Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят.

     Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите.

  Ако не знаете как, кликнете тук

Типове кампании

Безплатни реферати, доклади, есета, анализи и всякакви теми свързани с политологията и политиката.
Сравнителна политология, политическа философия, международни отношения, политическа икономия, публична администрация, държавна политика, национална сигурност, авторитаризъм, консерватизъм, анархизъм, демокрация, диктатура, комунизъм, консерватизъм, пацифизъм, милитаризъм, социализъм, теокрация, тоталитаризъм, фашизъм.
Нова тема Отговори
Потребителски аватар
Mozo
Skynet Cyber Unit
Skynet Cyber Unit
Мнения: 283739
Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
Репутация: 334077
Местоположение: Somewhere In Time

Типове кампании

Мнение от Mozo »

От правна гледна точка, под понятието “предизборна кампания” се разбира многостранна политическа дейност на партии, коалиции, организации, инициативни комитети, кандидати, техни застъпници, граждани и други правни субекти в законово определен период, с цел привличане на избиратели и мотивиране на изборното им поведение. От политологическа гледна точка, предизборната кампания е сложен и многоаспектен процес, който изисква голям обем систематизирани познания (политология, социология, психология, медии, реклама, мениджмънт, общуване), умения за работа в екип, изключителна дисциплина и ресурсно подсигуряване (време, пари, хора). Същността на предизборната кампания е в конкурентната борба за спечелване на вота на избирателите и властта. Политическите субекти в съвременните димократични общества винаги подхождат отговорно към предизборните кампании, защото от професионалното и провеждане зависи дали ще се спечели властта.Предизборната кампания се превръща в политическо изкуство, в което политическите играчи,ако искат да осъществят по – голям „лов на избиратели”, трябва да гарантират високопрофесионалната и направа.
Всяка предизборна кампания е неповторима по своя характер, което изобщо не означава, че протича в руслото на стихийността. Предизборната кампания се отличава с това, че политическите играчи възприемат различни модели на поведение, т.е. прилагат различни типове кампании в хода на политическото противопоставяне. Тези типове са в пряка зависимост от две големи групи фактори, които биват външни (по отношение на партиите) – социални, икономически, културни и т.н.; и вътрешни, които са мотивирани от изходните позиции на партиите, от готовността им за изборите, от финансовото осигуряване и др.
Това е само едната страна на въпроса. Другата и по- съществената е как и по какви критерии се извършва типологията на предизборната кампания, така че нейната определеност да бъде адекватна както на двете групи фактори, такаи да изразява връзката между установената политическа система в обществото и индивидуалната политическа психология на хората.


І.Критерии за класификация

Най- често прилаганата класификация на предизборните кампании от макрополитическа гледна точка е базиране върху същността на политическата система предизборни кампании, които се провеждат в условия на демократични, на тоталитарни и на авторитарни типове режими. Тук водещият критерий е един – характерът на политическата система, в зависимост от който се се организират и провеждат различни предизборни кампании. Докато в демократичните (политически) системиосновните играчи на пазара се кокурират равностойно,избирайки сами типовете предизборни кампании, то при тоталитарните системи има само едно „правило” на политическата игра – партийният монополизъм, при който повсеместното манипулиране на общественото мнение има един адресат – партията монополист.Затова в тоталитарните общества предизборните кампании, макар че формално се провеждат, винаги са еднопосочни и предопределени – утвърждаване на култа към първия водач и хвалебствия към управляващите.
Съществуват много поводи за дискусии относно видовете предизборни кампании на политическите системи от авторитарен тип. Те произтичат от особеностите на авторитаризма, доколко той е своеобразен междинно – преходен режим на управление, стоящ между демократичните и тоталитарните, еднакво способен да еволюира към единия или другия режим.Тази политическа природа на авторитаризма предполага използването на едни „полусвободни” и „полудемократични” типове кампании – позитивни, негативни, смесени, но неизбежно клонящи към апология на вождизма, защото са продукт на т. нар. „ограничен” политически плурализъм в авторитарните общества.
От своя страна типологията на предизборните кампании на микрополитическо равнище се обуславя от няколко основни неща:
1.Става въпрос за такива кампании по време на избори, които се провеждат в демократични политически системи.
2. Изборът на конкретният тип кампания пряко се влияе и от структурата на политическата система и от установената политическа култура в обществото като свъзващо звено между макро – и микро – политиката въобще.
3. Определянето на съответния тип предизборна кампания в голяма степен зависи от индивидуалните политически ориентации, които трябва да бъдат аналитично разделени от другите видове ориентации.
Тези няколко неща ни позволяват да отчитаме едновременно и по съвкупност рефлексите на политическата система, готовността на политическите партии и психологическите нагласи на електората, като се правят опити за намиране наадекватния тип предизборна кампания.
На базата на това микрополитическо равнище предизборните кампании биха могли да се разграничат на шест основни типа според следните критерии:

Целият материал:
Прикачени файлове
Типове кампании .rar
(22.43 KиБ) Свален 17 пъти
Прочетено: 558 пъти
Изображение
Нова тема Отговори

  • Подобни теми
    Отговори
    Преглеждания
    Последно мнение

Върни се в “Политология, политика”