършенстване на невербалната комуникация. В групи по трима се разиграват сценки от известни филми, които останалите трябва да познаят.

ПАУЗА : 30 минути

Дейност 6 : 13:00-14:00- Дискусия върху евентуален страх от неудобрение и отхвърляне от околните. Задават се следните въпроси :
1. Кои са негативните черти на дадена личност за обществото ?
2. Защо се оценяват като такива ?
3. Възможно ли е негативните черти да бъдат и позитивни?
4. Начините и ситуациите в които това е възможно.
Пауза : 10 минути
Дейност 7 : 14:10-15:10 – Игра за самовъзприемане. На всички участници са раздадени празни кутии и подръчни материали / списания, вестници, гирлянди и др/. Всеки участник трябва да оформи и облепи кутията си с изрески, гирлянди, картинки които да имат отношение към неговата личност, да показват съществени страни от характера му. Външната част от кутията трябва да изобразява това как той изглегда в очите на другите, а вътрешната - как изглежда в собствените си очи. Вътрешността на кутията се показва само при желание от страна на участника.

Целият материал:
Прикачени файлове
Социално-психологически тренинг.rar
(10.23 KиБ) Свален 17 пъти
Прочетено: 99 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”