Медицински Университет – Пловдив
Факултет по „Обществено здраве”
Специалност: „Управление на здравни грижи”
Реферат
По Педагогика
Тема:Възникване и развитие на педагогиката като наука.Функции и задачи на педагогиката.
Изготвил: Десислава Василева Проверил:
Фак. 241 Доц.Семерджиева
Увод:
Всяка наука е система от знания , информационна система за разкриване на определени закономерности в дадена област от действителността. Всяка наука непрекъснато се развива,променя,обогатява. Същото се отнася до науката педагогика,която е част от наукознанието. Тя е конкретно науката , която посочва методите, средствата , формите, чрез които се реализира педгогическата дейност. Утвърдила се в обществената практика, педагогиката е свързана с психофизическото развитие ,с личностното изграждане и усъвършенстване на човешката дейност.Педагогиката е тази наука , която посочва и се занимава с училищните и с извънучилищните форми на обучение на децата,на учениците от различните възрасти.Тя решава и въпросите за организацията и управлението на учебно-възпитателния процес и на образователната система като цяло.
Педагогиката е самостоятелна наука със свой собствен предмет и обект, със свои деференцирани цели и задачи.Тя е обществена наука, защото предметът й – възпитанието е обществено явление.
Като фундаментална наука педагогиката е с подчертано приложен характер, а значението й се разпростира в духовния живот на обществото и в сверата на възпитанието, обучението и образованието като средства за индивидуално и обществено развитие.
1
Изложение:
Педагогиката като област на познанието е възникнала на определен етап от развитието на човешкото общество, когато вече съществува разделение между умсвения и физическия труд. Появява се през робовладелското общество. Първоначално педагогиката не е самостоятелна наука , ачаст от философията.
Названието на педагогиката е свързано с първите учители през древността, които са се занимавали с форми на възпитанието на децата.
Терминът „педагогика” е с корен от древногръцките думи „пайс”- дете, и „егейн”, което означава ръководство на детето, „детеръководство”, „водене на детето, а в един по- широк смисъл на понятието- и възпитание на децата , свързано с конкретна практическа дейност.Първоначално робовладелците са водели децата си до мястото на обучението, а от там идва и „детеводството”, т. е. Мястото ,където се е осъшествявал този процес.
В древна Гърция с термина „педагози” ( „пайдагогос”) са започнали да наричат тези <които са носили отговорността за цялостното развитие на младата личност , а по-късно са назовавали тези лица , които са осъществявали възпитателната и преподавателската дейност.
Като наука педагогиката се занимава с възпитанието , обучението и образованието на децата и подрастващите. Тя разкрива закономерностите на тези процеси , тяхната роля за развитието на индивида и неговото личностно формиране..
2
Изключително важно е да се подчертае , че тя е в много тясна връзка с психологията , както и с всичките тези науки , които изучават човека в неговото единство.
Родоначалник на съвременната педагогическа наука е чешкият учен Ян Амос Коменски (1592-1670г.). В своя капитален труд „Велика дедактика” , създаден през 1632-38г., той за пръв път прави цялостно и успешно представяне на педагогическата наука , развива основните методи на обучението , обосновав ролята на възпитанието в процеса на обучението.Коменски е и основоположник на класно-урочната система, а дадените от него основни принципни положения и сега са в ъв фундамента на педагогическата наука.
Педагогиката има обществено-исторически характер, защото промените й са свързани с развитието на обществото , исторически , защото педагогиката се променя с оглед на промените в историческо развитие.
От съдаването си до днес педагогиката минава през три етапа:
Целият материал:
Здравейте! Вероятно използвате блокиращ рекламите софтуер. В това няма нищо нередно, много хора го правят. |
Но за да помогнете този сайт да съществува и за да имате достъп до цялото съдържание, моля, изключете блокирането на рекламите. |
Ако не знаете как, кликнете тук |
Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката
- Mozo
- Skynet Cyber Unit
- Мнения: 296663
- Регистриран: пет юни 01, 2007 14:18
- Репутация: 368012
- Местоположение: Somewhere In Time
Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката
- Прикачени файлове
-
Възникване и развитие на педагогиката като наука. Функции и задачи на педагогиката.rar
- (13.7 KиБ) Свален 249 пъти

-
- Подобни теми
- Отговори
- Преглеждания
- Последно мнение
-
-
Курсови задачи по Механика
от lubomira nikolaeva » вт апр 22, 2025 21:14 » в Лафчета, лични проблеми, въпроси и ощеЗдравейте на всички. Някой би ли се навил да се заеме с решаването на шест курсови задачи по механик за 1ви курс в Технически университет. Тук пипша... - 3 Отговори
- 99 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср апр 23, 2025 18:07
-
-
-
Българче е световен шампион по математика, решило всички задачи без нито една грешка
от Mozo » ср яну 08, 2025 12:52 » в Любопитни новиниБългарче е световен шампион по математика. Четвъртокласникът Андрей Пенчев е сред малкото, които изобщо успяват да стигнат до Световната... - 0 Отговори
- 154 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср яну 08, 2025 12:52
-
-
-
Историческо развитие на международните отношения
1. Основни етапи от историческото развитие на МО от древността до наши дни и тяхното теоретично осмисляне. Очертаване на основните парадигми и дебати... - 0 Отговори
- 149 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
ср дек 11, 2024 11:05
-
-
-
Ново развитие с къщите за гости: Може и да не се връщат пари, реши съдът
от Mozo » чет юли 25, 2024 13:03 » в Любопитни новиниНаредбата, с която на практика се отпуска безвъзмездна помощ за къщи за гости, не е отменена. Тричленен състав на Върховния административен съд (ВАС)... - 0 Отговори
- 52 Преглеждания
-
Последно мнение от Mozo
чет юли 25, 2024 13:03
-