Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Психологическа оценка на дете

Безплатни реферати, есета, доклади, анализи и всякакви теми свързани с психологията.
Съвременна психология, биологична психология, възрастова психология, генетическа психология, диференциална психология, сравнителна психология, когнитивна психология, психология на личността, психопатология, социална психология, военна психология, икономическа психология, инженерна психология, трудова психология, консултативна психология.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 295549
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 365456
Местоположение: Somewhere In Time

Психологическа оценка на дете

Мнение от Mozo »

ВЕЛИКОТЪРНОВСКИ УНИВЕРСИТЕТ
“СВ. СВ. КИРИЛ И МЕТОДИЙ”
Методи на социалната работа


Дебора Димитрова Илчева
Фак.н. - 1124-ПСЗП


Психологична оценка на 10 годишно дете:
• Общи впечатления и информация:
Детето е на 10 години, изглежда приветливо и дружелюбно. Изглежда, че има добри взаимоотношения с родителите си. Контактно е и любознателно. По негово твърдение се отнася с другите с добро, не обижда, не скача да се бие. В семейството няма караници - всички се разбират и са единодушни. Щастлив е в семейството, а на вън - не винаги. Има по-голяма сестра.
• Физическо и здравословно състояние, социално-битови условия:
Физическото развитие на детето отговаря за възрастта му. Той е в добро здравословно и психично състояние. Адекватен е. По негова информация няма алергии , хронични или други заболявания. Не пуши цигари и не проявява интерес за това, разбира вредата от тях.
Детето е злоядо. Има притенции кьм храната, подбира.
Поддържа добра лична хигиена. Но има необходимост от образователни беседи относно здравословният начин на живот, да се храни по-добре и по-здравословно.
Детето проявява интерес към спортния живот. В момента тренира плуване.
• Познавателна психична дейност - мислене, възприятия, илюзии, сънища, реч, въображение:
Има позитивно мислене. Възприема, че хората са нечестни и несправидливи - "помагам на някой, а той ми прави зло" са неговите думи. Възприема семейната си среда за добра и грижовна. Най - често сънува как е навън с приятели. Има мечти - основно за игри (виртуални), нова тортинетка. Като порасне иска да стане геймър, пожарникар - иска да гаси огън. Не умее всеки път да се изказва подобаващо.
• Образование, квалификации, работа, свободно време:
Детето се развива добре в тази сфера. Може да чете, пише и смята. Не е добър в чуждите езици. В училищната среда се чуства "средно добре" - обиждат го. В сфера учение - отново се оценява на средно ниво.. При въпрос, защо не подобри оценките - отговорът беше - "защото искам да играя". Предмет в което твърди, че е добър - Физическо и Чокекът и природата. В свободното си време го прекарва във виртуални игри или навън и когато има часове за плуване - тренира.
• Емоционално-чувствена и волева сфери - как преживява, колко време, настроение, страсти и т.н.:
Детето не е конфликтна личност. Стреми се да избягва конфликтни ситуации и в същото време проявява признаци на висока тревожност, от това да не се стигне до физическа саморазправа, при скарване с негово наборче.Умее да сдържа емоциите си .
Общителен е , бързо влиза в разговор и се сприятелява с децата. Има изострено чувство за справедливост. Зависим е, когато стане караница с негов приятел, вика родителите си и не прави нищо друго по въпроса. Необходимо е да се работи за намаляване на тревожността, за по-висока мотивация, самокритичност и адекватна самооценка.
При скарване с някой - гадно му е за малко и после не го мисли. Настроението му през повечето време е добро, позитивно настроен.
• Потребностно-мотивационен блок - потребности, мотиви, ценности,нагласи, убеждения, предразсъдъци:
По негово твърдение към всичко и всеки е настроен с добро... Има предсразсъдаци. Той не знаеше какво означава тази дума, така, че му дадох направо пример - Какво мисли за ромите? Отговора беше такъв, че бих го определила, като расист.. но всъщност това си е чист предразсъдък. Абсолютно всичко, което беше чул за тази общност ми го каза, и съответно го говори така, че сякаш го е видял с очите си. Родителите му не са такива - относно ромите, но тези предразсъдаци ги е чувал от момче от неговият клас, (на по-късен етап установихме, че момчето, от което ги е чул.. му е нещо, като идол; иска да му подръжава; всички го харесват). Съответно му обясних, че иска да иглежда, като момчето от което е чул тези твърдения и тъй, като иска да се доближи до него по някакъв начин започва несъзнателно или съзнателно(както в неговия случай) да говори и да се държи, като него. Обсъдихме и това, че щом не сме сигурни в дадено нещо или твърдение, както в случая (нито сме го видели, нито преживели), ние говорим едни празни приказки, които няма как да защитим и това се нарича - предразсъдък. Той беше съгласен с мен.
• Самовъзприемане, отношение към минало, настояще, бъдеще:
Погледът му за бъдещето му, отново е позитивен - мисли, че вскичко ще е нормално, както при родителите му.. ще има къща, кола, жена, деца.
Отношението към миналото му е малко самокритична - приятелската сфера - не много добре, в училище - зле (сбивания, караници), в свободното време, навън - няма с кой да излиза, семейно - добре.
Отношение към ностоящето му - добро.. приятелската сфера - средно, семейната -добре, навън - горе долу.
Самовъзприема се като добър човек.

Целият материал:
Прикачени файлове
Психологическа оценка на дете.rar
(10.23 KиБ) Свален 288 пъти
Прочетено: 3642 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Психология”