Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Медийно право - общо 12 развити теми

Безплатни есета, анализи, реферати, доклади и всякакви теми свързани с правото.
Публично право, частно право, материално и процесуално право, вътрешно право, международно право, субективно и обективно право, правна наука, правна система, континентално право, общо право, религиозно-традиционно право, философия на праото, социология на правото, правни институции.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Montoya
Модератор
Модератор
Мнения: 21135
Регистриран: съб фев 15, 2014 11:32
Репутация: 117751
пол: Мъж

Медийно право - общо 12 развити теми

Мнение от Montoya »

МЕДИЙНО ПРАВО


СЪДЪРЖАНИЕ:

1. Предмет, система, метод и субект на медийното право....3
2. Възникване и развитие на медийното право.....4
3. Конституционно-правни основи на медийното право...5
4. Принципи на медийното право...6
5. Европейското право на медиите....8
6. Органи за управление на медиите...9
7. Контрол върху актовете за медийно регулиране...10
8. Правен статус на националните обществени медии...11
9. Финансиране на медиите...12
10. Реклама и спонсорство..14
11. Лицензиране и регистряция..16
12. Етичен кодекс на журналистите...17

ТЕМА 1
Предмет, система, метод и субект на медийното право

1. Предмет на правно регулиране са обществените отношения свързани с радио и телевизионната дейност.
Радио и телевизионната дейност е създаване на радио и телевизионни програми и на допълнителна информация за разпространение чрез наземно радиоразпръскване по кабелен, спътников или друг технически начин в кодиран или некодиран вид, което е предназначено за неограничен брой лица.
- не е предмет на медийното право разпространение на радио и телевизионни програми само в една сграда;
- не са предмет на регулация радио и телевизионни програми, създавани с цел разпространение за нуждите на държавтите органи или юридически лица, когато съдържанието на програмата се отнася само за тяхната дейност и техниката за предаване е тяхна собственост;
2. Система.
Както всички клонове в българското право има обща и специална част.
В общата част са залегнали основните понятия и определения относно това какво е радио и телевизионната дейност, принципите на тази дейност, както и субектите обвързани в медийно-правното регулиране.
В специалната част е залегнало следното:
a) Статут, функции и правомощия на съвета за електронни медии (СЕМ);
b) Правен статут на БНР, БНТ;
c) Реклама и спонсорство;
d) Лицензионни и регистрационни режими;
e) Финансиране;
3. Метод.
Методът на правна регулация е както на власт и подчинение така и на равнопоставеност. С първия метод се регулира статутът на СЕМ, лицензионните режими и рекламата. С втория се регулира дейността на търговските оператори, авторските права и спонсорството.
4. Субект.
Субекти на медийното право са: СЕМ и телевизионните оператори.
Радио и телевизионните оператори са обществени и търговски. Търговски са едноличните търговци и търговските дружества с лицензия или регистрация за радио и телевизионна дейност, които работят с цел осигуряване печалба на своите собственици.
Обществени радио и телевизионни оператори са физически или юридически лица с лицензи или регистрация за радио и телевизионна дейност, които работят с основна цел да допринасят за реализиране на конституционното право на информация.

ТЕМА 2
Възникване и развитие на медийното право

Гражданското общество е преди всичко информационно общество, неговото постигане е невъзможно без решаващата роля на “четвъртата власт”. Влиянието на медиите като фактор за развитие на демократичните процеси е един от основните надзорни механизми за влияние на обществото върху политическата власт. Това се осъзнава още в началото на радиоразпространението в България.
Първото радиоизлъчване е осъществено на 25.09.1921 г.
Първият нормативен акт е Законът за радиото от 1927 г. и правилникът за неговото предложение. През същата година България се присъединява към Международната радио-телеграфна конвенция (Вашингтон). Разбирането за ролята на медиите като работещ механизъм за въздействие и за реформиране на определени обществени нагласи, води до издаването на Наредба за обществена обнова 1934 г. С нея се създаде специализиран държавен орган Главна дирекция за обществена обнова, която се ангажира с организиране и регулиране на културната област. Една година по-късно се издава наредба-закон, която отменя Закона за радиото от 1927 г.
През 1941 г. е приета Наредба за национална пропаганда, в която печатът, радиото и другите дейности се считат за пропагандни средства, създава се дирекция, която ги ръководи.
В периода на Втората световна война са приети редица законодателни мерки, в това число изменение на Закона за защита на държавата (ЗЗД), които се отнасят до радиоразпръскването. Въвежда се строг санкционен режим за извършването на престъпления чрез радиото. Според чл.16 на този закон се предвижда глоба за лице, което тайно или явно слуша враждебни чуждестранни радиостанции. В особено тежки

Целият материал тук
Медийно право - общо 12 развити теми.rar
(27.47 KиБ) Свален 14 пъти
Прочетено: 223 пъти
AsusVivoBook17
CPU 11th Gen Intel(R) Core(TM) i3-1115G4 [/color]RAM 16000MB DDR4; VC-Intel UHD Graphics G4
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Право”